Pokyčiai Vilniaus viešajame transporte: naujos bilietų rūšys ir naujos kainos

Planuojama, kad Vilniuje nuo liepos pigs ilgesnės trukmės viešojo transporto bilietai, trijose aikštelėse pasistačius automobilį viešuoju transportu vairuotojai parą galės naudotis už 2 eurus. Kai kurie bilietai ir brangs.

 Vilniaus savivaldybės nuotr.
 Vilniaus savivaldybės nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

2017-05-17 13:03, atnaujinta 2017-05-17 14:06

Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ pristatomoms naujovėms dar turės pritarti savivaldybės taryba.

Nuo liepos Vilniaus viešojo transporto keleiviai turės dar platesnį bilietų pasirinkimą – pristatomi 5 ir 365 dienų bei kombinuotų kelionių – „Statyk ir važiuok“ bilietai. Be to, nuo 7 iki 12 proc. mažinamos ilgalaikių – 90 dienų ir ilgesnės trukmės – bilietų kainos.

Populiariausių, 30 ir 60 minučių, bilietų kainos mažės arba keisis itin nežymiai – vos 1 euro centu, tuo tarpu 30 dienų bilieto kaina suapvalinama iki sveiko skaičiaus – nuo 28,96 iki 29 Eur (visomis dienomis) ir nuo 26,07 iki 26 Eur (tik darbo dienomis).

Naujo tipo bilietai

Jau žinomos ir naujo tipo bilietų kainos. 5 dienų bilietas kainuos 12 eurų, o vienerių metų (365 dienų) - 310 eurų.

Anot M.Gusarovienės, ilgalaikis metinis bilietas, palyginus su kas mėnesį perkamais 30 dienų, bus pigesnis dešimtadaliu. Pasak jos, didesnės nuolaidos nesiūloma, nes siekiama išlaikyti stabilias įmonės pajamas.

Šiuo metu Vilniuje yra 1, 3, 10, 30 ir 270 dienų bilietai.

Mėnesinis bilietas brangtų 4 centais ir kainuotų lygiai 29 eurus. Tuo metu ilgesnės trukmės bilietai pigtų. 90 dienų bilietas kainuotų 81 eurą, arba 6 eurais pigiau, nei kas mėnesį kainuotų pirkti 30 dienų bilietus. Pusės metų bilietas už 157 eurus keleiviams leistų sutaupyti 17 eurų, metinis 310 eurų bilietas - 38 eurus per metus.

Taip pat siūloma suapvalinti 30 ir 60 minučių bilietų kainas: 30-ies minučių bilietas vietoje 64 kainuotų 65, valandos – vietoje 93 euro centų kainuotų 90 centų.

Peržiūrint kainas, kiek brangs 1, 3 ir 10 dienų bilietai, kurie daugiausia orientuoti į miesto svečius – jais naudojasi vos 1,6 proc. keleivių.

Ilgesnės trukmės kainuos mažiau

Pasak SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorės Modestos Gusarovienės, nors viešojo transporto bilietų kainos ir peržiūrimos bent kartą per metus, dabar galiojančios bilietų, ypač – ilgalaikių, kainos neatitinka viešojo transporto keleivių poreikių.

„Įsigaliojus kainoms, perkant 3 mėnesių ir ilgesnės trukmės bilietą už jį būtų mokama mažiau – pavyzdžiui, perkant naująjį 365 dienų bilietą per metus būtų sutaupoma beveik 40 eurų.

Pastarasis bilietas – ypač patraukli galimybė Vilniuje veikiančioms įmonėms, kurios taip galėtų paskatinti savo darbuotojus į darbą atvykti viešuoju transportu.

Jau dabar apie 400 įmonių darbuotojai į darbą atvyksta naudodamiesi įmonių pildomais viešojo transporto bilietais“, – sako M.Gusarovienė.

Viešąjį transportą derins su privačiu

Viena iš svarbiausių naujovių – kombinuotos kelionių jungties – „Statyk ir važiuok“ (angl. „Park and Ride“) – bilietas. Šio bilieto kaina siektų 2 eurus, ir juo būtų galima naudotis jau šią vasarą atidarius pirmąją kombinuotos kelionių jungties aikštelę.

