Paaiškėjo teisybė apie „Neste“ degalų reklamą

Pernai rugpjūtį Biodegalų asociacija, vienijanti biodegalus ir jų komponentus gaminančias šalies bendroves, kreipėsi į Konkurencijos tarybą prašydama ištirti, ar tarptautiniam koncernui „Neste“ priklausanti „Neste Lietuva“, reklamuodama savo degalus, neklaidina vartotojų. 

Konkurencijos taryba patvirtino - reklama buvo teisinga.<br>T.Bauro nuotr.
Konkurencijos taryba patvirtino - reklama buvo teisinga.<br>T.Bauro nuotr.
Konkurencijos taryba patvirtino - reklama buvo teisinga.<br>T.Bauro nuotr.
Konkurencijos taryba patvirtino - reklama buvo teisinga.<br>T.Bauro nuotr.
Konkurencijos taryba patvirtino - reklama buvo teisinga.<br>T.Bauro nuotr.
Konkurencijos taryba patvirtino - reklama buvo teisinga.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

2018-07-30 17:49, atnaujinta 2018-07-30 17:51

Tačiau praėjus beveik metams nuo skundo pateikimo Konkurencijos taryba nutraukė dyzelino „Futura D“ bei produkto NEXBTL reklamos nagrinėjimo procedūrą UAB „Neste Lietuva“ įrodžius, kad informacija apie šiuos produktus buvo teisinga.

Reklamavo pranašumą

Kaip pranešė Konkurencijos taryba, „Neste Lietuva“ reklamoje skelbė keičianti degaluose „Futura“ naudotą pirmos kartos biodegalų RRME dalį pačios bendrovės sukurtais antros kartos biodegalais NEXBTL. Pasak bendrovės, šis produktas pagerina degalus ir dėl to yra pranašesnis už anksčiau naudotą.

Gavusi Biodegalų asociacijos skundą ir įtarusi, kad interneto svetainėse www.praturtintasateitimi.lt bei www.neste.lt „Neste Lietuva“ skleidžia galimai klaidinančią dyzelino „Futura D“ ir produkto NEXBTL reklamą, Konkurencijos taryba pradėjo minėtos reklamos nagrinėjimo procedūrą.

Bendrovė, pasitelkdama įvairias informacijos sklaidos priemones, vartotojams skleidė informaciją apie produkto NEXBTL bei dyzelino „Futura D“ teigiamą poveikį, pavyzdžiui, automobilio degalų sąnaudoms, aplinkai, variklio triukšmingumui.

Įvertinus „Neste Lietuvos“ pateiktą medžiagą ir Vilniaus Gedimino technikos universiteto Automobilių inžinerijos katedros, į kurią kreipėsi Konkurencijos taryba, nuomonę, nustatyta, kad bendrovės degalai dėl juose esančio antros kartos biodegalų produkto NEXBTL pasižymi reklamoje skelbtomis savybėmis ir poveikiu automobiliui bei aplinkai.

Darė tyrimus

Nesutarimai dėl „Neste“ teiginių, jos dyzelinas su NEXBTL yra pranašesnis už degalus su RRME, kuriuos pardavinėja visi kiti degalinių tinklai, kilo pernai rugpjūtį, po VGTU atlikto nedidelio eksperimento.

„Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) mokslininkų atlikti skirtingų gamintojų dyzelino parametrų bandymai akivaizdžiai įrodė, jog „Neste“ reklamoje naudojami teiginiai yra klaidinantys – dyzelino pirkėjai tiesiog permoka už neva geresnius degalus“, – tuomet teigė Biodegalų asociacijos prezidentas Mindaugas Palijanskas

VGTU Automobilių inžinerijos katedros mokslininkai, vadovaujami doc. dr. Alfredo Rimkaus, tuomet ištyrė ir palygino „Neste“, „Viada“ (buvusi „Lukoil“) ir „Statoil“ (dabar „Circle K“) degalinių tinkluose parduodamų dyzelinių degalų savybes.

Išvada, kurią padarė VGTU mokslininkai, atlikę dyzelinio variklio energetinių ir ekologinių rodiklių tyrimus varikliui veikiant įvairiais sūkiais ir apkrovomis bei naudojant „Ecto“, „Miles“, „Futura“ ir „Pro Diesel“ degalus, buvo tokia: tirtų degalų sąnaudų litrais skirtumas neviršija matavimo paklaidos (1,25 proc.), todėl negalima teigti, kad vienų ar kitų degalų sąnaudos yra didesnės ar mažesnės.

Tuo tarpu patys šių degalų gamintojai pabrėžia, kad „Neste Pro Diesel“ leidžia pasiekti net iki 5 proc. mažesnes degalų sąnaudas.  

Tyrimas buvo atliekamas laboratorijoje. Ant specialaus stendo buvo bandomas „Volkswagen Group“ 1,9 TDI (66 kW) variklis jam veikiant nuo 2000 iki 2500 aps/min. sukimosi dažniu, kiekvieną bandymą su skirtingais degalais kartojant 5 kartus.  Buvo tiriamos valandinės degalų sąnaudos svorio ir tūrio vienetais, išmetamųjų dujų dūmingumas, CO junginių ir azoto oksidų (NOx) koncentracija, variklio triukšmingumas bei kiti parametrai. 

Tyrimų metu gauti rezultatai parodė, jog skirtingose degalinėse pirkto dyzelino savybės skiriasi labai nežymiai, nėra nė vieno akivaizdaus lyderio, kurio savybės būtų geriausios visose kategorijose. 

Tačiau jau tada tyrimo kritikai pastebėjo, kad važiuojant realiomis sąlygomis kelyje, kai variklis yra automobilyje, o ne laboratorijoje, jo sąnaudos gali stipriai pasikeisti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.