Atnaujinta Kauno Laisvės alėja važinės „laisvamobilis“?

Konkė, bet be arklių, elektrinis traukinys, bet ne traukinys, e- autobusas, bet ir ne visai. Penktadienį Kauno miesto savivaldybėje buvo pristatyta idėja Laisvės alėjos gatve paleisti riedėti originalią, Lietuvoje neregėtą viešojo transporto priemonę.

Italai sukūrė Kaunui skirtos elektrinės transporto priemones dizainą.<br>„New idea“ nuotr.
Italai sukūrė Kaunui skirtos elektrinės transporto priemones dizainą.<br>„New idea“ nuotr.
Italai sukūrė Kaunui skirtos elektrinės transporto priemones dizainą.<br>„New idea“ nuotr.
Italai sukūrė Kaunui skirtos elektrinės transporto priemones dizainą.<br>„New idea“ nuotr.
Italai sukūrė Kaunui skirtos elektrinės transporto priemones dizainą.<br>„New idea“ nuotr.
Italai sukūrė Kaunui skirtos elektrinės transporto priemones dizainą.<br>„New idea“ nuotr.
Italai sukūrė Kaunui skirtos elektrinės transporto priemones dizainą.<br>„New idea“ nuotr.
Italai sukūrė Kaunui skirtos elektrinės transporto priemones dizainą.<br>„New idea“ nuotr.
Atnaujintoje Laisvės alėjoje planuojamas ekologiškas transportas.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Atnaujintoje Laisvės alėjoje planuojamas ekologiškas transportas.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Iš kairės: apie Kauno ateities transportą diskutavo (iš kairės):“Elintos“ atstovas V.Jokužis, profesorius V.Lašas, vicemeras V.Mačiulis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Iš kairės: apie Kauno ateities transportą diskutavo (iš kairės):“Elintos“ atstovas V.Jokužis, profesorius V.Lašas, vicemeras V.Mačiulis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Italas A.Busato pasiūlė elektrinio autobuso dizainą.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Italas A.Busato pasiūlė elektrinio autobuso dizainą.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

Lrytas.lt

2015-12-11 12:00, atnaujinta 2017-09-30 01:22

Ji būtų varoma elektra, nereikėtų ne tik bėgių, bet ir vairuotojo. Tokios ekologiškos transporto priemonės dizaino pavyzdžius sukūrė ir kauniečiams pristatė italų dizaineris Andrea Busato iš Scuola Italiana Design-PST Galileo mokyklos, kuri nuolat dirba su „Fila“, „Ferrero“, „Electrolux“, „Alfa Romeo“, „DeLonghi“, „Chicco“ ir kitais visame pasaulyje žinomais prekiniais ženklais. Kauno vicemeras Vidas Mačiulis sakė, kad tokia transporto priemonė dar neturi net pavadinimo ir juokaudamas siūlė jį čia pat sugalvoti.

Renginyje dalyvavęs profesorius Vladas Lašas pasiūlė pavadinti „laisvamobiliu“, juk elektrinis autobusas važinės būtent Laisvės alėja.

„Elintos“ atstovas Vytautas Jokužis pastebėjo, jog panašios, elektrinės viešojo transporto priemonės pasaulyje jau žinomos. „Elinta“ galėtų tokią pagaminti ir Kaunui.

Kauno vicemeras Simonas Kairys paaiškino sumanymo esmę: „Tarpukariu Kaune važinėjo konkė, kuri buvo tapusi savotišku laiskinosios sostinės simboliu. Atnaujinant Laisvės alėją norėtume kauniečiams pasiūlyti itin šiuolaikišką transporto priemonę, bet forma turinčią sąsajų su istorija“.

Italų dizaineris A.Busato teigė, kad kurdamas dizainą ateities e-autobuso, skirto važinėti po Laisvės alėją, jis atidžiai studijavo Kauno centro architektūrą, miesto stilistiką.

Pagal pradinį sumanymą, ši ultrašiuolaikiška transporto priemonė važinėtų nuo Soboro iki Lietuvos Respublikos istorinės prezidentūros. Važiuotų ant labai mažų ratų, nereikėtų daryti posūkio.

Projekto sąmata dar nepaskaičiuota – vicemeras V.Mačiulis sakė, kad tai tėra idėja.

„Bet jau dabar žinome sutaupę 600 tūkst. eurų nes atsisakėme bėgių“, – pabrėžė jis.

Profesorius V.Lašas pasidžiaugė, kad projektas išbandyti aplinkos neteršiančią transporto priemonę būtent Kauno širdyje, Laisvės alėjoje, dar kartą patvirtino, jog Kaunas žengia priekyje, kurdamas šiuolaikines technologijas ir spinduoliuodamas inovatyvias idėjas.

