Ką daryti, jeigu užsidegė elektromobilis? To nežino net ugniagesiai

Elektromobiliai nedega dažniau už automobilius su vidaus degimo varikliais, tačiau problemų šioje srityje tikrai yra. Dauguma ugniagesių nėra tinkamai pasiruošę gesinti elektromobilius, o kai kurios klaidos gali būti mirtinos. Be to, net užgesinta liepsna nereiškia, kad pavojus praėjo.

Ne visi ugniagesiai žino, kaip geriausia gesinti liepsnojantį elektromobilį.<br> Ekrano nuotr.
Ne visi ugniagesiai žino, kaip geriausia gesinti liepsnojantį elektromobilį.<br> Ekrano nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Apr 16, 2019, 6:22 PM, atnaujinta Apr 16, 2019, 6:23 PM

Ugniagesiai – neapmokyti

Mažiau nei ketvirtadalis JAV ugniagesių yra apmokyti gesinti elektromobilius. Tai nerimą kelianti statistika, kuri kitose šalyse atrodo dar prasčiau. 

Elektromobilių gaisrai yra apsupti mitų ir klaidingos informacijos, kuri šiuo atveju yra pakankamai pavojinga. 

Pavyzdžiui, ne vienas pasakytų, kad negalima naudoti vandens, tačiau tai yra visiškai netiesa.

Iš tiesų elektromobiliams reikia kur kas daugiau vandens nei automobiliams su vidaus degimo varikliais. 

„Tesla“ teigia, kad vienam markės automobiliui užgesinti gali prireikti daugiau nei 11 tūkstančių litrų vandens. 

Jei naudojamos putos ar kitos cheminės gesinimo medžiagos, jas reikėtų nutraukti, kai tik atsiras vandens. Gesinant elektromobilius pirmenybė teikiama vandeniui.

Privalo atjungti bateriją

Po priekinės bagažinės dangčiu yra specialiai ugniagesiams paruošta laido kilpa. Ją reikia nukirpti, pašalinant didelį jo segmentą, kad galai nesusiliestų. 

Taip atjungiama baterija, tačiau ir po to automobilis vis tiek lieka pavojingas. 

Ličio baterijos dega labai aukšta temperatūra, todėl jas būtina ilgai aušinti dideliu kiekiu vandens. 

Ugniagesiai privalo vengti atvirų laidų, ypač jei jie yra oranžiniai – tokia spalva žymimi tie laidai, kuriais teka bent 60 voltų įtampos elektros srovė.

Net kai atrodo, kad automobilis yra užgesintas ir saugus, jo negalima tiesiog palikti. 

„Tesla“ nurodo, kad baterijos gali užsidegti iš naujo. Taigi, kuo daugiau vandens, tuo geriau. 

O ir po to elektromobilį reikia pastatyti bent 15 metrų atstumu nuo bet kokių degių medžiagų ar kitų mašinų.

Paruošė gesinimo instrukcijas

„Tesla“ paaukojo kelis šimtus automobilių Kalifornijos ugniagesių mokymų centrams. 

Taip pat kompanija pati išleido ne vieną instrukciją, kaip gesinti elektromobilius. Bent jau kol kas ugniagesiams sekasi neblogai. 

Automobilių savininkai retai kada gali išgelbėti rūkti pradėjusį elektromobilį – kas su savimi vežiojasi 11 tūkstančių litrų vandens? 

Degančio elektromobilio dūmai taip pat yra labai nuodingi, todėl reikalinga kaukė. Belieka tikėtis, kad greitai pasirodys ugniagesiai ir kad jie bus pasiruošę.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.