Automobilių vagių elgesys kelia nerimą: pasakė apie naujas vietas ir „meškerytes“

Specialistų teigimu, šiemet, lyginant su praeitais metais, pastebimas automobilių vagysčių mažėjimas. Bet daugybės vairuotojų tai neguodžia, nes vagys rado naujų būdų apšvarinti vairuotojus.

 Vagys įsigudrino patekti ir į spynomis apsaugotas požemines stovėjimo aikšteles.<br>V.Balkūno nuotr.
 Vagys įsigudrino patekti ir į spynomis apsaugotas požemines stovėjimo aikšteles.<br>V.Balkūno nuotr.
 Vagys įsigudrino patekti ir į spynomis apsaugotas požemines stovėjimo aikšteles.<br> newspress.co.uk nuotr.
 Vagys įsigudrino patekti ir į spynomis apsaugotas požemines stovėjimo aikšteles.<br> newspress.co.uk nuotr.
 Vagys įsigudrino patekti ir į spynomis apsaugotas požemines stovėjimo aikšteles.<br>R.Neverbicko nuotr.
 Vagys įsigudrino patekti ir į spynomis apsaugotas požemines stovėjimo aikšteles.<br>R.Neverbicko nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

LRT televizijos laida „Laba diena, Lietuva“, lrt.lt

Aug 9, 2018, 8:57 PM

Policijos duomenimis, Vilniuje automobilių vagysčių per metus sumažėjo apie 30 proc., tačiau dažniau buvo vagiamos automobilių dalys. 

Kitoks būdas pavogti

Pasak Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Nusikaltimų nuosavybei tyrimo valdybos vyriausiojo specialisto Roberto Golombevskio, dažniausiai vagiami apie 10 metų senumo „Toyota“, „Volkswagen“ ir BMW automobiliai.

Specialistas paaiškina, kad prabangūs automobiliai vagiami rečiau, nes tam reikėtų daugiau investuoti į įrangą.

„Tačiau vagiami ir tokie automobiliai. Nuskenuoja raktelius per atstumą, kaip mes vadiname, su „meškerytėmis“. 

Užsiveda, nereikia ten absoliučiai nieko daryti, ir išvažiuoja“, – pasakoja R. Golombevskis.

Detales vogti paprasčiau

Pašnekovo teigimu, automobilių dalių vagysčių daugėja, nes kai kurių automobilių modelių dalių yra sunkiau rasti pirkti arba jos brangiai kainuoja. 

Tokios transporto priemonės dar apynaujės, todėl nėra ardomos.

R. Golombevskio teigimu, įtakos detalių vagysčių skaičiui turėjo ir iš JAV importuojami automobiliai, kuriuos taip pat reikia remontuoti. 

Pareigūnas įvardijo, kad ilgapirščiai dažnai renkasi žibintus, o iš vidaus – multimedijos sistemas. Pastarosios vagis vilioja dėl didelės vertės.

Nusikaltėlių įpročiai taip pat pasikeitė – jeigu anksčiau automobiliai buvo vagiami ir išardomi garažuose, tai dabar detalės nurenkamos ten, kurie jis stovi. 

„Pavogtas automobilis turi būti kažkur saugomas, be to yra tikimybė, kad įkliūsi jį varydamas. O susirinkę tai, kas jiems reikalinga, vagys gali patenkinti pasišalinti“, – kalbėjo  R. Golombevskis.

Saugių vietų nebeliko

Jis pridūrė, kad jei anksčiau tik gatvėse ir kiemuose aprinkdavo, tai dabar vagiama visame mieste: ir Senamiestyje, ir miegamuosiuose rajonuose, ir požeminėse stovėjimo aikštelėse. 

Į pastarąsias plėšikai patenka turėdami reikiamus kodus. 

„Galbūt kažkas nuomojosi butą ir žino, kaip patekti, galbūt turi rakto kopiją ir perduoda tą informaciją draugams “, – spėjo R. Golombevskis.

Jis priminė, kad dauguma vagysčių įvykdoma naktį. Statantiems automobilius gatvėje pareigūnas patarė rinktis geriau apšviestas vietas. 

Taip pat verta įsirengti papildomas stebėjimo kameras ir burtis į saugios kaimynystės grupes. 

„Kiti negali būti abejingi – jeigu mato, kad kaimyno automobiliui daužiamas langas, tuti būtinai paskambinti policijai“, – ragino pašnekovas. 

Galima išeitis, anot jo, yra ir detalių graviravimas. Pavyzdžiui, dažnai vagiami BMW veidrodėliai, tačiau jeigu tokia detalė pažymėta, ilgapirščiai nenori jos imti. 

„Vėliau jam kils problemų realizuojant tokį veidrodėlį – niekas nenorės jo pirkti. 

Jeigu žmogui netrukdo, kad matosi kažkoks užrašas, tai gali būti papildoma apsauga“, – kalbėjo pareigūnas. 

Pasiskirsto darbus

R. Golombevskis patikino, kad Vilniaus apskrityje pareigūnai išaiškina apie 30 proc. visų įvykdytų automobilių vagysčių. 

Tikslios statistikos dėl detalių nėra, tačiau kai pagaunama grupuotė jai dažnai galima inkriminuoti ne vieną dešimtų nusikaltimų.  

„Labiausiai mums padėtų patys žmonės, jei tik paskambintų pamatę kažkokius įtartinus asmenis. 

Kartais jie to tiesiog nedaro –  pagauni vagį, kuris nurodo nusikaltimo vietą, tačiau niekas dėl to nesikreipė ir mes negalime rasti nukentėjusiojo“, – pasakojo  R. Golombevskis.

Kartais pasirodo pranešimai apie tai, kad vagys nurinko daug vienos markės automobilių detalių. Pareigūno teigimu, tai nėra susiję su užsienyje veikiančių nusikaltėlių užsakymais. 

„Grupuotės veikia taip, kad vieni vagia, o kiti – realizuoja. 

Jeigu yra paklausa, tai tas, kuris tuo užsiima nupirks ir vieną detalę, ir 30 – viskas priklausys nuo to, kokią kainą jam pasiūlys“, – komentavo R. Golombevskis.

Anot jo, pasitaiko atvejų, kai Lietuvoje vogtos detalės išvežamos į užsienį. Ir atvirkščiai – kitose šalyse vogtas dalis įveždavo parduoti pas mus.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.