Naujas brolių verslininkų žaisliukas - „Tesla“ elektromobilis

Aukštosios mados drabužių prekybos bendrovei „Du broliai“ degalų kainų svyravimai neberūpi. Atidžiau žvalgytis reikės nebent į elektros tarifus, nes nuo šiol įmonės automobilių parke – Lietuvoje dar neregėtas limuzinas „Tesla Model S“.

Daugiau nuotraukų (1)

Alvydas Ziabkus

Mar 29, 2014, 11:43 AM, atnaujinta Feb 15, 2018, 12:46 AM

Šią savaitę Palangos gatvėse pasirodęs „Tesla“ markės automobilis iš pažiūros pernelyg nesiskiria nuo kitų limuzinų.

Tačiau prabangiai atrodantis juodos spalvos sedanas rieda neskleisdamas įprastinio variklio triukšmo, o jo gale nėra dujų išmetimo vamzdžio.

Jis varomas vien elektra. Bet tai ne vienintelis JAV gamintojo „Tesla“ siūlomų automobilių privalumas.

Anot kai kurių ekspertų, „Tesla“ elektromobiliai įprastus automobilius su vidaus degimo varikliais iš rinkos gali išstumti taip pat staigiai, kaip skaitmeniniai fotoaparatai visą pasaulį privertė pamiršti juostinius.

Laukė pusantrų metų

Tai gali įvykti labai greitai. Pernai Jungtinėse Amerikos Valstijose pasirodę „Model S“ lyg viesulas įsiveržė ir į Europos rinką.

Šis modelis pernai išrinktas geriausiu pasaulio automobiliu, o jo saugumas įvertintas aukščiausiais balais.

Pasaulyje parduota jau per 20 tūkst. šių automobilių, jų paklausa nuolat auga, todėl kompanijos „Tesla Motors“ akcijų vertė nuo 24 JAV dolerių už akciją padidėjo 10 kartų.

Elektromobilių gamintoja nebespėja patenkinti užplūdusių pirkėjų norų. „Model S Performance“ užsisakę Jankauskai jo turėjo laukti net pusantrų metų.

„Važiavimas tokiu automobiliu ne tik gerokai taupesnis. Svarbiausia, kad jis visiškai neteršia gamtos.

Kuo daugiau Lietuvos miestų gatvėse važiuos elektromobilių, tuo švaresniu oru visi kvėpuosime“, – teigė technologinėms naujovėms neabejingas garsiausiems pasaulio dizaineriams atstovaujančios bendrovės „Du broliai“ savininkas Vaidas Jankauskas.

Su aukštąja mada Lietuvą supažindinęs verslininkas pirmasis į šalį atvežė ir pasaulio automobilių pramonės naujovę.

Valdo kompiuteris

Naujausias „Tesla“ modelis stebina technologinėmis naujovėmis.

Automobilis pasirengęs pajudėti vos pulteliu atrakinus dureles. Tuomet iš jų išlenda rankenos.

Rakteliu paleisti variklio nereikia, nes jo paprasčiausiai nėra. Pakanka nustatyti svirtį prie vairo kolonėlės. Tačiau automobilis nepradės važiuoti, jeigu vairuotojas neturės pultelio.

Automobiliui pajudėjus susidaro įspūdis, kad jis, nors variklis nepaleistas, rieda nuokalne. Didėjantį greitį išduoda tik stiprėjantis padangų skleidžiamas garsas.

Viduje įprastą saloną primena tik vairas. Skystųjų kristalų prietaisų skydelio ekranas rodo skaičių kilometrų, kuriuos galima nuvažiuoti, automobilio greitį ir momentines elektros energijos sąnaudas.

Priekinio skydelio viduryje yra didelis vertikalus jutiklinis kompiuterio ekranas.

Apatinėje jo dalyje – navigacijos sistema, kuri žemėlapyje rodo automobilio vietą ir judėjimo kryptį. Viršuje – radijo valdymo skydas, kurį palietus pirštu galima įjungti internetą.

Bagažinėje – kėdutės vaikams

Automobilyje įdiegta nemokama „Tesla Wi-Fi“ interneto prieiga. Vairuotojas arba priekyje sėdintis keleivis gali pasirinkti bet kurią pasaulio radijo stotį.

Visi Jankauskų šeimos nariai į mobiliuosius telefonus yra parsisiuntę specialią „Tesla“ programėlę, kuri iš bet kokios vietos teikia informaciją apie automobilį: kur jis yra, kokiu greičiu važiuoja, ar užrakintos durelės.