„Jau kitą mėnesį pagrindinėse privažiavimo į centrinę miesto dalį arterijose planuojame įrengti pirmąsias tris „Statyk ir važiuok“ sistemos aikšteles, kuriose vairuotojai galės palikti savo automobilį ir savo kelionę toliau tęsti viešuoju transportu.

Šių aikštelių tikslas yra skatinti vairuotojus atsisakyti asmeninio transporto kelionėms į centrinę miesto dalį, dėl ko sumažės stovėjimo vietų apkrovos, spūstys, užterštumas, o ir patys vairuotojai sutaupys – nereikės mokėti parkavimo rinkliavos už stovėjimą centre, kai automobilis bus saugiai paliktas „Statyk ir važiuok“ aikštelėje“, – privalumus vardija SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė M. Gusarovienė.

Kol kas numatytos trys tokios aikštelės - Ukmergės gatvėje prie „Senukų“ prekybos centro, Žvėryne, Sėlių gatvėje prie troleibusų žiedo, taip pat prie „Siemens“ arenos.

M.Gusarovienė teigia, kad pirmosios aikštelės įrengiamos ten, kur yra patogiausias viešojo transporto susisiekimas, 2 eurų kaina nustatyta įvertinus vairuotojų kuro išlaidas ir automobilių stovėjimo įkainius miesto centre. Kaip veiks sistema, planuojama įvertinti iki kitų metų spalio, vėliau svarstoma įrengti dar bent 20 tokių aikštelių.

„Mes žiūrime, kad šalia būtų greitųjų maršrutų tinklas. Kadangi greitųjų maršrutų tinkle yra viešojo transporto prioritetas su specialiai skirtomis autobusų juostomis. Tad tam tikrose atkarpose viešasis transportas važiuoja greičiau.  Tad svarbu greitis, antra - kaina. Mes paskaičiavome, kad kombinuoti kelionę automobiliu ir viešuoju transportu yra pigiau, jei važiuojama į centrą“, - sakė ji.

Įmonės vadovė teigė, kad „Staytk ir važiuok“ (angl. „Park and ride“) sistema naudojama beveik visose Europos sostinėse, įskaitant ir Lietuvos kaimynių sostines Taliną, Varšuvą, Rygą.

Anot jos, aikštelėse bus įrengtos automatinės kasos, bilietas bus integruotas į m-ticket programėlę. M.Gusarovienė sako, kad siekiant pagreitinti susisiekimą viešuoju transportu turėtų atsirasti naujos autobusams ir troleibusams skirtos juostos Pilaitės, Narbuto gatvėse.

Meras Remigijus Šimašius sako, kad daugiau tokių aikštelių galėtų atsirasti jau kitą pavasarį.

„Tikslas yra, kad aikštelės atsirastų visur ties visais pagrindiniais Vilniaus įvažiavimais: ties Kauno kryptimi, Ukmergės kryptimi, Trakų, Nemenčinės, Molėtų, Minsko kryptimis. Šios trys aikštelės, akivaizdu, yra nepakankamos, jos yra ten, kur jaučiame, kad yra poreikis. Kartu tai yra tos aikštelės, dėl kurių neturėjome ilgų istorijų su Nacionaline žemės tarnyba“, - žurnalistams teigė meras.

Ypatinga diena be automobilio

Kita svarbi iniciatyva – Tarptautinės dienos be automobilio metu automobilių vairuotojams, pateikusiems galiojantį vairuotojo pažymėjimą, ketinama suteikti teisę nemokamai važiuoti viešuoju transportu.

2014 metais atliktos apklausos metu nustatyta, kad viešąjį transportą prasčiau vertina tie, kurie juo nesinaudoja.

Norime išsklaidyti neigiamą nuomonę apie viešąjį transporto kokybę ar kad juo kelionės trunka per ilgai. Todėl rugsėjo 22-oji, diena be automobilio, būtų puiki galimybė vairuojantiems vilniečiams išbandyti viešąjį transportą nemokamai“, – teigia M. Gusarovienė.

„Susisiekimo paslaugų“ duomenimis, įvertinus, kad vienas keleivis vyksta kelis kartus, Vilniuje per dieną viešuoju transportu vykstama 550 tūkst. kartų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.