Aikštelėje prie Vilniaus oro uosto savo BMW palikęs rusas nustėro išvydęs, kas nutiko

Sostinėje siautėjantys automobilių dalių vagys darosi vis įžūlesni. Nusikaltėliai per trumpą laiką sugeba visiškai naujas mašinas paversti metalo krūva. 

 BMW buvo paliktas mokamoje aikštelėje, bet tai vagių nesulaikė.<br> Ekrano nuotr.
 BMW buvo paliktas mokamoje aikštelėje, bet tai vagių nesulaikė.<br> Ekrano nuotr.
 BMW buvo paliktas mokamoje aikštelėje, bet tai vagių nesulaikė.<br> Ekrano nuotr.
 BMW buvo paliktas mokamoje aikštelėje, bet tai vagių nesulaikė.<br> Ekrano nuotr.
 BMW buvo paliktas mokamoje aikštelėje, bet tai vagių nesulaikė.<br> Ekrano nuotr.
 BMW buvo paliktas mokamoje aikštelėje, bet tai vagių nesulaikė.<br> Ekrano nuotr.
 BMW buvo paliktas mokamoje aikštelėje, bet tai vagių nesulaikė.<br> Ekrano nuotr.
 BMW buvo paliktas mokamoje aikštelėje, bet tai vagių nesulaikė.<br> Ekrano nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Dovilė Sobutaitė, „Lietuvos ryto televizija“

Jan 27, 2018, 3:48 PM, atnaujinta Jan 29, 2018, 10:24 AM

Mokamoje aikštelėje šalia Vilniaus oro uosto naują BMW palikęs rusas automobilį rado be vairo, šviestuvų, multimedijos įrangos, buferio, kitų dalių. 

Panašiai per vieną vakarą nukentėjo ir trys vieno sostinės daugiabučio gyventojai, mašinas laikantys kameromis stebimoje požeminėje aikštelėje. Sparčiai didėjančias žalas skaičiuojantys draudikai sako, kad tai – dėl policijos vangiai tiriamų vagysčių. 

Išplėšė viską

Į privataus operatoriaus „ADC parking" aikštelėje prie oro uosto paliktą mašiną vagys įsibrovė išdaužę galinį šoninį stiklą ir išplėšė viską, ką tik sugebėjo – vairą, multimedijos sistemą, žibintus, buferius, priekines groteles, išdraskytos dėtuvės, pavarų svirtis, automobilio apdaila.

„Štai taip barbariškai automobilį pavertė metalo krūva. Vairo nėra. Automobilio valdyti neįmanoma. Užvesti taip pat. 

Taip barbariškai išlupo detales. Su visais tvirtinimais. Niekas nebuvo atsukama, o tiesiog išlupama“, – pasakojo vaizdo įrašą paviešinęs rusas.

Taip suniokotą naują BMW Rusijos pilietis rado palikęs jį  mokamoje aikštelėje šalia Vilniaus oro uosto. Vagišių nesustabdė nei aptverta teritorija, nei vaizdo kameros. 

„Ir tai – tik matomi defektai. Ką jau kalbėti apie kitus pažeidimus. Kas toliau dedasi, vienas Dievas težino“, – rodė suniokotą mašiną vyras.

Apvogė kaimynus

Pastaruoju metu sostinėje automobilių dalių vagystės – vis dažnesnės. Vien pirmadienį apšvarinta 13 automobilių. 

Itin nukentėjo vieno Vilniaus daugiabučio gyventojai, nors namas aptvertas tvora, įeiti galima tik su kodu, o įvažiavimą į požeminę aikštelę riboja elektriniai vartai, stebi vaizdo kameros. 

Joje vien pirmadienį apšvarinti trys automobiliai. „Volvo“, BMW ir „Peugeot“ langai buvo išdaužti, o vagis sudomino multimedijos įranga, vairai su oro pagalvėmis, durų stiklai bei kitos detalės. Automobiliai išplėšti be jokio gailesčio.

