Įspėjo vairuotojus: vagys nusitaikė į vienos populiarios markės ratus

Trečiadienio, gruodžio 12–osios, rytas šio apynaujo „Audi A1“ savininkui prasidėjo nelinksmai. Matomoje vietoje ant sostinės Tauro kalno automobilį vakare pastatytas hečbekas po nakties liko be ratų, o laikėsi tik ant sukrautų plytų. 

 2018 metais ratai dažniausiai nusukami nuo „Audi“ markės automobilių.<br> Skaitytojo nuotr.
 2018 metais ratai dažniausiai nusukami nuo „Audi“ markės automobilių.<br> Skaitytojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Dec 14, 2018, 5:58 PM

Policija įspėja, kad vagys labiausiai pamėgo būtent šios šalyje itin populiarios markės ratus. 

Prabangių apartamentų rajone apvogtą mašiną užfiksavo lrytas.lt skaitytojas Martynas. Jis pranešė, kad tai nutiko Valančiaus gatvėje.

Lietuvos kriminalinės policijos biuro duomenimis, 2017 metais populiariausios markės, kurios dominavo pranešimuose apie vagystes iš automobilių buvo BMW ir „Volkswagen“. 

Dažniausiai buvo fiksuojamos garso ir vaizdo technikos, šoninių veidrodėlių, akumuliatorių, žibintų ir degalų vagystės.

Kalbant apie konkrečias markes, dažniausiai buvo vagiami BMW veidrodėliai, multimedijos įranga, vairai, „Volvo“ žibintai, „Volkswagen multimedijos sistemos ir vairai.

Neatsitiktinis taikinys

2018 metais iki rugpjūčio mėnesio padangų ir ratlankių vagystės sudarė kiek mažiau nei 3 proc. iš transporto priemonių vagiamų dalių. 

Dažniausiai ratai buvo vagiami nuo „Audi“, BMW ir „Volkswagen“ markių automobilių.

Apie tai, kad nuotraukoje įamžintas ilgapirščių taikinys nebuvo atsitiktinis liudija ir bendra statistika.

2018 metais daugiausiai – net 21 ratų komplektas, buvo nuimtas būtent nuo „Audi“ markės automobilių. 

Padangų ir ratlankių taip pat neteko 18 BMW ir 15 „Volkswagen“ automobilių. 

Policijos atstovai patikino, kad žinodami šios srities vagysčių opumą vykdo tikslinę analitinę ir tyrimo veiklą. 

„Vagystės susijusios su transporto priemonėmis visuomet buvo ir bus, todėl yra priskiriamos sisteminių nusikalstamų veikų kategorijai, kuriai Lietuvos policijos visada teikė ir teiks ypatingą dėmesį“, – skelbia pareigūnai. 

Jie nepatikslino, ar „Audi A1“ savininkas šiuo atveju gali turėti viltį dar atgauti pavogtus ratus. 

„Sisteminių vagysčių tyrimas yra pavestas apskričių vyriausiųjų policijos komisariatų specializuotiems padaliniams, turintiems atitinkamas kompetencijas ir įdirbį“, – ramino kriminalinės policijos biuro atstovai.

Kiek atlygina draudimas?

Vagių dėmesį patraukę ratai tikrai nebuvo patys pigiausi, o „Audi“ siūlomos įrangos sąraše komplektas geresnių nei baziniai kainuoja mažiausiai 1200 eurų. 

Bloga žinia automobilių savininkams – kasko draudimas tokiais atvejais gelbėja tik iš dalies.

„Ergo“ draudimo bendrovės transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas miglotai aiškino, kad ilgapirščiams pavogus ratus transporto priemonės savininkui patirti nuostoliai atlyginami atsižvelgiant į įvairius kriterijus. 

Anot jo, išmoka priklauso nuo draudimo sutarties sąlygų, automobilio metų, draudimo liudijime nurodytų išskaitų ir t.t. 

„Jei pagal draudimo sutartį taikomas nusidėvėjimas jis taip pat išskaičiuojamas iš žalos sumos, be to atimama ir draudimo liudijime nurodyta išskaita. 

Taip pat jei tai išmoka mokama pagal draudiko sudarytą sąmatą, neįtraukiamas PVM“, – konstatavo pašnekovas.

Gelbėja geri slapukai

„Monza“ ratlankių centro direktoriaus pavaduotojos Jolantos Traškinos teigimu, šiuo atveju automobilio ratai buvo prisukti paprastais varžtais arba naudoti pigūs slapukai. 

„Paprasčiausius slapukus galima atsukti su specialiomis priemonėmis – tai vagims nėra problema“, – konstatavo ji. 

Moteris paaiškino, kad brangesnės apsauginės veržlės arba varžtai yra sudėtingesni – turi papildomus besisukinėjančius žiedus, o priėjimas prie jų su paprastai įrankiais sunkiai įmanomas. 

„Prie slapukų yra viena rakto galvutė, kuri kiekvienam komplektui yra unikali. Tos pačios kitam slapukui pritaikyti – neįmanoma“, – sakė pašnekovė.

J. Traškina pasakojo, kad pasitaiko atvejų, kai klientai pameta ne tik slapukų atsukimo galvutę, bet ir unikalų kodą, pagal kurį galima pagaminti jos kopiją. 

Vienintelė išeitis tuomet greitai atsukti ratus – imti suvirinimo aparatą ir slapukus pašalinti per jėgą. Bet tuomet reikia kreiptis į servisą, o pati procedūra nėra nei paprasta, nei pigi.  

Siūlo ir gamintojai

Įmonės atstovė sakė, kad nemažai gamintojų įmantrius ratų slapukus įtraukia į modelių komplektacijas. 

Tačiau tai dažnai yra nestandartinė įranga, todėl atstovybėje derėtų pasiteirauti, ar tokia papildoma apsauga yra siūloma. 

J. Traškina užsiminė, kad brangesnių slapukų komplekto kaina siekia nuo 34 iki 37, o paprastesnių – apie 20 eurų. 

Pašnekovė pasidalino vieno iš klientų istorija. Vyras pasakojo, kad naktį vagys nusuko požeminiame garaže laikomų visų automobilių ratus. 

Jo mašina liko su ratais tik dėl slapukų, nors išsuktus kitus varžtus ilgapirščiai taip pat išsinešė. 

„Mane labiausiai stebina tai, kaip vagys sugeba nuimti ratus automobiliams, kurie stovi požeminiuose garažuose. 

Juk neretai būna ir stebėjimo kameros, bet ir tai nepadeda“, – sakė J. Traškina.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.