Kaunietę pykdo po langais lakstantys dviratininkai

2015 m. liepos 29 d. 08:31
Vėjūnė Inytė („Lietuvos rytas“)
Dviratininkai ir automobilių savininkai nepasidalija tako Kauno Vilijampolės rajone ir sako, kad vieną dieną dėl to gali nutikti nelaimė. Kaune yra ir daugiau vietų, kur dviratininkų tyko pavojai, tačiau tos vietos nepažymėtos.
Daugiau nuotraukų (3)
Vasarą kauniečiams aktyviai važinėjant dviračiais pasipylė priekaištų dviračių takų projektuotojams ir juos įrengusiems specialistams.
Gyventojai nepatenkinti, kad pro pat jų namus lekiantys dviratininkai kelia pavojų ir sau, ir jiems.
Dviratininkai mano, kad mieste pilna kitų pavojingų vietų, kur būtina įrengti įspėjamuosius kelio ženklus arba greičio ribojimo priemones.
Kauno savivaldybės Aplinkos apsaugos skyriaus atstovai, atsakingi už miesto dviračių takus, sakė, kad gyventojų pasiūlymus svarstys, tačiau atsižvelgs tik į pagrįstus pageidavimus.
Gatvę pavertė taku
Vilijampolėje esantis Raudondvario 6-asis takas prieš kelerius metus buvo išasfaltuotas ir paverstas dviračių taku. Jis su Nemuno pakrante jungia kitą dviračių taką, nutiestą prie Raudondvario plento.
Tai graži vieta, todėl nauju dviračių taku važinėja daug kauniečių. Tačiau dėl to nepatenkinti Raudondvario 6-ojo tako gyventojai.
Prie pat tako gyvenanti Jolita Žiembinskienė pasakojo, kad nei dieną, nei naktį negali praverti savo lango, nes už jo užkliūtų dviratininkai.
Moters kaimynė Daiva Štilpienė teigė, kad norėdama išeiti iš namų turi atidžiai dairytis, ar nepaklius po greitai riedančių dviračių ratais, nes takas yra per arti jos valdos.
Kaunietės pasakojo, kad kartą dviratininkas nubloškė take žaidusį kaimynų vaiką, todėl jos įsitikinusios, kad susidūrimų, nelaimių gali ir ateityje nutikti bet kada.
Žadėtų pokyčių nesulaukė
„Padaryta didžiausia nesąmonė. Mes neturime kiemų, todėl automobilius laikydavome gatvėje. Kai ji buvo paversta dviračių taku, nebeturime kur statyti automobilių“, – apie vieną iš problemų pasakojo moterys.
Taip pat vilijampolietės teigė, kad dviratininkai yra įžūlūs, nežiūri, ar ant tako nežaidžia vaikai, keikiasi.
„Triukšmas netyla nei dieną, nei naktį. Sutemus pro čia traukia ir girti dviratininkai, kai kurie bando įsiveržti į kiemus“, – dejavo moterys.
J.Štilpienė sakė, kad pernai už dviračių takus atsakingo Kauno savivaldybės Aplinkos apsaugos skyriaus atstovai žadėjo, jog dviračių takas bus panaikintas ir nutiestas netoli esančioje platesnėje gatvėje.
„Tačiau iki šiol niekas nepasikeitė“, – piktinosi moteris.
Tyko pavojingi laiptai
Kita ypač pavojinga vieta patiems dviratininkas yra Veiverių gatvėje. Dviratininkai, nenorintys nuo Aleksoto kalno leistis judria gatve, priversti važiuoti šaligatviais.
Tačiau leidžiantis prie Veiverių gatvės kairėje pusėje paklotu šaligatviu kelionė gali baigtis skaudžiai.
„Šaligatvis staiga baigiasi laiptais. Važiuojant dviračiu žemyn, jų nematyti, todėl ši vieta labai pavojinga“, – perspėjo dažnai dviračiu važinėjantis kaunietis Andrius Aleksaitis.
Lietuvos dviratininkų bendrijos narys Linas Vainius įsitikinęs, kad Raudondvario 6-ojo tako gyventojai per daug skundžiasi.
Apie nuokalnes negalvoja
„Manau, kad jie tiesiog nori laikyti automobilius prie namų, tingi paeiti kelis žingsnius iki netoliese esančios aikštelės, kur ir galėtų statyti automobilius. Takas yra ne jų nuosava valda, o skirtas visiems kauniečiams“, – sakė dviratininkas.
O štai dėl Kauno nuokalnių L.Vainius tikrai įžvelgė problemų.
„Kaunas išsidėstęs kalnuotoje vietovėje. Tačiau dviračių takų projektuotojai į tai neatsižvelgė. Mieste nėra nė vieno specialiai tik dviratininkams įrengto tako nuokalnėse“, – pastebėjo kaunietis.
Reikėtų greičio ribotuvų
Kadangi eismo taisyklės leidžia dviratininkams važiuoti ir šaligatviais ar bendrais su pėsčiaisiais takais, dviratininkų atstovas mano, kad pavojingas vietas būtina žymėti ar įrengti greičio ribotuvus.
„Veiverių gatve dviratininkai vengia važiuoti. Jie gali leistis dešinėje pusėje įrengtu šaligatviu.
Tačiau kairėje pusėje, kur šaligatvis baigiasi laiptais, tikrai būtina pastatyti įspėjamąjį ženklą. Kitaip sulauksime nelaimės“, – sakė L.Vainius.
Dviratininkai norėtų matyti pokyčių ir tose vietose, kur nuokalnėmis galima važiuoti šaligatviais.
„Užsienio šalyse tokiose vietose taikomi inžineriniai sprendimai.
Šaligatviuose įrengiami specialūs grioveliai, kurie verčia dviratininkus mažinti greitį. Dėl to saugiau yra ir pėstiesiems, ir patiems dviratininkams“, – sakė L.Vainius.
Gyventojai būna ne visada teisūs
Inga Bendokienė
Kauno savivaldybės Aplinkos apsaugos skyriaus vyriausioji specialistė
„Raudondvario 6-ojo tako gyventojai prie namų buvo pasistatę nelegalius garažus. Norėdami padaryti tvarką, nusprendėme ten nutiesti taką dviratininkams.
Gyventojų skundus dėl tako svarstėme su Saugaus eismo komisijos nariais. Ženklas, kad tai dviračių takas, panaikintas. Dabar juo, kaip gatve, gali naudotis visi kauniečiai.
Tačiau pastatėme kitus kelio ženklus, draudžiančius ten statyti automobilius, nes gyventojai vis tiek juos palikdavo ant tako, ir dėl to kildavo konfliktų su dviratininkais.
Dėl Veiverių gatvėje esančio šaligatvio su laiptais kol kas niekas nesikreipė.
Tačiau tą vietą būtinai pažymėsime.
Jei dviratininkai pageidaus, kad nuokalnėse atsirastų greičio ribotuvai, šį klausimą būtinai svarstysime. Svarbu, kad patys dviratininkai aktyviai reikštų savo pastabas.“ ˙
dviračių takaiKaunaseismo saugumas
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.