Kuriozas Grigiškėse: nuo triukšmo saugo mašinas, o ne žmones

Rekonstruojant magistralę Vilnius–Kaunas triukšmą slopinanti siena įrengta ties daugiaaukšte automobilių stovėjimo aikštele, o keturi daugiabučiai namai taip ir liko neapsaugoti.

Kodėl sumanyta nuo triukšmo apsaugoti daugiaaukštę automobilių stovėjimo aikštelę, nežinia.<br>D.Umbraso nuotr.
Kodėl sumanyta nuo triukšmo apsaugoti daugiaaukštę automobilių stovėjimo aikštelę, nežinia.<br>D.Umbraso nuotr.
Vilniaus gatvės namai triukšmą slopinančios sienos greičiausiai nebesulauks – tam neskirta pinigų.<br>D.Umbraso nuotr.
Vilniaus gatvės namai triukšmą slopinančios sienos greičiausiai nebesulauks – tam neskirta pinigų.<br>D.Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Arūnas Dumalakas, LR korespondentas

Oct 28, 2017, 10:14 PM

Nors magistralės Vilnius–Kaunas rekonstrukcija artėja prie pabaigos, keturių Grigiškių daugiabučių gyventojai tuo visiškai nesidžiaugia. Kiti namai remontuojant kelią buvo apsaugoti nuo triukšmo, o Vilniaus gatvės 61-ojo, 63-iojo, 65-ojo ir 67-ojo namų gyventojams ir toliau dieną naktį teks kęsti mašinų ūžesį.

Rekonstrukcijos darbus užsakiusios Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) atstovai rodo į savivaldybę – esą toje magistralės vietoje ji privalo rūpintis triukšmo mažinimu.

Be to, svarstant rekonstrukcijos projektą buvo pranešta, kad triukšmą slopinančios sienos toje vietoje nebus. Tik kas tuos pranešimus skaito?

Kreipėsi į savivaldybę

Kad nuo magistralės ir toliau sklis triukšmas, gyventojai suprato, kai kelininkų darbai pradėjo artėti prie pabaigos.

Pikčiausia jiems buvo dėl to, kad šalia jų namų esanti daugiaaukštė automobilių stovėjimo aikštelė buvo apsaugota, o gyvenamieji namai – ne.

Pirmiausia keturių daugiabučių gyventojai kreipėsi pagalbos į savivaldybę.

Savivaldybės atstovai tik trumpai atsakė, kad magistralinio kelio ruožo per Grigiškes rekonstravimo darbų užsakovė yra LAKD. Į ją ir reikėtų kreiptis.

Namai toli nuo kelio?

Vilniaus gatvės 61-ajame name gyvenančią Jekateriną papiktino kelininkų aiškinimai, kad gyventojai dėl triukšmą slopinančių priemonių įrengimo niekur nesikreipė.

„Mūsų devynaukštis arčiausiai magistralės. Rinkome parašus, rašėme raštus ir savivaldybei, ir Lietuvos automobilių kelių direkcijai. O dabar visi nusiplauna rankas. Pinigai išleisti, daugiau jų niekas neskirs, o mes likome kvailio vietoje“, – širdo Jekaterina.

O LAKD atstovas Laurynas Slapšys aiškino, kad keturi daugiabučiai Vilniaus gatvėje yra per daug nutolę nuo magistralinio kelio Vilnius–Kaunas. Kai kurie – net per 72 metrus.

Jekaterina siūlė atkreipti dėmesį į kitas vietas, kur triukšmą slopinanti siena įrengta. Nors namai dar toliau nei jos, jie kažkodėl buvo apsaugoti.

Tačiau L.Slapšys dėstė savo tiesas: keturi Vilniaus gatvės namai yra ant kalno, daug aukščiau magistralinio kelio, todėl triukšmą mažinančios sienos esą sumažintų triukšmą tiktai 1–2 aukštams.

Teks porą metų palūkėti

Negana to, L.Slapšys nurodė, kad triukšmo valdymas Grigiškėse – net ne LAKD, o savivaldybės rūpestis.

Ji sudaro magistralinio kelio Vilnius–Kaunas strateginius triukšmo žemėlapius, pagal patvirtintus žemėlapius rengiamas triukšmo prevencijos planas.

Vieną jų savivaldybės taryba patvirtino dar 2014 metais. Jame apie triukšmo mažinimą Vilniaus gatvėje rekonstruojant magistralinį kelią nieko nekalbama.

O kitas savivaldybės triukšmo prevencijos veiksmų planas apims 2019–2023 metus. Vadinasi, Grigiškių gyventojams teks bent porą metų palūkėti.

Neatvyko į susirinkimą

Anot LAKD specialistų, rekonstruojant kelią prognozuojamas triukšmas ties Grigiškėmis buvo įvertintas dar 2006 metais. Buvo pasiūlytos triukšmą mažinančios priemonės: keturios užtvaros, langų keitimas.

Prieš porą metų buvo atliktas pakartotinis triukšmo modeliavimas, po to Grigiškių seniūnijos patalpose įvyko viešas susirinkimas.

LAKD kaltino Vilniaus gatvės 61-ojo, 63-iojo, 65-ojo ir 67-ojo namų gyventojus, kad jie nedalyvavo susirinkime.

Neskaitė jie ir Aplinkos apsaugos agentūros Vilniaus skyriaus pateiktos išvados, kurioje rašoma, kad poveikio aplinkai vertinimas neprivalomas.

„Ši išvada buvo paskelbta viešai ir po paskelbimo visuomenė galėjo kreiptis dėl priimtos išvados persvarstymo, tačiau prašymų nebuvo gauta“, – gyventojų priekaištus atrėmė LAKD specialistai.

Apie sumą net nekalba

Paklausti, kiek papildomai lėšų prireiktų triukšmą slopinančiai sienai ties minėtais namais įrengti, LAKD specialistai tikino, kad sunku pasakyti.

Kaina priklauso nuo triukšmo užtvaros įrengimo vietos, jos parametrų, naudojimo paskirties. Mat sienos būna triukšmą absorbuojančios ir atspindinčios.

Kelio ties Grigiškėmis rekonstrukcija prasidėjo praėjusių metų rudenį. Jos metu buvo pastatytas jungiamojo kelio ruožas, rekonstruotos požeminės pėsčiųjų perėjos, pastatyta daug ginčų kelianti triukšmą slopinančių sienų sistema, rekonstruotas ir pastatytas naujas tiltas per Vokės upę, nugriautas prekybos paviljonas, įrengta kitų eismo saugumo priemonių.

10 490 340

Tiek eurų kainuos magistralinio kelio Vilnius–Kaunas ties Grigiškėmis rekonstrukcija.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.