Krateriais nusėtą kelią užfiksavusį vyrą pribloškė kelininkų atsakymas

Tarp Kražių ir Karklėnų dažnai kursuojantys vairuotojai jau bijo važiuoti šiuo žvyrkeliu dėl jame atsivėrusių didžiulių duobių. Tuo metu kelininkai pripažįsta, kad nors šio kelio būklė yra prasta, tokia ji šiuo metu yra daugelyje neasfaltuotų ruožų.

Vietos gyventojai baiminasi, kad vaikus į mokyklas vežiojantys autobusai dėl tokios kelio būklės pateks į avarines situacijas.<br>Ekrano nuotr.
Vietos gyventojai baiminasi, kad vaikus į mokyklas vežiojantys autobusai dėl tokios kelio būklės pateks į avarines situacijas.<br>Ekrano nuotr.
Siekiant užtikrinti eismo saugumą sausio 9 dieną žvyrkelis buvo lyginamas autogreideriais naudojant vadinamąsias metalo „šukas“.<br>VĮ „Kelių priežiūra“ nuotr.
Siekiant užtikrinti eismo saugumą sausio 9 dieną žvyrkelis buvo lyginamas autogreideriais naudojant vadinamąsias metalo „šukas“.<br>VĮ „Kelių priežiūra“ nuotr.
Siekiant užtikrinti eismo saugumą sausio 9 dieną žvyrkelis buvo lyginamas autogreideriais naudojant vadinamąsias metalo „šukas“.<br>VĮ „Kelių priežiūra“ nuotr.
Siekiant užtikrinti eismo saugumą sausio 9 dieną žvyrkelis buvo lyginamas autogreideriais naudojant vadinamąsias metalo „šukas“.<br>VĮ „Kelių priežiūra“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Feb 9, 2018, 11:47 AM

Lrytas.lt skaitytojas Deivydas nufilmavo, kaip visai neseniai atrodė šis siaubingas žvyrkelis.

„Kas bus atsakingas už tai, jei vaikus vežantis autobusas padarys avariją?“ – su nerimo gaida klausė šiuo keliu ne kartą važiavęs vyras.

Jis atkreipė dėmesį, kad Šiaulių apskrities Kelmės rajone esantis žvyrkelio ruožas yra avarinės būklės. Anot skaitytojo, susidarę pavojingos važiavimui didžiulės duobės priminė kraterius.

„Keliai nėra tinkamai prižiūrimi, o dėl didelių duobių kenčia automobiliai ir autobusai, kuriais kiekvieną dieną į mokyklas vežami vaikai“, – guodėsi jis.

Tikisi, kad pasnigs

Deivydas apie šio kelio būklę dar 2017 metų rugpjūtį pranešė Lietuvos automobilių kelių direkcijai (LAKD) ir Susisiekimo ministerijai, tačiau anot jo, nuo to laiko mažai kas pasikeitė.

„Galima sakyti kelio būklė tik pablogėjo, o iš valstybės įmonės „Kelių priežiūra“ gavau atsakymą, kad tvarkymui trūksta lėšų“, – sakė jis ir pripažino negalėjęs patikėti, kad taip iš tiesų gali būti.  

Vyrui taip pat paaiškino, kad šiuo metu šis kelio ruožas Karklėnai-Kražiai yra pašalęs ir jo jau negalima lyginti greideriu. Kelininkai sakė, kad imdamiesi tokio darbo rizikuotų pažeisti greiderio valytuvų konstrukcines dalis.

Tuomet jam iškilo natūralūs klausimai – kada bus užlygintos duobės ir kodėl nebuvo laiku pasirūpinta šiais kelių ruožais prieš užšąlant?

„Jei šiuo metu pasnigtų ir į tose duobėse būtų suslėgtas sniegas, jos savaime užsilygintų. Bet klausimas ar ilgam?

Bet panašu, kad didelio snygio artimiausiu metu tikrai nebus“, – galimą laikiną išeitį įvardino Deivydas.

Būklė neatrodo ypatinga

„Kelių priežiūros“ komunikacijos projektų vadovė Giedrė Čekanavičienė paaiškino, kad valstybinės reikšmės keliai prižiūrimi vadovaujantis LAKD reikalavimais ir sudarytomis finansavimo sutartimis.

Ji pridūrė, kad priklausomai nuo skiriamų lėšų ir eismo intensyvumo, keliai skirstomi į tris priežiūros lygius: aukštą, vidutinį ir žemą. Taip pat prioritetas skiriamas keliams, kuriuose eismas intensyviausias.

„Rajoninis kelias Varlakojai-Karklėnai-Kolainiai prižiūrimas pagal rajoninių kelių trečią priežiūros lygį.

Nepaisant to, siekiant užtikrinti kiek įmanoma geresnes eismo sąlygas, kelias 2017 metų kovo-lapkričio mėnesiais buvo profiliuotas 14 kartų“, – komentavo G. Čekanavičienė.

Anot jo, intensyviau tvarkyti trečiojo priežiūros lygio rajoninius kelius nėra galimybių.

Be to, esą minėto kelio būklė ir priežiūra nesiskiria nuo kitų šalyje esančių to paties priežiūros lygio rajoninių kelių ruožų.

Pravažiavo su „šukomis“

„Kelių priežiūros“ atstovė pabrėžė, kad žvyro dangos profiliavimui būtinos tam tikros sąlygos, kad  ji būtų nulyginta kokybiškai ir ilgai laikytųsi.

Žvyro danga neturi būti sausa, kaip būna vasarą, kai ilgai nėra kritulių. Tačiau ji negali būti būti ir permirkusi nuo drėgmės, kuri susikaupia, kai ilgą laikotarpį lyja.

„Esant tokiai žiemai, praktiškai žvyro dangų nulyginti greideriu neįmanoma“, – konstatavo G. Čekanavičienė. 

Visgi ji pridūrė, kad siekiant užtikrinti eismo saugumą, kelias sausio 9 dieną buvo lyginamas autogreideriais naudojant specialias kieto metalo „šukas“, pritvirtintas prie mechanizmo verstuvo.  

„Rezultatas nebus toks, koks būtų dirbant tinkamomis oro sąlygomis, tačiau dangos būklė pagerėjo, tad vietiniams gyventojams pavasario laukti nereikės“, – patikino valstybės įmonės darbuotoja.

G. Čekanavičienė pripažino, kad šiuo metu visoje Lietuvoje žvyrkelių būklė iš tiesų labai prasta.

„Siekiant sukurti patogias eismo sąlygas kelius reikėtų asfaltuoti, tačiau mūsų įmonė yra atsakinga už valstybinės reikšmės kelių priežiūrą – kelių asfaltavimo planai nėra mūsų kompetencija“, – reziumavo ji.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
Gyvai: UŽT komentarai apie pokyčius ūkio sektoriuje, darbo rinkoje