Keliautojų kantrybę bando aštuoni šviesoforai

Aštuoni šviesoforai.  Tokios kliūtys laukia vairuotojų, vykstančių magistraliniu keliu Kaunas-Zarasai-Daugpilis.

Kai kurie vairuotojai kantriai laukia prie šviesoforų, bet kiti nepaiso jų signalų.<br>V.Balkūno nuotr.
Kai kurie vairuotojai kantriai laukia prie šviesoforų, bet kiti nepaiso jų signalų.<br>V.Balkūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Arūnas Dumalakas

Jul 13, 2014, 6:03 PM, atnaujinta Feb 12, 2018, 12:29 AM

Tarp Utenos ir Zarasų šio kelio rekonstrukciją vykdo bendrovė „Panevėžio keliai“.  Portalo lrytas.lt žurnalistai suskaičiavo, kad jei paisysi sustatytų šviesoforų signalų, kelionė šia atkarpa pailgės visa valanda.

10 minučių.  Tai trumpiausias laiko tarpas, kurį tenka praleisti prie vieno šviesoforo. Vakaras.  Nebuvo matyti nė vieno priešpriešiais atvažiuojančio automobilio, tad kai kurių vairuotojų nervai neišlaikė ir jie dideliu greičiu nulėkė degant raudonam signalui.

Panašu, kad tokius nusižengimus toleruoja ir vietos policininkai, nes prasilenkę siaurame rekonstruojamame kelyje su pažeidėju, jie nė nemanė jo stabdyti.

Nedrausmingi – vietiniai

Tiesa, prie kitų šviesoforų gali tekti palūkėti ir 20 minučių.  Stebint pro šalį skriejančius automobilius, kurių vairuotojai pažeidžia taisykles, atrodo, kad tai daugiausia vietos gyventojai.

Važiuojantys iš toliau, o juo labiau tranzitu per Lietuvą vykstantys vilkikų vairuotojai sąžiningai laikosi taisyklių.

Kiti vietiniai stengiasi aplenkti keiksnojamą kelio ruožą, nuo Utenos ir Zarasų sukdami į žvyrkelius ir šunkelius.

Sukūrė specialų personažą

Į šią problemą rekonstruojamame kelyje mėginta pažvelgti ir su humoru. Neseniai ties Zarasais vyko saugaus eismo ir tolerancijos skatinimo programa „Taisom kelią“, kurios dalyviai sutiko automobilininkų iš Lenkijos, Rusijos, Baltarusijos, Estijos, Suomijos, Latvijos, Kazachstano ir kitų šalių.

Programos rengėjams labiausiai nekantrūs pasirodė jauni ir vilkikų vairuotojai.  Pastarųjų dažniausiai prieš akis laukė ilgas kelias ir įtemptas darbų grafikas.

Programą „Taisom kelią“ inicijavo „Panevėžio keliai“, specialiai jai kelio moters personažą sukūrė aktorė Violeta Mičiulienė.  Tikimasi, kad programa vairuotojus paskatins rekonstruojamuose ruožuose būti atidesnius, jie paisys visų privalomų reikalavimų, kad atnaujintas kelias neštų tik džiaugsmą, o ne skausmą ir beprasmius praradimus.

Prie kiekvieno šviesoforo rekonstruojamoje atkarpoje tarp Zarasų ir Utenos pastatytas moters, vilkinčios kelininko drabužiais, maketas.

Dirbs iki kitos vasaros

Šiuo metu vyksta rekonstrukcija kelio ruože nuo 163 iki 179 kilometro. Rekonstruojamose atkarpose eismas organizuotas viena juosta, kairiąja kelio puse, nes dešinėje pusėje vyksta darbai.

Pasak „Panevėžio kelių“ projekto vadovo Danieliaus Žigo, rekonstruojamose atkarpose frezomis nuimama senoji asfaltbetonio danga, rengiami vandens nuvedimo grioviai, pradėtas ardyti senasis skaldos sluoksnis, šonuose nuimamas dirvožemis.

Rekonstrukcija užtruks net iki 2015 metų vasaros vidurio.  Per ją bus sutvarkyta beveik devyniolika kilometrų kelio.

Pagal parengtą projektą, bus nufrezuota 24 tūkst. kubinių metrų senos asfaltbetonio dangos, nuimta 22 tūkst. kubinių metrų augalinio grunto, iškasta 84 tūkst. kubinių metrų kito grunto.

Rekonstruojama kelio juosta driekiasi per penkis durpynus.  Trijuose iš šių ruožų kelio sankasos stabilumui užtikrinti bus panaudota šiuolaikiška skaldos polių įrengimo technologija:  bus įrengta 1213 skaldos polių.

Sankasoms durpynų vietose sutvirtinti bus panaudota 20 tūkst. kvadratinių metrų geotekstilės ir geotinklų.

Šalčiui nejautriam sluoksniui įrengti prireiks 98 tūkst. kubinių metrų smėlio, skaldos sluoksniui – 60 tūkst. kubinių metrų skaldos, o asfaltbetonio dangai įrengti – 59 tūkst. tonų asfaltbetonio mišinio.

Darbų vykdymo metu bus rekonstruota dešimt senų vandens pralaidų, įdiegtos eismo saugumo priemonės:  pastatyta 10,75 kilometro metalinių atitvarų, 4 saugos salelės, sankryža Degučių gyvenvietėje rekonstruota į žiedinę.

Siekiant apsaugoti mažiausius kelio kaimynus, 5 kilometrų ruože bus įrengti aptvėrimai nuo varliagyvių.  Vykdant darbus numatyta rekonstruoti 14 autobusų stotelių, įrengti pėsčiųjų takus, sankryžų apšvietimą, rekonstruoti ryšių linijas, elektros tinklų linijas, pakelės drenažo linijas.

Visi šie darbai kainuos net 87,7 mln. litų.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.