Estas restauravo itin retą UAZ sunkvežimį, bet pirmasis įspūdis – apgaulingas

Estijoje gyvenantis technikos entuziastas Andresas Ojamae atgaivino vieną rečiausių sovietinių laikų automobilių, rašo drom.ru. Vyras savo rankomis restauravo pirmosios kartos bortinį sunkvežimį UAZ 450D, kuris buvo gaminamas nuo 1958 iki 1967 metų. 

Visoje buvusios Sovietų Sąjungos teritorijoje išliko ne daugiau kaip 10 pirmosios kartos UAZ 450D sunkvežimių.<br> Socialinių tinklų nuotr.
Visoje buvusios Sovietų Sąjungos teritorijoje išliko ne daugiau kaip 10 pirmosios kartos UAZ 450D sunkvežimių.<br> Socialinių tinklų nuotr.
Visoje buvusios Sovietų Sąjungos teritorijoje išliko ne daugiau kaip 10 pirmosios kartos UAZ 450D sunkvežimių.<br> Socialinių tinklų nuotr.
Visoje buvusios Sovietų Sąjungos teritorijoje išliko ne daugiau kaip 10 pirmosios kartos UAZ 450D sunkvežimių.<br> Socialinių tinklų nuotr.
Visoje buvusios Sovietų Sąjungos teritorijoje išliko ne daugiau kaip 10 pirmosios kartos UAZ 450D sunkvežimių.<br> Socialinių tinklų nuotr.
Visoje buvusios Sovietų Sąjungos teritorijoje išliko ne daugiau kaip 10 pirmosios kartos UAZ 450D sunkvežimių.<br> Socialinių tinklų nuotr.
Visoje buvusios Sovietų Sąjungos teritorijoje išliko ne daugiau kaip 10 pirmosios kartos UAZ 450D sunkvežimių.<br> Socialinių tinklų nuotr.
Visoje buvusios Sovietų Sąjungos teritorijoje išliko ne daugiau kaip 10 pirmosios kartos UAZ 450D sunkvežimių.<br> Socialinių tinklų nuotr.
Visoje buvusios Sovietų Sąjungos teritorijoje išliko ne daugiau kaip 10 pirmosios kartos UAZ 450D sunkvežimių.<br> Socialinių tinklų nuotr.
Visoje buvusios Sovietų Sąjungos teritorijoje išliko ne daugiau kaip 10 pirmosios kartos UAZ 450D sunkvežimių.<br> Socialinių tinklų nuotr.
Visoje buvusios Sovietų Sąjungos teritorijoje išliko ne daugiau kaip 10 pirmosios kartos UAZ 450D sunkvežimių.<br> Socialinių tinklų nuotr.
Visoje buvusios Sovietų Sąjungos teritorijoje išliko ne daugiau kaip 10 pirmosios kartos UAZ 450D sunkvežimių.<br> Socialinių tinklų nuotr.
Visoje buvusios Sovietų Sąjungos teritorijoje išliko ne daugiau kaip 10 pirmosios kartos UAZ 450D sunkvežimių.<br> Socialinių tinklų nuotr.
Visoje buvusios Sovietų Sąjungos teritorijoje išliko ne daugiau kaip 10 pirmosios kartos UAZ 450D sunkvežimių.<br> Socialinių tinklų nuotr.
Visoje buvusios Sovietų Sąjungos teritorijoje išliko ne daugiau kaip 10 pirmosios kartos UAZ 450D sunkvežimių.<br> Socialinių tinklų nuotr.
Visoje buvusios Sovietų Sąjungos teritorijoje išliko ne daugiau kaip 10 pirmosios kartos UAZ 450D sunkvežimių.<br> Socialinių tinklų nuotr.
Visoje buvusios Sovietų Sąjungos teritorijoje išliko ne daugiau kaip 10 pirmosios kartos UAZ 450D sunkvežimių.<br> Socialinių tinklų nuotr.
Visoje buvusios Sovietų Sąjungos teritorijoje išliko ne daugiau kaip 10 pirmosios kartos UAZ 450D sunkvežimių.<br> Socialinių tinklų nuotr.
Daugiau nuotraukų (9)

Lrytas.lt

Nov 1, 2018, 4:53 PM, atnaujinta Nov 4, 2018, 11:44 AM

Skaičiuojama, kad visoje buvusios Sovietų Sąjungos teritorijoje liko ne daugiau kaip 10 tokių mašinų.

Visa UAZ 450 modelių gama buvo sukonstruota panaudojant GAZ 69 agregatus. 

„Batono“ važiuoklės konstrukcija laikui bėgant keitėsi, tačiau šiuolaikiniai automobiliai daug kuo panašūs į 450-ąjį modelį kėbulo detalėmis. 

Visgi priekinės dalies dizainas pastebimai skiriasi – kitokia radiatoriaus grotelių formą ir žibintų bei posūkių vieta.

Rado atsitiktinai

A. Ojamae retą sunkvežimį rado visiškai atsitiktinai. 

Jis domėjosi sena technika – prieš dvejus metus Pernu mieste vykusioje klasikinių automobilių parodoje pristatė savo GAZ 69. Renginio metu prie jo priėjo pagyvenęs vyriškis ir pasiūlė parduoti tokį pat modelį. 

Estas susidomėjo ir po poros dienų nuvyko pas senolį pasiimti automobilio. Tuomet šalia GAZ 69 ir pamatė uždengtą gerokai retesnį eksponatą – tai buvo UAZ 450D.

A. Ojamae pradėjo domėtis automobilio istorija. Senolis papasakojo, kad sunkvežimis buvo pagamintas 1963 metais. Kadaise jis priklausė kolūkiui, į kurį pateko iš kariuomenės technikos parko. 

Vietoje krovinių platformos buvo įrengta uždara būda, o su ja UAZ buvo naudojamas kaip mokyklinis autobusas. 

Solidaus amžiaus vyras automobilį įsigijo dar kai buvo jaunas – dar septintojo dešimtmečio pradžioje. Per 45 metus jis su sunkvežimiu nuvažiavo 70 tūkst. kilometrų. 

UAZ jis daugiausiai naudojo išvykoms į žvejybą ir sugauto laimikio pristatymui į turgų.

Senolis neketino parduoti sunkvežimio ir A. Ojamae teko ilgai įtikinėti jį, kad mašina atsidurs gerose rankose. Galiausiai savininkas pasidavė. 

Restauravo greitai

Prieš pradėdamas restauraciją estas ilgai rinko informaciją apie tokius UAZ. Vėliau darbai užtruko neilgai – maždaug pusę metų. 

A. Ojamae sakė, kad užduotis nebuvo iš sunkiųjų – prieš imdamasis 450D jis restauravo GAZ 67. Su tuo automobiliu jam teko gerokai ilgiau pavargti. 

Naujam gyvenimui prikeltame sunkvežimyje 85 proc. detalių yra tokios pat kaip ir originalo. 

Labiausiai trūksta UAZ emblemos priekyje, kuri turi būti senojo pavyzdžio – raudonas apskritimas su gamyklos pavadinimu, stilizuotais sparnais ir chromuotu rėmeliu. 

A. Ojamae pažymėjo, kad sezono 450D panašumas į dabartinės kartos UAZ modelius – apgaulingas. Anot jo, iš šiuolaikinių automobilių tinka tik priekinis stiklas, ratlankiai ir padangos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.