Penkios iš dešimties naujų stotelių jau veikia, o dar penkios bus įjungtos artimiausiomis dienomis, lrytas.lt patvirtino Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD).
Skaičiuoja dienas
Kaip aiškino LAKD Intelektinių transporto sistemų skyriaus vyriausiasis specialistas Andrius Teškevičius, stotelėms dar vykdomos pridavimo procedūros, bet penkios iš jų jau įjungtos ir vairuotojai gali jose įsikrauti elektromobilius bei iš tinklo įkraunamus hibridinius modelius.
Šiuo metu jau veikia vienintelė stotelė kelyje Vilnius-Panevėžys, prie Kurėnų (netoli Panevėžio), viena stotelė Kaune, prie kavinės „Pas Lado“ ir dar trys stotelės tarp Kauno ir Klaipėdos, A1 magistralės 142, 185 ir 238 kilometruose.
Pasak A.Teškevičiaus, poros savaičių laikotarpyje ims veikti ir likusios elektromobilių stotelės. „Esame užsibrėžę, kad gruodžio 15 diena turi būti paskutinė, iki kurios turi veikti visos stotelės. Kaip tik šiandien iš rangovų gavome patvirtinimą, kad taip ir bus“, - užtikrino jis.
Naujos greitojo įkrovimo stotelės stovi šiose vietose:
Kelio pavadinimas/ Kelio kilometras/ Kelio pusė
Vilnius–Kaunas–Klaipėda 93,43 Dešinė
Vilnius–Kaunas–Klaipėda 96,62 Kairė
Vilnius–Kaunas–Klaipėda 141,67 Kairė
Vilnius–Kaunas–Klaipėda 142,45 Dešinė
Vilnius–Kaunas–Klaipėda 185,24 Kairė
Vilnius–Kaunas–Klaipėda 192,80 Dešinė
Vilnius–Kaunas–Klaipėda 238,03 Dešinė
Vilnius–Kaunas–Klaipėda 238,62 Kairė
Vilnius–Kaunas–Klaipėda 292,92 Dešinė
Vilnius–Panevėžys 80 Kairė
Statys dar daugiau
Dar pernai rudenį Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) ir bendrovė „Lemminkainen Lietuva“ pasirašė sutartį dėl 10 elektromobilių įkrovimo prieigų įrengimo.
Pagal ją, devynios stotelės turi būti įrengtos A1 magistralėje tarp Kauno ir Klaipėdos ir viena – A2 magistralėje Vilnius–Panevėžys, netoli Ukmergės.
Planuota, kad apie 600 tūkst. eurų vertės stotelių įrengimo darbai bus baigti dar 2017-ųjų pradžioje, tačiau jie nusitęsė iki metų pabaigos, nes stotelės buvo statomos vietovėse, kur nėra išplėtota elektros tinklų infrastruktūra ir elektros kabelius teko tiesti net iki 30 kilometrų.
Taip pat kilo problemų su sklypų savininkais bei grunto sudėtimi, dėl ko vietomis teko derinti naujas elektros prijungimo sąlygas.
LAKD planuoja neapsiriboti 10 naujų stotelių ir netrukus pradėti antrąjį statybų etapą, per kurį bus įrengta dar 14 greitojo įkrovimo stotelių elektromobiliams.
Iki šiol Lietuvos magistralėse veikė tik dvi didelės galios įkrovimo stotelės, nuo 2014-ųjų įjungtos prie Vievio ir Elektrėnų. Jomis per dieną pasinaudoja vidutiniškai keturi elektromobilių vairuotojai, nors kartais susidaro ir spūsčių.