WRC rengėjai pagaliau atsiprašė žiūrovų, bet pinigų negrąžins

Nesėkmių apipinto Pasaulio ralio čempionato (WRC) etapo Lietuvoje gavo aštuonis kartus didesnę valstybės paramą, nei itin sėkmingos, dvi dienas vykstančios Lietuvos automobilių ralio čempionato varžybos.

A.Poteliūnas tvirtino, kad daugeliu atvejų teko paklusti FIA reikalavimams.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
A.Poteliūnas tvirtino, kad daugeliu atvejų teko paklusti FIA reikalavimams.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Ilona Staškutė

Jul 2, 2014, 11:51 AM, atnaujinta Feb 12, 2018, 7:41 AM

Kūno kultūros ir sporto departamentas portalui lrytas.lt patvirtino, kad gegužės mėnesį patenkino Lietuvos automobilių sporto federacijos prašymą ir varžybų organizavimui skyrė solidžią sumą - 200 tūkst. litų.

Pasak oficialaus ralio rengėjo „Všį Pasaulio ralio čempionatas Lietuvoje“ vadovo Algio Poteliūno, sportas.info duomenimis, visos WRC dalies Lietuvoje rengimas kainavo 0,5 mln. litų.

Tačiau druskininkiečiai stebėjosi tokiomis sumomis. Žmones stebino ne tik tai, kad per tokį svarbų renginį nuorodos į trasą buvo nupaišytos ant kartono gabalėlių, o žiūrovams trūko šiukšliadėžių ir tualetų.

Pasak vietos gyventojų, išrausti vieškeliai nesutvarkyti iki šiol, o šiukšles iš pakelių surinko ir išvežė patys gyventojai.

Atsiprašė, bet pinigų negrąžins

Trečiadienį WRC rengėjai pagaliau atsiprašė nuviltų žiūrovų. LASF vadovas Gintaras Furmanavičius tvirtino suprantantis visas buvusias klaidas ir prisiimantis atsakomybę už jas.

A.Poteliūnas taip pat atsiprašė į varžybas suvažiavusių žmonių. „Galbūt noriu atsiprašyti visų žiūrovų, kurie negalėjo pamatyti visų sportininkų po du kartus“, - tvirtino jis.

Tačiau ralio rengėjai neketina grąžinti pinigų žiūrovams, kurie atvyko tik į atšauktus greičio ruožus ir nepamatė nė vieno ralio automobilio.

„Tai buvo force majore, varžybos vyko ne tik Lietuvoje, bet ir Lenkijoje, greičio ruožai Lietuvoje buvo atšaukti dėl oro sąlygų, dėl dangos“, - aiškino A.Poteliūnas.

Žiūrovų – vos tūkstantis?

Pasak varžybų organizatoriaus, Lietuvoje buvo parduota vos apie tūkstantį bilietų į greičio ruožus. Toks skaičius labai nustebino ralyje su Jonu Pipiru dalyvavusį šturmaną Ramūną Babachiną.

Jis patvirtino matęs gerokai daugiau žmonių, tačiau A.Poteliūnas paaiškino, kad didžioji dalis atvykusiųjų turėjo Lenkijoje pirktus ralio pasus. Be to, buvo ir nemažai prasmukusių be bilieto.

A.Poteliūnas aiškino, kad renginys nesusiklostė taip, kaip daugelis tikėjosi, dėl to, kad lietuvių rankos buvo stipriai suvaržytos WRC atstovų iš Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) ir pagrindinių etapo organizatorių iš Lenkijos.

FIA „surišo rankas“

„FIA atstovams iš karto sakėme, kad šiuos ruožus galima važiuoti tik po vieną kartą, - tvirtino varžybų organizatorius. - FIA nepasakysi, kad taip, o ne kitaip. Buvom jiems tris ruožus pasiūlę oficialiai, tris neoficialiai ir jie išsirinko. Sakėme, kad tai bus minkštas kelias, bet jie išsirinko.“

Pakartotinius greičio ruožų važiavimus varžyboms įsibėgėjus vis tik nusprendusi atšaukti FIA vis tik pripažino, kad lietuviai sakė tiesą. A.Poteliūnas parodė vaizdo įrašą, kuriame FIA saugumo atstovas važiuoja per ralio bolidų išartą kelią ir sako, kad lietuviai buvo teisūs.

