Dalijimosi ekonomika ir taupymas keliaujant populiarėja

Šią savaitę sumirgėjusiuose pranešimuose apie transporto sektoriaus darbuotojų streikus Prancūzijoje, šios šalies taksistai guodėsi, kad vis didesnę jų ankstesnio uždarbio dalį atsiriekia teikiantieji pavėžėjimo paslaugas nuosavais automobiliais.

Jau metus Vilniuje veikianti mobilioji programėlė „Taxify“ siūlo ja naudotis ne tik siekiant išsikviesti įprastinį taksi – lygiagrečiai jau vystoma ir privačių vairuotojų teikiamos paslaugos atšaka.<br>Taxify archyvo nuotr.
Jau metus Vilniuje veikianti mobilioji programėlė „Taxify“ siūlo ja naudotis ne tik siekiant išsikviesti įprastinį taksi – lygiagrečiai jau vystoma ir privačių vairuotojų teikiamos paslaugos atšaka.<br>Taxify archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jan 29, 2016, 1:58 PM, atnaujinta Jun 9, 2017, 9:32 PM

Inertiškas įmones nauji verslo modeliai neramina, aštrios diskusijos tai įsiplieskia, tai vėl nuslūgsta, tačiau nėra jokių abejonių, kad dalijimosi ekonomika ateities pasaulyje diktuos žaidimo taisykles, kurias ignoruoti būtų naivu.

Išvengti tarpininkų, taupyti pinigus, laiką, išmintingiau žvelgti į gamtinius resursus – šiuolaikinių žmonių poreikius nesunku identifikuoti stebint transporto paslaugų užutėkyje vandenis stipriai sujudinusios kompanijos „Uber“ ir viešbučių alternatyva tapusios „Airbnb“ populiarumo rekordus.

Pastaraisiais metais internete stipriai augo ir kitos panašios platformos, o dalijimosi tendencijas jau kurį laiką puikiai atspindi įvairiausios asmeninės paskyros socialiniuose tinkluose.

Šių procesų paraštėse nelieka ir Lietuva. Jau metus Vilniuje veikianti mobilioji programėlė „Taxify“ siūlo ja naudotis ne tik siekiant išsikviesti įprastinį taksi – lygiagrečiai jau vystoma ir privačių vairuotojų teikiamos paslaugos atšaka. Programėlę kūrusios estų kompanijos atstovų teigimu, novatoriški žingsniai pasiteisina: lietuviai aktyviai domisi galimybėmis sutaupyti laiką ir pinigų keliaujant į darbą ar kitais reikalais, taip pat juntamas žmonių noras užsidirbti papildomų pajamų „įdarbinant“ savo turimas transporto priemones.

„Anksčiau dalijimasis automobiliu kai kuriems iš mūsų galbūt asocijavosi su studentiško gyvenimo ir keliavimo ypatumais, tačiau pasauliui globalėjant ir mobilėjant tokia praktika šiandien yra stipriai nutolusi nuo to, ką galima būtų pavadinti jaunatviškomis avantiūromis.

Pavėžėjimo paslaugų tiekėjai ir naudotojai turi aiškius tikslus, motyvus, formuojasi konkrečios taisyklės kalbant apie vežėjų ir jų transporto priemonių patikimumą, atsiskaitymą“, – akcentavo „Taxify“ plėtros vadovas Jevgeni Beloussov.

„Pavėžėjai“ prieš pradedami bendradarbiavimą, praeina nuoseklią patikrą dėl kriminalinės praeities, eismo taisyklių nuobaudų, taip pat tikrinama automobilio kokybė, būtina susitvarkyti individualios veiklos dokumentus.

Kompanijos atstovo teigimu, suteikdama prieigą prie savo platformos ir privatiems vairuotojams bei pavėžėjimo paslaugos ieškantiems žmonėms, „Taxify“ prisideda prie įmonių siekiančių efektyviai spręsti su transportu susijusias problemas Vilniuje ir kituose Europos miestuose, kuriuose veikia bendrovės padaliniai.

„Privačių vairuotojų įtraukimas – tai logiškas sekantis plėtros žingsnis atsižvelgiant į vyraujančias tendencijas transporto sektoriuje“, – pažymi augančios įmonės atstovas.

Didžiausios mobiliosios aplikacijos Baltijos šalyse kūrėjai ir vystytojai šiuo metu jau dirba su privačiais vairuotojais Taline, Rygoje, Vilniuje, Prahoje, prognozuodami, kad pavėžėjimo paslauga, kuri vis labiau asocijuojasi ne su mada, bet pragmatizmu grįstu reiškiniu, toliau tik populiarės.

Kelione patenkinti miestiečiai savo patirtimi noriai dalijasi su draugais artimaisiais, tad ilgainiui įsibėgėja tikras „domino efektas“.

„Taxify“ pastebi, jog privatūs vairuotojai šią veiklą dažnai renkasi kaip papildomą darbą – gaudami iki dviejų užsakymų per valandą, jie vairuoja jiems palankiu grafiku. Šių asmenų teikiamos paslaugos vidutiniškai sulaukia geresnio vertinimo nei įprastiniai taksi automobiliai. „Žmonės atkreipia dėmesį, kad „pavėžėtojai“ dažniau rieda naujesniais automobiliais, mėgaudamiesi nauja veikla noriai, draugiškai bendrauja su keleiviais.“

Nors dalis taksi įmonių ir vairuotojų į šį reiškinį žvelgia neslėpdami nuogąstavimų dėl sumažėsiančio pelno, J.Beloussovo nuomone, naujos tendencijos duoda papildomą postūmį visam transporto paslaugų tobulinimui, kovai su automobilių spūstimis ir tarša miestuose.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.