Penkios įsimintinos spūstys, kurių dalyviai pavydėtų lietuviams

Po paskutinės darbo dienos prieš šventes Vilniaus gatves paralyžiavo dar didesnės spūstys, nei pirmadienį bei savaitgalį.

Eismas Pekine.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Eismas Pekine.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Ilona Staškutė

Dec 23, 2014, 3:16 PM, atnaujinta Jan 18, 2018, 11:08 AM

Sostinės gyventojai ne tik strigo parduotuvių prieigose ir Vilniaus centre. Didžiausios automobilių kolonos nusidriekė visuose išvažiavimuose iš miesto, nes šventėms daugybė Vilniaus gyventojų išvažiuoja į mažesnius miestelius ir kaimus pas gimines.

Sprunka iš miesto

Antradienį vakare norintys išvažiuoti iš Vilniaus spūstyje turi praleisti apie 1-1,5 val. Eismo srautus sostinėje rodanti svetainė sviesoforai.lt strigo nuo pat ryto.

Jos duomenimis, labiausiai užsikimšusios gatvės yra centrinėje Vilniaus dalyje – tai Gedimino pr., Algirdo g., J.Basanavičiaus g. atkarpos, Žvėryne, prekybos centro „Panorama“ prieigose, Goštauto gatvėje link užvažiavimo į Geležinio vilko gatvę, Kalvarijų gatvėje, Konstitucijos prospekte, ties Žaliuoju bei Karaliaus Mindaugo tiltu.

Taip pat formuojasi grūstys ties išvažiavimais iš Vilniaus Kauno, Panevėžio ir Molėtų kryptimis.

Ne tik centrinėje miesto dalyje, bet ir daugybėje tolimesnių gatvių eismas juda vos 6-15 km/val greičiu.

Ką veikti spūstyje?

Primename, kad vairuotojams net stovint spūstyje negalima naudotis mobiliaisiais telefonais ar mobiliuoju internetu planšetėse. Už tai numatyta 100-300 litų bauda.

Kalbantis mobiliuoju telefonu automobilis turi stovėti išjungtu varikliu.

Valgyti, gerti ar skaityti laikraštį prie vairo nėra draudžiama, bet taip elgtis nesaugu, todėl verčiau automobilyje paklausyti muzikos, audio knygą ar pabendrauti su keleiviais.

Vis tiek valanda riedėjimo lietuviškoje spūstyje nė iš tolo neprilygsta tam, ką tenka patirti didžiausių pasaulio miestų gyventojams.

Ne be reikalo vakarietiškų didmiesčių gyventojai dažniau renkasi kelionę autobusu, metro ar traukiniais, o Niujorko ar Londono centre didžiąją automobilių dalį sudaro taksi bei įmonių transportas.

Penkios baisiausios spūstys pasaulyje

Daugėjant automobilių visame pasaulyje susiformuoja tokios spūstys, kurių dalyviai nesuprastų nė vieno lietuvio skundo. Šios penkios spūstys tapo kiekvieno jose atsidūrusio vairuotojo košmaru.

1. Kinija, Pekinas, 2010-ųjų rugpjūtis.

Ši milžiniška, net 110 kilometrų nusidriekusi automobilių spūstis į istoriją įėjo ne tik dėl savo ilgio, matuojant kilometrais, bet ir dėl laiko, kurį vairuotojai joje praleido.

Spūstis Pekino-Tibeto greitkelyje truko net 12 dienų, o kai kurie vairuotojai joje praleido net 5 dienas. Keisčiausia, kad tąkart vairuotojų netrikdė prastos oro sąlygos ar avarijos. Spėjama, kad eismą ir taip nuolat stipriai apkrautame greitkelyje sukaustė grupė sunkiojo transporto, į Pekiną vežusio statybines medžiagas greitkelio rekonstrukcijai.

2. San Paulas, Brazilija, 2014-ųjų gegužė.

Gegužės 24 dieną didžiausią Brazilijos miestą buvo sukausčiusi net 344 kilometrų ilgio spūstis. Manoma, kad tai gali būti pati ilgiausia kada nors susidariusi spūstis, matuojant kilometrais.

Ją sukėlė daugybė priežasčių – penktadienis ir taip yra intensyviausio eismo diena šiame didmiestyje, o tądien dar daugiau brazilų išvažiavo į gatves automobiliais, nes streikavo autobusų vairuotojai. Eismas buvo suintensyvėjęs ir dėl vykusio pasiruošimo Pasaulio futbolo čempionato varžyboms, o prie viso to dar prisidėjo stiprus lietus.

3. Teksasas, JAV, 2005-ųjų rugsėjis.

Šią spūstį sukėlė labai tiksli priežastis – artėjant uraganui „Rita“ Hiustono gyventojams buvo liepta evakuotis, taigi apie 2,5 mln. žmonių skubiai susipakavo vertingiausius daiktus ir išvažiavo iš miesto. 45-ajame greitkelyje susidarė net 160 kilometrų spūstis, kuri išsisklaidė tik po dviejų parų, bet nepaisant to, ši masinė evakuacija išgelbėjo daugybę žmonių.

4. Siena tarp Rytų ir Vakarų Vokietijos, 1990-ųjų balandis.

Griuvus Berlyno sienai, skyrusiai Rytų ir Vakarų Vokietiją daugybė žmonių norėjo kuo greičiau susitikti su seniai nematytais artimaisiais.

Didžiausia eismo spūstis užfiksuota prieš šv.Velykas, balandžio 12 dieną, kai vietoje įprasto pusės milijono automobilių sieną norėjo kirsti net 18 mln. automobilių.

5. Niujorkas, JAV, 1969-ųjų rugpjūtis.

Tuomet automobilių spūstys praktiškai neegzistuodavo, tačiau vienas įvykis privertė susiformuoti milžinišką spūstį, kuri laikoma viena iš pirmųjų eismo spūsčių pasaulyje.

1969-ųjų rugpjūčio 15 dieną apie pusė milijono žmonių suvažiavo į legendinį Vudstoko muzikos festivalį. Organizatoriai tikėjosi 10 kartų mažiau dalyvių, todėl vietos automobiliams statyti labai greitai prisipildė. Pramogų ištroškę jaunuoliai paliko automobilius bet kur, o tris dienas besitęsusi spūstis apėmė maždaug 32 kilometrus greitkelio.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: ką rodo Lietuvoje vykstančios karinės pratybos?