Vilnietis pakraupęs: išgirdęs prašymą vairuotojas pasielgė netikėtai

„Kondicionierius šiame autobuse neveikia jau 30 metų“, – vilniečiui Genadijui Sauliui į veidą nusijuokė 1G maršruto autobuso vairuotojas. 68-erių vyrą pašiurpino sąlygos, kuriomis važiavo keleiviai. 

Senyvo amžiaus keleiviai karštą vasaros dieną važiavo tikroje pirtyje.<br>Lrytas.lt koliažas
Senyvo amžiaus keleiviai karštą vasaros dieną važiavo tikroje pirtyje.<br>Lrytas.lt koliažas
Senyvo amžiaus keleiviai karštą vasaros dieną važiavo tikroje pirtyje.<br>J.Stacevičiaus asociatyvi nuotr.
Senyvo amžiaus keleiviai karštą vasaros dieną važiavo tikroje pirtyje.<br>J.Stacevičiaus asociatyvi nuotr.
Senyvo amžiaus keleiviai karštą vasaros dieną važiavo tikroje pirtyje.<br>J.Stacevičiaus asociatyvi nuotr.
Senyvo amžiaus keleiviai karštą vasaros dieną važiavo tikroje pirtyje.<br>J.Stacevičiaus asociatyvi nuotr.
Senyvo amžiaus keleiviai karštą vasaros dieną važiavo tikroje pirtyje.<br>J.Stacevičiaus asociatyvi nuotr.
Senyvo amžiaus keleiviai karštą vasaros dieną važiavo tikroje pirtyje.<br>J.Stacevičiaus asociatyvi nuotr.
Senyvo amžiaus keleiviai karštą vasaros dieną važiavo tikroje pirtyje.<br>J.Stacevičiaus asociatyvi nuotr.
Senyvo amžiaus keleiviai karštą vasaros dieną važiavo tikroje pirtyje.<br>J.Stacevičiaus asociatyvi nuotr.
Senyvo amžiaus keleiviai karštą vasaros dieną važiavo tikroje pirtyje.<br>J.Stacevičiaus asociatyvi nuotr.
Senyvo amžiaus keleiviai karštą vasaros dieną važiavo tikroje pirtyje.<br>J.Stacevičiaus asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

Aug 2, 2018, 7:03 PM, atnaujinta Aug 2, 2018, 7:58 PM

Salone tvyrojo nepakeliamas karštis, o visi langai buvo uždaryti.

Viešuoju transportu G. Saulius naudojosi po apsilankymo sporto klube. 

Vilnietis sakė, kad ten buvo tris kartus užsukęs į pirtį, tačiau per 20 minučių, kurias praleido autobuse, išliejo daugiau prakaito. 

Duso ir prakaitavo

1G maršruto autobusas ketvirtadienio, rugpjūčio 2 dienos vidurdienį važiavo kryptimi Santariškės – Stotis. 

G. Saulius į jį įlipo 12 val. 33 min. „Pramogų arenos“ stotelėje. 

Anot jo, sename autobuse kondicionierius neveikė, o visi langai buvo uždaryti. Tik šiek tiek praverti liukai stoge. 

„Jeigu lauke temperatūra vidurdienį siekė 30 laipsnių karšio, tai viduje – mažiausiai 45. 

Trečdalis keleivių buvo senoliai, kurie važiavo iš Santariškių į stotį. Visi jie duso ir buvo apsipylę prakaitu“, – savo įspūdžius pasakojo vyras. 

Vairuotojas tik pasijuokė

Ilgai stebėti tokio vaizdo jis negalėjo – nusprendė nueiti pas vairuotoją ir paklausti apie kondicionierių. 

„Jis tik nusijuokė ir atsakė man, kad šiame autobuse kondicionierius neveikia jau 30 metų. Tuomet pasiteiravau, ar jis gali atidaryti priekines duris. 

Pasakė, kad negali, nors aš pažadėjau stovėti šalia ir žiūrėti, kad niekas neiškristų iš autobuso“, – sakė G. Saulius.

Anot jo, vairuotojas lyg niekur nieko važiavo toliau.

