Iš pareigūnų atėmė greičio matuoklius, bet rado kitą sprendimą

Lenkijos savivaldybių policijos pareigūnai jau kuris laikas nebegali naudotis rankiniais greičio matuokliais, tačiau žuvusių keliuose skaičius pastaruoju metu šioje šalyje tik mažėja.

Lenkijos savivaldybių policijos pareigūnai negali daudotis jokiais greičio matuokliais, tačiau žuvusių keliuose skaičius mažėja.<br>P. Mantauto asociatyvi nuotr.
Lenkijos savivaldybių policijos pareigūnai negali daudotis jokiais greičio matuokliais, tačiau žuvusių keliuose skaičius mažėja.<br>P. Mantauto asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jul 8, 2016, 11:52 AM, atnaujinta May 19, 2017, 12:52 PM

Šį faktą TVN24 redakcijai patvirtino kelių policijos tarnybos inspektorius Marekas Konkolewskis. Jis pažymėjo, kad stacionarūs sektoriniai matuokliai leidžia kontroliuoti transporto priemonių greitį ilgose kelio atkarpose, todėl vairuotojai labiau paiso taisyklių ir elgiasi saugiau.

Kelių eismo automatinio stebėjimo centro vadovas Marcinas Fliegeris taip pat atkreipė dėmesį, kad vidutinio greičio matuokliai montuojami tose atkarpose, kurios yra laikomos pavojingomis. Anot specialisto, jų efektas akivaizdus – sumažėja transporto srauto greitis ir pagerėja eismo saugumas.

Lenkijos naujienų kanalui jis aiškino, kad metodika, pagal kurią parenkamos tokios įrangos montavimo vietos yra panaši kaip ir nustatant įprastų greičio matuoklių poreikį.

Svarstomi tokie kriterijai kaip bendra saugumo situacija, didžiausios grėsmės ir infrastruktūros lygis. Taip pat juos stengiamasi montuoti ruožuose, kuriuose dažniau pasirodo pažeidžiamiausi eismo dalyviai – pėstieji, dviratininkai ir motociklininkai.

M. Konkolewkis pastebėjo, kad absoliuti dauguma vairuotojų po to, kai pamato vidutinio greičio matuoklio ženklą, nukelia koją nuo akceleratoriaus ir važiuoja paisydami taisyklių.

Sausio mėnesį pareigūnams buvo uždrausta naudoti rankinius matuoklius, taip pat momentinį greitį fiksuojančios kameros veikia ne visur. Tačiau tose vietose, kur jo įrengtos vairuotojai vis dar mažina greitį. Inspektoriaus manymu, tai jie daro iš įpročio.

Pareigūnas prisimena, kad ekspertai skeptiškai vertino sprendimą nebeleisti savivaldybių policijos padaliniams naudotis greičio matavimo įranga. Buvo nuogąstaujama, kad pablogės saugumo situacija Lenkijos keliuose.

Tačiau statistika rodo visiškai priešingą efektą. Per pirmus šešis šių metų mėnesiu Lenkijos keliuose įvyko 14 484 avarijos, kuriose 1229 žmonės žuvo ir dar 17,969 buvo sužeisti. Lyginant su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, žuvusiųjų skaičius sumažėjo 27.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.