Telefonu galima atrakinti automobilį ir įjungti salono šildymą iki norimos temperatūros.

Unikalaus automobilio savininkų laukė dar viena staigmena. Paaiškėjo, kad iš bagažinės išėmus apatinį skydą išsilanksto dvi kėdutės vaikams, – jie sėdi žiūrėdami į galinį langą.

Priekyje vietoj variklio – dar viena bagažinė. Šone yra tik viena anga langų plovimo skysčiui.

Gerokai pigesnė kelionė

„Model S“ elektromobiliai išsiskiria savo galia. „Performans“ modelio galia siekia 310 kilovatų. Tai atitinka 421 arklio galią.

Šiuo atžvilgiu elektromobilį galima sulyginti su 5 litrų darbo tūrio 8 cilindrų variklį turinčiu „Mercedes S 500“, kurio galia yra 335 kilovatai – 455 arklio galios.

Tačiau toks „Mercedes“ šimtui kilometrų gali „sriūbtelėti“ gerokai per 10 litrų degalų. Važiuoti elektromobiliu – maždaug 10 kartų pigiau.

Elektromobilio baterijas visiškai įkrauti naktį, kai elektra pigesnė, kainuoja apie 33 litus.

Iš Palangos nuvažiuoti į Vilnių ir grįžti atgal juo nekainuos nė 50 litų.

Atsipirks po 9 metų

Tiesa, pinigus taupantis elektromobilis „Model S Performans“ yra nepigus. Bazinio kaina (su pridėtinės vertės mokesčiu) siekia apie 300 tūkst. litų.

Elektromobilį „Tesla“ nusipirkę palangiškiai apskaičiavo, kad į šiuo metu pasaulyje pačią šiuolaikiškiausią transporto priemonę investuoti pinigai sugrįš po 9 metų.

Verslo reikalais Jankauskai per savaitę nuvažiuoja apie tūkstantį kilometrų. Per metus susidaro apie 55 tūkst. kilometrų.

Tokį atstumą įveikus panašios galios ir klasės „Mercedes S 500“ automobiliu degalai kainuotų apie 34 tūkst. litų.

Dar apie 3 tūkstančius litų tektų pakloti keičiant tepalus.

Norint įveikti tokį pat atstumą „Model S“, elektros energija kainuotų 3,8 tūkst. litų. Tad per metus vien degalų ir tepalų sąskaita sutaupoma 33 tūkst. litų.

Nuvažiuoja 480 kilometrų

Bendrovės „Du broliai“ įsigytas „Model S Performans“ pasiekia iki 200 kilometrų per valandą greitį.

Šimto kilometrų per valandą greitį elektromobilis pasiekia per 4,4 sekundės, todėl beveik nenusileidžia net ir sportiniam „Porsche Panamera Turbo“.

Apie dvi tonas sveriantis elektromobilis kelyje visuomet išlieka stabilus – mat didžiausią jo svorį sudarantys akumuliatoriai išdėstyti per visą kėbulo ilgį.

Visiškai įkrautomis 85 kilovatvalandžių (kWH) baterijomis vidutiniu 100 kilometrų greičiu elektromobilis nuvažiuoja net 480 kilometrų. Paspaudus iki 120–130 kilometrų per valandą energijos sąnaudos padidėja neryškiai – rida sumažėja vos keliasdešimčia kilometrų.

Tad sykį įkrovus Lietuvoje galima įveikti bet kokį atstumą, nes elektromobilių įkrovimo stotelių yra visuose didžiausiuose šalies miestuose.

Įsirengė ir nuosavą įkrovimo stotelę

Elektromobilio bateriją galima įkrauti ir namuose iš įprasto 220 voltų elektros lizdo. Tiesa, tai užtruktų dvi paras.

Norint paspartinti šį procesą, galima pasinaudoti viešomis įkrovimo stotelėmis arba tokią pat įsirengti savo kieme.

Tokį sprendimą pasirinko ir V.Jankauskas – jo garaže apie 3 tūkst. litų kainuojančią greitojo įkrovimo stotelę įrengė elektromobilius prižiūrinti Klaipėdos bendrovė „Elektromobiliai“.

Ji automobilio „Model S“ baterijas leidžia visiškai įkrauti per 3 valandas.

Specialistų teigimu, visiškai įkrauti baterijų nėra būtina. Važiuojant neilgą, pavyzdžiui, 100 kilometrų atstumą, pakanka krauti baterijas vos 15 minučių. Tokiu atveju jos netgi ilgiau neišsikraus.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.