Lietuvoje vyks penktosios elektromobilių lenktynės: organizatoriai garantuoja rekordą

Penktą kartą rengiamos elektromobilių lenktynės „Charge it on! Vilnius – Palanga“ šiemet vyks, kaip įprasta, pirmąjį gegužės penktadienį. Gegužės 3 dieną startavę prie Vilniaus savivaldybės, elektra varomų transporto priemonių vairuotojai sieks kuo greičiau įveikti 337 km kelią iki Palangos. 

 Elektromobilių varžybose šiais metais galės dalyvauti net 20 ekipažų.<br> Organizatorių nuotr.
 Elektromobilių varžybose šiais metais galės dalyvauti net 20 ekipažų.<br> Organizatorių nuotr.
 Elektromobilių varžybose šiais metais galės dalyvauti net 20 ekipažų.<br> Organizatorių nuotr.
 Elektromobilių varžybose šiais metais galės dalyvauti net 20 ekipažų.<br> Organizatorių nuotr.
 Elektromobilių varžybose šiais metais galės dalyvauti net 20 ekipažų.<br> Organizatorių nuotr.
 Elektromobilių varžybose šiais metais galės dalyvauti net 20 ekipažų.<br> Organizatorių nuotr.
 Elektromobilių varžybose šiais metais galės dalyvauti net 20 ekipažų.<br> Organizatorių nuotr.
 Elektromobilių varžybose šiais metais galės dalyvauti net 20 ekipažų.<br> Organizatorių nuotr.
 Elektromobilių varžybose šiais metais galės dalyvauti net 20 ekipažų.<br> Organizatorių nuotr.
 Elektromobilių varžybose šiais metais galės dalyvauti net 20 ekipažų.<br> Organizatorių nuotr.
 Elektromobilių varžybose šiais metais galės dalyvauti net 20 ekipažų.<br> Organizatorių nuotr.
 Elektromobilių varžybose šiais metais galės dalyvauti net 20 ekipažų.<br> Organizatorių nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

Apr 10, 2019, 4:13 PM

Netikėjo, kad tai įmanoma

Netradicinių lenktynių idėjos autorius ir organizatorius Darius Grinbergas puikiai pamena, kaip 2015-aisiais gimė idėja surengti elektromobilių lenktynes. Anot jo, kolegos netikėjo, kad įmanoma pasiekti Palangą elektromobiliu, juo labiau, kad jų Lietuvoje tuomet buvo apie šimtas. 

Inovatyvias iniciatyvas remianti „Lietuvos energijos grupės“ įmonė „Energijos tiekimas“ tuomet patikėjo šia idėja ir tapo renginio partneriais.

Nuo pirmųjų varžybų situacija gerokai pasikeitė – elektromobilių skaičius Lietuvoje perkopė tūkstantį, o įkrovimo infrastruktūra plečiasi didžiuliu greičiu. 

„Šiemet startuosime ir su nauju varžybų vardu – pagrindinio partnerio estafetę perėmė „Energijos tiekimo“ vystoma mobili aplikacija „Charge it on“, kurios tikslas palengvinti elektromobilio įkrovimo patirtį vartotojui ir sujungti į vieną tinklą visas Lietuvoje esančias elektromobilių įkrovimo stoteles. 

Programėlė suteikia naudingą informaciją apie artimiausių įkrovimo stotelių vietą ir randa greičiausią maršrutą iki artimiausios stotelės. 

Naudojantis šia aplikacija galima gauti informaciją, kokios jungtys yra kiekvienoje stotelėje, sužinoti ar stotelė užimta. Tai gerokai palengvins ne tik varžybų dalyvių, bet ir kasdien elektromobiliais važinėjančių vairuotojų gyvenimą“, – teigė D. Grinbergas. 

Jis pridūrė, kad elektromobilių varžybas su partneriais pradėjo rengti norėdami sekti progresą šioje srityje ir skatinti inovacijas. 

„Džiugu, kad bendradarbiavimas padeda tobulėti tiek jiems, tiek mums ir kartu galime suteikti daugiau naudos vartotojams“, – sakė organizatorius.

Kasmet finišuoja greičiau

Lietuvoje atsirandant pirmiesiems elektromobiliams, jų skeptikai turėjo pagrindinį argumentą: kam reikalinga tokia transporto priemonė, kuria net iš Vilniaus į pajūrį negali nuvažiuoti? 

D. Grinbergas prisimena, kad būtent šis teiginys paskatino pačią lenktynių idėją – kelionę iš Lietuvos sostinės į šalies vasaros sostinę.

Jau pirmaisiais metais rezultatai parodė, kad net ir pirmieji modernūs elektromobiliai yra pakankamai patogi susisiekimo priemonė. 