Vilniečio vertinimu, tokį autobusą išleisti į ligoninę siekiantį maršrutą galėtų tik sadistai.

Jis prisiminė savivaldybės atstovų pažadus, kad per karščius važinės tik tie autobusai, kuriuose veikia kondicionierius.

Negerbia keleivių

„Aš dar galėčiau suprasti, jei toks autobusas būtų kitokiame maršrute, kuriame žmonės po trijų ar keturių stotelių išlipa. 

O šiuo juk važiuoja tokie, kurie patys serga arba tie, kurie nori juos aplankyti. Ir labai dažnai – nuo Santariškių ir pat stoties“, – piktinosi G. Saulius. 

Jis pastebėjo, kad taip sostinės vežėjai rodo nepagarbą savo keleiviams.

„Susisiekimo paslaugų“ komunikacijos vadovė Miglė Bielinytė patvirtino, kad minėtame 1G maršruto autobuse kondicionieriaus nėra. 

Anot jos, tokiu atveju lieka vėdinimas per stogo liukus ar orlaides, bet esant itin aukštai lauko oro temperatūra išlaikyti vėsią temperatūrą autobuso ar troleibuso viduje sudėtinga. 

Kondicionieriai nepadeda

M. Bielinytė sakė, kad užtikrinti vėsią temperatūrą viešajame transporte itin karštomis dienomis problematiška dėl kelių priežasčių. 

„Pirmiausia, viešojo transporto stotelėse nuolat atidaromos durys, o įlipant bei išlipant keleiviams karštas oras patenka į viešojo transporto vidų, taip natūraliai pakeldamas bendrą vidaus temperatūrą. 

Net ir įjungus kondicionierius, lauke esant aukštai oro temperatūrai, vėsus oras ne visada išlaikomas – tokia yra bendra viso viešojo transporto specifika. 

Senesnėse transporto priemonėse dėl silpnesnių kondicionierių jį išlaikyti dar sudėtingiau“, – aiškino pašnekovė. 

Anot jos, pasitaiko atvejų, kad net ir veikiant kondicionieriams keleiviai karštomis dienomis viešajame transporto atveria langus, taip sutrikdydami vėsinimą. 

„Stengiamės žmonės šviesti – apie tai, kad veikiant kondicionieriams, nereikėtų atidaryti langų, primena vairuotojai, viešojo transporto kontrolė, naujuose autobusuose naudojami specialūs informaciniai lipdukai“, – sakė komunikacijos vadovė. 

Vėsina pusė autobusų

M. Bielinytė informavo, kad šiuo metu Vilniuje kondicionierius turi daugiau nei pusė sostinėje kursuojančių autobusų ir ketvirtadalis troleibusų. 

„Kiekvienas jų viešojo transporto stotelėse įrengtose švieslentėse ir internete skelbiamuose viešojo transporto maršrutų tvarkaraščiuose yra žymimas specialiu snaigės ženklu. 

Taip keleiviai gali matyti, kuri viešojo transporto priemonė turi salono kondicionavimo sistemą“, – komentavo ji. 

M. Bielinytė pridūrė, kad šiomis rekordiškai karštomis dienomis viešojo transporto kontrolieriai sostinės keleiviams dalina geriamąjį vandenį. 

Vandens dalinimo akcija tęsiama ir pirmosiomis rugpjūčio dienomis. 

Iš viso viešojo transporto kontrolieriai miestiečiams išdalins 10 tūkst. buteliukų geriamojo vandens.

Laukia naujų

Savivaldybės įmonės atstovė pridūrė, kad visuose naujuose sostinės autobusuose, kurių iki metų pabaigos bus 250, kondicionieriai įrengti tiek keleivių salone, tiek vairuotojo darbo vietoje. 

„Visos naujos viešojo transporto priemonės pagal techninius reikalavimus yra pritaikytos darbui mūsų šalies oro sąlygomis tiek šiltuoju, tiek šaltuoju laikotarpiu“, – sakė M. Bielinytė. 

Ji patikino, kad iki šių metų pabaigos atvykus visoms naujoms viešojo transporto priemonėms kondicionavimo sistemą turės 9 iš 10 Vilniaus autobusų ir kas antras troleibusas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.