Palanga savaitgalį sprogsta nuo automobilių

Nedidelė Palanga, kurioje nėra nė 20 tūkst. gyventojų, vidurvasarį virsta didmiesčiu, į kurį savaitgalio dienomis suplūsta šimtai tūkstančių poilsiautojų, o kurorto gatves užkemša atvykėlių automobiliai.

Vasarą Palanga nesugeba sutalpinti visų poilsiautojų automobilių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vasarą Palanga nesugeba sutalpinti visų poilsiautojų automobilių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Alvydas Ziabkus

Jul 31, 2014, 6:00 AM, atnaujinta Feb 11, 2018, 3:15 PM

Palangoje į pagrindinę Vytauto gatvę norintiems įsukti vairuotojams tenka įvažiuoti į eismo juostą, nes dėl šalikelėse paliktų automobilių kitaip nematyti pagrindine gatve važiuojančio transporto.

Tuo metu Vytauto gatve iš kairės atvažiuojanti mašina turi apvažiuoti išlindusį automobilį, tačiau ji priversta sustoti, nes reikia praleisti priešais važiuojantį transporto srautą, rašo dienraštis "Lietuvos rytas".

Pagrindinės gatvės eismo juostoje atsidūręs vairuotojas atgal pavažiuoti negali, nes už jo jau išsirikiavo kolona automobilių. Jis priverstas laukti, kol Vytauto gatvėje susidarys laisvesnis tarpas, ir mėginti pagrindine gatve pasukti į kairę.

Tačiau jis dar turi praleisti priešais važiuojantį ir pagrindinę gatvę kertantį transportą.

Be to, vairuotojas turi akylai žvalgytis į pėsčiųjų perėją. Jei ja eina žmonės, posūkio manevrą pradėjęs vairuotojas sustoja pagrindinės gatvės viduryje. Tuo metu Vytauto gatvėje iš abiejų pusių jau ilgėja prie užblokuotos sankryžos sustojusių automobilių eilės.

Mašinų padaugėja kelis kartus

Toks vaizdas Palangos gatvėse vidurvasarį jau yra kasdienybė. Ne vienas poilsiautojas tvirtina, kad vasarą vairuodamas kurorte jaučia nuolatinį stresą.

Kurorto kelių policijos Eismo priežiūros poskyrio inspektoriaus Ričardo Vinciūno teigimu, kitaip ir nebus, nes karštą savaitgalį į Palangą atvažiuoja per 50 tūkst. automobilių.

„Palangoje gatvės nepraplatės, o visose gatvių sankirtose įrengti šviesoforų nėra galimybių.

Vienintelė išeitis – vasarą pertvarkyti eismą kurorte ir poilsiautojus priversti savo automobilius palikti tuščiose miesto centro pakraščiuose esančiose stovėjimo aikštelėse“, – teigė pareigūnas.

Norint pertvarkyti eismą kurorte, mokslinių studijų nereikia. Nedideliame mieste su trimis išilginėmis gatvėmis tai padaryti būtų paprasta.

Vienas siūlymų – visą Palangą skrodžiančioje Vytauto gatvėje ir paralelinėje Ganyklų gatvėje įvesti vienos krypties eismą.

Tai sumažintų avarinių situacijų tikimybę, būtų lengviau įsukti iš šalutinių gatvių, padaugėtų automobilių stovėjimo vietų skaičius.

Gatvė dviratininkams pavojinga

Tačiau svarbiausia, kad toks eismo pertvarkymas Vytauto ir Ganyklų gatvėse leistų atsirasti platiems dviračių takams.

Dabar pagrindinėje gatvėje stovinčias mašinas apvažiuojantys dviratininkai ir keturračiai velomobiliai stabdo transporto srautą, sukelia automobilių spūstis, o juos lenkiančios mašinos sudaro avarines situacijas.Gatvėje tarp prasilenkiančių mašinų nardantys dviratininkai nesijaučia saugūs ir važiuoja šaligatviais.

Tačiau čia vasarą pilna pėsčiųjų. Palangoje dažni atvejai, kai greitai važiuojantys dviratininkai partrenkia pėsčiuosius.

Šaligatviais dviratininkams važiuoti draudžiama, bet policija linkusi užsimerkti, nes supranta, kad visus dviračius ir keturračius išvarius į gatves kils dar didesnis pavojus eismo saugumui.

„Rengiamame Kelių eismo taisyklių papildymų projekte numatyta dviračiams leisti važiuoti šaligatviais. Kaip tai atrodys Palangoje, sunkiai įsivaizduoju“, – teigė R.Vinciūnas.

Prie miesto – spūstys

Dar viena eismo problema Palangoje – begalinės transporto spūstys įvažiuojant į kurortą.

Pagrindinėje Klaipėdos plento ir Kretingos gatvės sankryžoje į miestą galima įvažiuoti tik iš antrosios juostos. Iš jos nemažai automobilių suka į kairę, bet jie pirma turi praleisti iš miesto išvažiuojantį automobilių srautą.

Kol dega žalias šviesoforo signalas, kirsdamos Klaipėdos plentą į Palangą spėja įvažiuoti vos kelios mašinos. Tuo metu įvažiuoti į miestą laukiančių automobilių kolona neretai nusidriekia iki pat Vydmantų viaduko.

Automobilių spūstys čia tokios dažnos, kad viena kompanija prie sankryžos įrengė vaizdinės reklamos švieslentę.

Eismo saugumo komisijai policija siūlė pagrindinėje sankryžoje perreguliuoti šviesoforą taip, kad degant žaliam šviesoforo signalui įvažiuojantiems į miestą tuo metu priešinga kryptimi eismas būtų draudžiamas. Taip transporto pralaidumas sankryžoje neabejotinai padidėtų.

Savivaldybė bijo pokyčių

Apie šviesoforo pertvarkymą R.Vinciūnas su Eismo saugumo komisijos pirmininku, Palangos vicemeru Sauliumi Sime kalbėjo dar pernai rudenį.

S.Simė pasiūlymui pritarė, tačiau problemos sprendimas taip nė kiek ir nepasistūmėjo.

Apie vienos krypties eismo organizavimą Vytauto ir Ganyklų gatvėse ir dviračių takų įrengimą miesto valdžiai kalbama jau trejus metus. Bet šitaip vasarą palengvinti gyvenimą vairuotojams ir dviratininkams savivaldybė niekaip nesiryžta.

Užuot tai dariusi, Eismo saugumo komisija pasiūlė eksperimentą – Vytauto gatvės centrinėje dalyje nuo Jūratės iki Kretingos gatvių savaitgaliais visiškai uždrausti transporto eismą ir šį ruožą atiduoti pėstiesiems.

Tačiau apie tai, kad uždarytą Vytauto gatvės dalį priversti apvažiuoti automobiliai užkiš kitas sankryžas su Ganyklų gatve, nepagalvota.

Savivaldybės administracijos direktorė Akvilė Kilijonienė tikina, kad jokių eismo pertvarkymo eksperimentų šią vasarą nebus.

Ar tokį pat eismo chaosą poilsiautojai Palangoje išvys ir kitą vasarą, pasibaigus savivaldos rinkimams teks klausti naujos miesto valdžios.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.