Tikisi daugiau paramos iš valstybės

A.Poteliūnas tikėjosi kitąmet sulaukti ir daugiau paramos iš valstybės. Šįmet skirti 200 tūkst. litų buvo perduoti Lenkijos automobilių sporto federacijai, kuri šiuos pinigus bei savo mokesčio dalį, iš viso 0,5 mln. eurų, sumokėjo FIA už teisę organizuoti WRC varžybas.

Pasak organizatoriaus, dar 80-90 tūkst. litų kainavo serviso zonos įrengimas, panaši suma sumokėta ir saugumą užtikrinusiems specialiųjų tarnybų atstovams.

Jo teigimu, reikšmingesnė pagalba turėtų būti teikiama ir ruošiant kelius.

„Mes iš to regiono negalime išvažiuoti, nes Mikolaikos yra toje pusėje. Kokie keliai bebūtų, juos reikia sustiprinti. Aš galiu prisiimti atsakomybę už kelio dangą, kurią merkė lietus. Bet lenkai dalyvius įsileido į tuos žvyrkelius, kurie buvo sutvarkyti už Europos Sąjungos pinigus. Raliui pagrindinis dalykas yra kelias, kad vyktų varžybos. Dėl kitų dalykų pasitaisysim“, - žadėjo A.Poteliūnas.

G.Furmanavičius užtikrino, kad kitais metais WRC Lietuvoje taip pat įvyks, gali keistis tik renginio data. Svarstoma galimybė iš birželio pabaigos jį perkelti į rugsėjo pabaigą ar spalio pradžią.

Pritrūko rankų

A.Poteliūnas sutiko, kad daug smulkesnių nesklandumų šįmet atsirado iš nepatyrimo ir iš darbuotojų trūkumo.

Pasak jo, lietuviams pagal sutartį nebuvo leidžiama turėti atskiros interneto svetainės ralio informacijai, todėl žiūrovams informacijos teko ieškoti kur kas išmano.

Garsiąsias kartonines rodykles į greičio ruožus nupiešė bilietų pardavėjai, supratę, kad žmonės blaškosi ir nežino kur važiuoti, o jaunus apsauginius parinko ir apmokė saugumu besirūpinęs „Ajags“ klubas.

Pasak G.Furmanavičiaus, labiau patyręs ralio organizatorius, kaip „Automotoprojektai“ ar „Pitlane“ nebuvo pasirinkti, nes tradiciškai ralių organizatoriai dirba tik „savo“ regionuose, be to, nenorėta išskirti vieno organizatoriaus.

A.Poteliūno teigimu, niekas iš kitų patyrusių ralio organizatorių nepasiūlė jam savo pagalbos, nors greta sėdėjęs lenktynininkas Vytautas Švedas su tuo nesutiko ir patikino, kad ir jis pats būtų galėjęs padėti ir patarti, jei tik kas būtų tokios pagalbos paprašęs.

Kur panaudoti valstybės pinigai

Pagal valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties sąmatą, visa WRC organizatoriams skirta suma buvo numatyta organizatoriaus licencijos mokesčiui.

Tuo tarpu vienų iš populiariausių Lietuvoje ralio varžybų, kasmetinio 300 ežerų ralio organizatoriai „Automotoprojektai“ gavo vos 25 tūkst. litų paramos, tačiau per šias varžybas netrūksta nei aiškių nuorodų bei trasos schemų, nei bendros tvarkos.

Kūno kultūros ir sporto departamentas neslėpė nusivylimo WRC debiutu Lietuvoje.

„Departamentas taip pat raštu kreipėsi į Lietuvos automobilių sporto federaciją su prašymu pateikti informaciją, dėl kokių aplinkybių neįvyko du planuoti varžybų etapai. Gavus atsakymą, bus vertinama, ar buvo pasiekti projekte numatyti tikslai“, - sakė departamento atstovė Agnė Urbonaitė.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.