Automobilių veidrodėliai labai greitai taps praeities atgyvena

Iš automobilių ateityje išnyks dar viena detalė: vis daugiau modelių neteks dabar įprasto galinio vaizdo veidrodėlio. Kas jį pakeis ir kokia iš to bus nauda?

Įprastus automobilių veidrodėlius jau dabar pavaduoja vaizdo kameros.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Įprastus automobilių veidrodėlius jau dabar pavaduoja vaizdo kameros.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Kameros fiksuos visą plotą aplink automobilį ir vaizdus perduos į ekraną.
Kameros fiksuos visą plotą aplink automobilį ir vaizdus perduos į ekraną.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2016-05-28 11:09, atnaujinta 2017-05-23 23:27

Automobilio atidarymas rakteliu, langų – rankenėle, mechaninė penkių pakopų pavarų dėžė, radijas su kasečių grotuvu ir ten įstrigusi magnetinė juosta.

Visa tai – jau praeitis. Į šį sąrašą artimiausiu metu pateks ir galinio vaizdo veidrodėlis bei du šoniniai. Juos pakeis filmavimo kameros.

Svarbu ir aerodinamika

Tokią įrangą „General Motors“ kompanija jau montuoja į šiuolaikinių technologijų prikimštą elektromobilį „Chevrolet Bolt“, kuriamą BMWi8 pagrindu.

Tačiau dažnam vairuotojui kyla klausimas: kam to reikia?

Juk dabartiniai veidrodėliai labai patogūs: vaizdą perduoda šviesos greičiu, nereikia jokios elektros srovės, jokios techninės priežiūros ir, jei vairuotojas nenulaužia per avariją, jis retai remontuojamas.

Tai kodėl įprastą veidrodėlį reikia pakeisti brangesne filmavimo sistema?

„Pirmiausia dėl aerodinamikos. Filmavimo kameros yra gerokai mažesnės, o tai labai svarbu būtent elektromobiliams, mat nereikės papildomai eikvoti baterijų energijos kovojant su vėjo pasipriešinimu“, – sakė BMW projektų atsakingasis vadovas Philippas Hoffmannas.

Be to, filmavimo kameros gali aprėpti didesnį plotą – nebeliks nė vieno nematomo kampelio.

Veidrodėlių vietos geriausios

Taip žada naujovės kūrėjai. O kaip yra iš tiesų?

BMWi8 salone per vidurį, kur paprastai įrengiamas galinio vaizdo veidrodėlis, kabo platus ekranas. Jis sujungia vaizdus, kurie patenka iš automobilio gale ir šonuose įtaisytų filmavimo kamerų.

Šoninės filmavimo kameros įrengtos ten, kur buvo išoriniai veidrodėliai.

Pasak Ph.Hoffmanno, buvo išmėgintos visos galimos naujos padėtys, bet paaiškėjo, kad šios yra geriausios.

Tai pasakytina ir apie ekrano vietą: jis įrengtas tiksliai ten, kur buvo galinio vaizdo veidrodėlis.

Dėl to vairuotojas turėtų ir toliau žiūrėti būtent į šią vietą.

Vaizdą apdorojo per lėtai

Važiuojant sausakimšomis miesto gatvėmis nebereikia dėti daug pastangų persirikiuojant į kairę – viskas, kas dedasi aplinkui, puikiai matyti ekrane.

Nebereikia persirikiuojant žvilgčioti į šoninį veidrodėlį arba per petį.

Ekranas pateikia plačią panoramą, nelieka nematomų kampelių: vaizdas aiškus, skaidrus, be mažiausio taškelio.

Jei viskas taip puiku, kodėl iki šiol nėra įprastų šoninių veidrodėlių neturinčių modelių? Juk galinio matomumo filmavimo kameros yra jau seniai.

„Iki šiol per lėtai buvo apdorojamas vaizdas, perduodamas į ekraną. Tik dabar jį jau pavyksta perduoti realiu laiku, taip, kaip šią funkciją atlieka galinio vaizdo veidrodėlis.

Vadinasi, tokiai įrangai jau bus galima įžiebti žalią šviesą“, – kalbėjo Ph.Hoffmannas. („Focus“, LR)

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.