Kelininkai pradėjo žymėjimo darbus: bus ir svarbių naujovių

Atšilus orams kelininkai pradeda horizontaliojo kelių ženklinimo atnaujinimo darbus. Pirmiausia bus važiuojama į magistralinius ir krašto, o vėliau – ir į rajoninius kelius. 

Horizontalusis kelių žymėjimas šiais metais buvo pradėtas anksčiau. <br> Organizatorių nuotr.
Horizontalusis kelių žymėjimas šiais metais buvo pradėtas anksčiau. <br> Organizatorių nuotr.
Horizontalusis kelių žymėjimas šiais metais buvo pradėtas anksčiau. <br> Organizatorių nuotr.
Horizontalusis kelių žymėjimas šiais metais buvo pradėtas anksčiau. <br> Organizatorių nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Apr 18, 2019, 12:30 PM

Darbuotis pradėjo anksčiau

Šiemet kelininkai į kelius galėjo išvažiuoti anksti. Tą lėmė tiek sklandžiai vykusios viešųjų pirkimų procedūros, tiek palankūs orai.   Pirmiausia važiuojama į didžiausio eismo intensyvumo – magistralinius ir krašto kelius. Šiuo metu juose jau spėta paženklinti 50 000 kv. m ašinių linijų bei simbolių. 

Magistraliniai keliai turės būti paženklinti iki liepos 15 d. Krašto keliuose kelininkai darbus turės baigti iki rugpjūčio 31 d., o rajoniniuose – iki lapkričio 10 d. 

Iš viso šiais metais planuojama paženklinti apie 2 300 000 kv. m linijų bei simbolių. Keliai bus ženklinami dažais ir polimerinėmis medžiagomis, atsižvelgiant į kelio dangos būklę, eismo intensyvumą ir kitus veiksnius.

Vienos iš Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) ženklinimo konkursą laimėjusių įmonių „Biseris“ generalinis direktorius Tomas Ignatavičius teigia, kad vairuotojai gali tikėtis dar geresnės ženklinimo kokybės, nes naują sezoną kelininkai pasitinka su papildytu technikos parku, inovacijomis bei diegiama nauja kokybės kontrolės sistema.

Įsigijo naują mašiną

„Gegužę į Lietuvą atkeliaus nauja Skandinavijos rinkoje naudojama termoplasto mašina, kuri turi itin didelius termoplasto kaitinimo katilus ir dirba dvigubai našiau nei tradicinės ženklinimo mašinos. 

Mašinos svoris su užpildytais katilais gali siekti iki 18 tonų. Iki šiol tokia mašina keliams ženklinti Lietuvoje naudota nebuvo.   Su šia ja keliai bus paženklinti dar greičiau, o darbuotojams dažnai net nereikės išlipti iš transporto priemonės. Tai ypač padidina darbuotojų saugumą“, – kalbėjo jis.

T. Ignatavičius pridūrė, kad daug dėmesio skiriama ir ženklinimo stebėjimo sistemai, kurioje tiek darbininkai, tiek užsakovas žemėlapyje galės realiu laiku matyti, kaip vyksta darbai, kur ir kokiu būdu yra ženklinama. 

„Tai leis lengviau vertinti kelių horizontaliojo ženklinimo linijų būklę ir esant poreikiui perplanuoti darbų vykdymą. 

Taip pat didiname pajėgas kokybės laboratorijoje, kuri veiks kaip papildomas padalinys maksimaliai kokybei užtikrinti“, – sakė kompanijos vadovas.

Pasitelks išbandytas technologijas

Jis priminė apie pernai pristatytas naujoves. Viena jų – nauja ženklinimo naikinimo aukštu vandens slėgiu technologija, kuria šalinant linijas nuo asfalto jam beveik nekenkiama. 

Ją planuojama pasitelkti ir šiais metais. 

„Taip pat Kaune išbandėme ženklinimą iš taškų sudarytomis linijomis. 

Tokios linijos žymiai geriau atspindi šviesą lyjant, nes vanduo ant linijos neužsilaiko, o tai mūsų šalyje itin aktualu, nes turime daug lietingų dienų“, – apie naujoves pasakoja T. Ignatavičius.

Europa sieks vienodų standartų 

Kompanijos direktorius akcentuoja dar viena gerą naujieną vairuotojams: šiemet kelių ženklinimas bus atnaujinamas laiku – kol linijos nėra per daug nusidėvėjusios.

„Kelerius metus būdavo atnaujinama tik apie 50 proc. horizontaliojo ženklinimo, tad jis buvo visiškai nudėvimas. Mažėjant linijų atspindžiui, prastėja jų matomumas tamsiuoju paros metu, ypač lyjant. 

Atspindžio reikalavimai Lietuvoje šiuo metu ir taip yra žemesni nei tokiose Europos šalyse, kaip Olandija ar Vokietija, o jei jis nėra laiku atnaujinamas, kyla eismo įvykių pavojus. 

Šiemet linijos bus atnaujintos pačiu laiku, todėl vairuotojai keliuose galės jausti saugiai“, – pasakoja specialistas.

T. Ignatavičius užsiminė, kad Europos Parlamentas ruošia direktyvą, kuria bus siekiama suvienodinti Europos šalių kelių ženklinimą, didinti atspindžio koeficientą tamsiuoju paros metu ir lyjant, o linijos plotį daryti ne mažesnį nei 15 centimetrų.

Šiuo metu Lietuvoje linijos plotis yra 12 centimetrų. 

Šie pokyčiai yra būtini norint geriau išnaudoti pagalbines automobilių saugos funkcijas ir skatinti savavaldžių automobilių plėtrą.

Tikisi sklandžių metų

Pernai, po kelerių metų pertraukos, buvo paženklintas visas suplanuotas linijų ir simbolių kiekis. 

Ankstesniais metais to padaryti buvo neįmanoma dėl užsitęsusių viešųjų pirkimų procedūrų. Sklandžiai paženklinti net ir Utenos regiono keliai, dėl kurių ženklinimo metus vyko teisminiai ginčai.

Anot T. Ignatavičiaus, šiemet visi darbai taip pat turėtų būti atlikti laiku.

„Šiemet esame suplanavę ženklinimo darbus pagal nustatytus prioritetus ir kiekius, palaikome aktyvią tiekimo grandinę su medžiagų tiekėjais, tad trukdyti ženklinti gali tik prastas oras“, – pasakojo vadovas.

Jis taip pat pabrėžė, kad praėjusiais metais daugiau dėmesio buvo skirta ir rajoniniams keliams, kuriems, paprastai dėl didelės darbų apimties, laiko nebelikdavo. Jie intensyviai bus ženklinami ir šiemet.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.