Sostinės servisų darbuotojai pripažįsta, kad pastaruoju metu vis dažniau tenka tvarkyti vagišių suniokotus visiškai naujus automobilius. 

„Ne tik multimedijas išlupa, bet ir sugadina paneles, negražiai pasielgia su vidum. Išdaužo stiklus, tie stiklai išpjausto sėdynes.

Kuo ilgiau nesugaunami, tuo jie darosi įžūlesni. Vogimas – tarkim, du BMW veidrodėliai per 10 sekundžių pavagiami. Išprofesionalėję jau“, – pastebėjo serviso meistras Gintaras Varnas.

Nustebino pareigūnų reakcija

Vilnietis Vytautas nuo vagišių nukentėjo tris kartus. Vagys nuo jo automobilio nurinko parkavimo daviklius nuo abiejų bamperių bei užtamsėjančius veidrodėlius.

Visus tris kartus policija vagių nerado, dėl to vairuotojas pats ėmėsi saugumo priemonių.

„Pateiki pirminius paaiškinimus, kokiomis aplinkybėmis dingo ir viskas. Nebesi įdomus ir nebesidomi. Papildomai kažkokios informacijos nerenka.

Netgi žymėtas detales, kurios specialiai žymėtos apsaugos sistemų žymenimis, vagia detales ir jų niekas neieško bei nesuranda“, – nusivylęs kalbėjo vairuotojas.

Todėl Vytautas griebėsi paprasto, bet grubaus sprendimo ir prikniedijo parkavimo sistemos dalis. 

„Galbūt jos yra sugadinamos, praranda išvaizdą, bet atlieka funkciją ir gal nebe tokios įdomios ilgapirščiams“, – svarstė jis.

Dabar ieškodamas naujo automobilio Vytautas žvalgosi vagišiams ne tokių įdomių mašinų. 

Vagys – „etatiniai“

Ilgapirščius itin domina nauji BMW, „Volvo“ bei „Volkswagen“. Draudikų asociacijos direktorius Andrius Romanovskis įsitikinęs, kad dėl to kaltas policijos pasyvumas.

„Yra automobiliai, kurie iš viso nevagiami, bet yra automobiliai, kurie rizikingesni, be abejonės mes reikalaujame ir apsaugos priemonių dėl automobilių pavogimo.

Mes matome, kad tos bylos faktiškai netiriamos arba labai paviršutiniškai tiriamos ir kaltininkai nėra nustatomi. Čia yra tokia, sakyčiau, gąsdinanti tendencija“, – tvirtino jis.

Tačiau policija neigia, kad vagystės nėra tiriamos. Penktadienį pranešta, kad sulaikyti du automobilių dalių vagys.

Kriminalinės policijos nusikaltimų nuosavybei tyrimo valdybos viršininkė Alla Kovalenko neslėpė, kad abu asmenys policijai gerai žinomi.

„Vienas iš jų teistas 15 kartų už analogiško pobūdžio nusikaltimus, kitas – 18 kartų. Tai įvyko apie 17 valandą senamiestyje ir praktiškai iš karto po to, kai jie padarė vagystę, policijos pareigūnai juos sulaikė“, – tvirtino ji.

Kiek tiksliai tokių nusikaltimų išaiškinama, pareigūnė negalėjo pasakyti, bet užtikrino, kad jų nemažai.

Policijos duomenimis, kasmet sostinėje apiplėšiama vis mažiau automobilių. Pernai apvogta 3732 mašinų, užpernai – 3988, o 2015-aisiais vagys apšvarino net 4228 automobilius, bet draudikai pastebi, kad dabar vagys tapo godesni ir vienu sykiu pavagia daugiau bei brangesnių detalių, o automobilius palieka baisiai išdraskytus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: kaip Lietuvos pramonė atsilieps į gynybos programas?