Pirmosiose lenktynėse dalyvavo dešimt automobilių ekipažų. Tada geriausią rezultatą pademonstravo „Kia Soul EV“ automobiliu važiavęs Gintaro Kaukėno ir Karolio Judzentavičiaus duetas – jie užfiksavo pirmąjį elektromobilių lenktynių rekordą, atstumą nuo Vilniaus iki Palangos įveikę per 5 val. 27 min.

2016-aisiais renginyje dalyvavo tik atnaujinti „Nissan Leaf“ elektromobiliai, į kuriuos buvo montuojama tuo metu rinkoje talpiausia 30 kWh baterija. 

Šių transporto priemonių pažangą geriausiai įrodo rezultatas: 2015-ųjų rekordą pagerino septyni iš devynių 2016-aisiais dalyvavusių ekipažų, o geriausią rezultatą, 4 val. 49 min., pademonstravo Sauliaus Girdausko ir Egidijaus Skrodenio komanda.

Jeigu 2016-ųjų pasiekimas tuomet atrodė puikus, 2017-aisiais jis buvo sutriuškintas. „Hyundai Ioniq“ vairavę Vaidotas Kvyklys ir Paulius Sviklas kelionę iš Vilniaus į Palangą įveikė per 4 val. 5 min. 

Baterijas jie pildė dukart– Vievyje bei Kryžkalnyje, tačiau „Hyundai“ elektromobilio aerodinamika ir efektyviai naudojama variklio galia leido palaikyti aukštą vidutinį greitį ir aplenkti didesnės talpos bateriją turintį „Volkswagen e-Golf“ – Audriaus Gružinsko ir Balio Griškevičiaus ekipažas atsiliko vos pora minučių. 

2018 metai ir vėl žadėjo rekordą, tačiau jis nebuvo pasiektas. 

Nors pirmą kartą dalyviai naudojosi stacionaria įkrovimo infrastruktūra (iki tol vykusiose varžybose organizatoriai sumontuodavo laikinas stoteles), tačiau „Spark“ komandos vairuotojai Nerijus Dagilis ir Marius Slaboševičius finišą pasiekė per 4 val. 11 min., baterijas pildę tik vieną kartą.

Įkrovimo nereikės

Nors organizatoriai rekordo tikėjosi ir pernai, tačiau tai neįvyko. Ar geresnio rezultato galima tikėtis šiemet? 

„Pernai ženkliai padidėjęs įkrovimo stotelių skaičius ties automagistrale Vilnius-Klaipėda – leido lenktynių dalyviams efektyviau planuoti sustojimus. 

Šiemet jos puikiai pasitarnaus seniau mūsų rinką pasiekusiems modeliams, tačiau Lietuvoje jau oficialiai parduodami ir aptarnaujami net trys modeliai, kurių gamintojai deklaruoja didesnį nei 400 km nuvažiuojamą atstumą vienu įkrovimu“, – sako D. Grinbergas.

Tai šiemet varžybose debiutuojantys „Hyndai Kona Electric“, „Audi e-tron“ ir „Jaguar I-Pace“. 

Sunku prognozuoti, kuris iš jų nugalės, bet galima 100 proc. garantuoti, kad visi šie modeliai Palangoje finišuos net nestabtelėję papildomam įkrovimui, jei vairuotojai atsakingai planuos greitį visos kelionės metu. 

Daugiausiai dalyvių 

Patobulėjusi elektromobilių infrastruktūra organizatoriams leido padidinti maksimalų dalyvių skaičių. Jei ankstesniais metais jis buvo ribojamas iki 10 ir 15 (2018), tai šiemet į startą galės stoti iki 20 elektromobilių. 

Suprasdami, kad  kai kuriems miestui skirtiems modeliams bus sunku konkuruoti su milžiniškos talpos baterijas turinčiomis naujienomis, organizatoriai šiemet pirmą kartą dalyvius suskirstys į klases.

Nugalėtojų prizais džiaugsis dvi komandos – greičiausiai Palangą pasiekęs ekipažas su iki 50 kWh talpos baterija ir dalyviai su automobiliais, kurių baterijos talpa viršija 50 kWh. 

Kad varžybos kelia didelį susidomėjimą parodė jau pirmoji registracijos diena. Paraiškas iškart pateikė net 9 ekipažai su BMW i3, Hyundai Ioniq“, „Hyundai Kona Electric“, „Nissan Leaf“ elektromobiliais. 

Susipažinti su taisyklėmis, užsiregistruoti ir dalyvauti varžybose gali visi norintys ir turintys Lietuvoje oficialiose gamintojų atstovybėse parduodamus ir aptarnaujamus elektromobilius. Registracijos nuoroda čia.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.