 “Buvo sukurtas objektas – šiuolaikinė transporto priemonė, skirta Kaunui. (...) reikėjo sukurti miesto transporto priemonę ir pabėgti nuo traukinių, jų įvaizdžio ir surasti miesto transportui, Kaunui būdingą charakterį, kurio forma būtų nauja, moderni ir nebūtų panaši į ką nors kitą“, – penktadienį per spaudos konferencijoje kalbėjo Vilniaus dailės akademijos Kauno fakulteto Dizaino katedros profesorius Saulius Juozas Jarašius.

Jis pabrėžė, kad kol kas tai tik konceptualus variantas, jo forma, dydis ir technologija ateityje gali kisti.

Dabar numatytame projekte – iš modulių sudaryta stačiakampio formos transporto priemonė. Elektrinis traukinys judėtų per Laisvės alėją, o jo languose būtų galima rodyti įvairius vaizdus – siūloma, kad taip eksponuojami galėtų būti Mikalojaus Konstantino Čiurlionio paveikslai.

„Ši priemonė susideda iš modulių – galima tai padidinti, tai susiaurinti – gali likti iš trijų modulių, gali pailgėti. Tai priklauso nuo miesto poreikio. Įdomiausia – kad buvo panaudoti interaktyvūs langai, kuriuose vaizdas gali kisti“, – kalbėjo S.Jarašius.

Pasak bendrovės „Elinta“ direktoriaus Vytauto Jokužio, elektrinės transporto priemonės jau važinėja tiek Lietuvoje, tiek užsienyje, todėl tokią transporto priemonę Kaunui būtų įmanoma sukurti.

Pasak miesto tarybos nario, architekto Jono Audėjaičio, Kaunas nuo seno buvo inovatyvus miestas, todėl užuot žvalgęsis į praeitį, jis ir toliau turėtų imtis drąsių, naujų sprendimų.

„XX amžiuje Kaunas tarpukaryje ryžosi įsirengti ir turėjo du funikulierius, ko niekur daugiau Lietuvoje nėra, tik Kaune. Dabar mes atėjome į XXI amžių ir mąstydami, kaip miestas toliau vystysis, sakome kad gal transporto priemonės, kurios anksčiau gyvavo ir mums atrodo nostalgiškos, turėtų būti atgaivintos naujomis priemonėmis“, – kalbėjo J.Audėjaitis.

Pradedant vykdyti Laisvės alėjos rekonstrukciją, norėta mieste atkurti istorinę transporto priemonę – bėgiais judančią konkę. Tačiau šios idėjos nepalaikė kovą vykusiuose savivaldos rinkimuose išrinkta nauja miesto valdžia.

„Pati konkė jau buvo palaidota 1929 metais ir miestas žengė moderniu keliu. Būtent idėja dabar yra sugalvoti modernesnį būdą išlaikant atmintį to, kas būtų Kaune, bet inovatyviai“, – kalbėjo Kauno vicemeras Simonas Kairys.

Jis pabrėžė, kad tokios transporto priemonės įrengimas nereikštų, jog Laisvės alėjoje prasidės aktyvus eismas – čia kursuojantis traukinys nebūtų greitaeigė transporto priemonė.

Šios transporto priemonės koncepciją Nidoje vykusiose kūrybinėse dirbtuvėse sukūrė dizaino studentai iš Lietuvos bei užsienio šalių. Pasak Scuola Italiana Design-PST Galileo mokyklos dizainerio Andrea Busato, kuriant transporto priemonės dizainą galvota apie Kauno centrą reprezentuojančius objektus, miesto istoriją.

„Tačiau mes nenorime būti nostalgiški – norime žengti žingsnį į priekį ir parodyti, kad miestas keičiasi“, – kalbėjo A.Busato.

Pasak Kauno vicemero Povilo Mačiulio, savivaldybė dar nėra priėmusi sprendimo, kad toks objektas tikrai bus vystomas. Konkretesnius planus rengiamasi parengti vėliau.

„Klausimas yra, kiek pagrįstas mūsų galvojimas apie modernią priemonę Laisvės alėjoje, kai siekiame taupyti. Noriu atkreipti dėmesį, kad kai ėmėme dirbti su Laisvės alėjos projektu, iš karto pasakėme, kad bėgiai Laisvės alėjoje nėra reikalingi ir bėgių atsisakymas leido sutaupyti apie 600 tūkst. eurų. Taigi, yra tam tikra bazė pinigų, leidžiančių kalbėti apie inovatyvios priemonės kūrimas“, – kalbėjo P.Mačiulis.

Pasak V.Jokužio, realu šią transporto priemonę įrengti už šią sutaupytą sumą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.