Trukdantys kitiems prie oro uosto už tai turės sumokėti – kainuos kiekviena minutė

Vilniuje nuo spūsčių to dūsta ne tik pagrindinės sostinės gatvės, bet ir rečiau matomos miesto vietos. Vis aktualesnė ši problema tampa ir sostinės oro uosto prieigose, o ypatingai – prie išvykimo terminalo. 

Vilniaus oro uosto prieigose artimiausiu metu bus įrengta trumpųjų sustojimų ir eismo srauto kontrolės sistema.<br> LTOU nuotr.
Vilniaus oro uosto prieigose artimiausiu metu bus įrengta trumpųjų sustojimų ir eismo srauto kontrolės sistema.<br> LTOU nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

May 16, 2019, 10:00 AM

Čia jas lemia ne tik išaugęs srautas, bet ir taisyklių pažeidėjai – ilgiau nei leidžiama mašinas paliekantys vairuotojai.

Užvažiavime  į išvykimo terminalą jau seniai taikomos įvairios priemonės: stovėti draudžiantys ženklai, patruliuojantys policijos pareigūnai ir eismo srautus stebinčios vaizdo kameros.

Tačiau kol vairuotojai nepaiso elementarios kultūros,  problema piko metu vis kartojasi.  

Oro uosto atstovai teigia, kad imtis priemonių reikia, nes paprastas informavimas apie draudžiamą elgesį vairuotojų jau nebeveikia – jie bus kontroliuojami griežtesniais metodais.

Įrengs kontrolės sistemą

Vilniaus oro uosto atstovai pažymėjo, kad tai ne tik lemia keleivių nepasitenkinimą, bet ir gali lemti blogesnes sąlygas atvykti specialiųjų tarnybų atstovams.

Siekiant išspręsti susidariusią situaciją artimiausiu metu bus įrengta efektyvesnė trumpųjų sustojimų ir eismo srauto kontrolės sistema.

Oro uosto atstovai pabrėžė, kad vairuotojai dažnai nesilaiko užvažiavimo take galiojančių KET reikalavimų.  

Jie ne tik išlydi keleivius, bet ir per ilgai stovi neleistinose vietose, o tai lemia spūsčių susidarymą.

Todėl planuojama įrengti aiškiai suprantamą, trumpųjų sustojimų sistemą arba „Kiss and Fly“ analogą.  

Minėtoje sistemoje nebus barjerų, tačiau ji sudarys sąlygas geresnei keleivių išlaipinimo laiko kontrolei.

Ateityje visiškai atsisakys

Veikimo principas pasiskolintas iš dažniausiai prekybos centrų stovėjimo aikštelėse pritaikomų sprendimų.

„Susidarančios spūstys gali ne tik būti incidentų priežastimi ateityje, bet jau dabar neužtikrina į oro uostą atvykstančių keleivių patogumo.

Didesnio srauto sulaukiančios zonos miestuose seniai pritaikė sprendimus: automobilių, kurie atvyksta į aikštelę, numeriai užfiksuojami, o jei po apsilankymo neviršijamas numatytas laikas, išvažiuoti galima nemokamai.

Labai panašų sprendimą pritaikysime ir šiuo atveju. Analogiška praktika yra daugelyje užsienio oro uostų“, – teigia Vilniaus oro uosto direktorius Dainius Čiuplys.

Anot vadovo, kalbant apie tolimesnę ateitį ir viso senojo oro uosto komplekso rekonstrukciją – bus visiškai atsisakyta užvažiavo, eismas vyks ratu, o visas atvažiuojantis ir išvažiuojantis transportas bus telkiamas priešais oro uostą vienoje vietoje.

Visas dabartines trumpalaikio sustojimo aikšteles apjungs viena aikštelė.

Susisieks mokesčių rinkėjai

Pradėjus veikti trumpųjų sustojimo sistemai vairuotojai, kurie norės išleisti keleivius prie išvykimo terminalo, tai galės padaryti nemokamai, tačiau bus informuojami, kad keleivių išlaipinimo laikas – iki 10 minučių.

Šis laikas skirtas sustoti, išsikrauti daiktus ir atsisveikinti su artimaisiais. Nebus galima palikti automobilio be priežiūros ar trukdyti eismui.

Įvažiuojančių transporto priemonių numeriai bus fiksuojami. Jei išvažiuojantis vairuotojas neviršys keleivių išlydėjimo laiko, sistema jam palinkės gero kelio, o jei viršys – apie tai bus informuotas.

D. Čiuplys paaiškino, kad vėliau į transporto priemonių valdytojus, kurie viršys numatytą laiką, kreipsis mokėjimų surinkimo įmonės.

Toks problemos sprendimas jau  pristatomas tiek taksi, tiek pavežėjimo paslaugų kompanijoms.

Artimiausiu metu bus pradėtas kontrolės sprendimų įrengimo pirkimų procesas. Sistema turėtų pradėti veikti šių metų vasaros pabaigoje.

Sąlygas dar svarsto

Oro uosto atstovai tikisi, kad naujos eismo kontrolės sistemos įdiegimas sumažins KET pažeidėjų ir jiems skiriamų baudų skaičių.

Taip pat siekiama optimizuoti policijos pajėgumų poreikį šioje atkarpoje ir pagreitinti keleivių išvykimą.

Šios sistemos veikimui oro uosto atstovai pertvarkys esamą transporto schemą – pirmoje juostoje atsiras specialiai pažymėtos vietos trumpajam keleivių išlaipinimui, o antroji juosta bus skirta tik transporto priemonių pravažiavimui.

Kol kas dar svarstomas tiek konkretus laikas, kuris bus skiriamas automobiliui užvažiuoti ir išlaipinti keleivius, tiek dėl transporto viršijusio numatytą laikotarpį apmokestinimo dydis.

Anot Vilniaus oro uosto atstovų, pradėjus veikti sistemai – ji dar kurį laiką bus testuojama ir pagal poreikį koreguojama.

Daro viską, kad nemokėtų

Praktinio vairavimo mokytojas Artūras Pakėnas kaip vieną iš oro uoste kylančio chaoso priežasčių įvardino lietuvių nenorą mokėti už automobilio stovėjimą.

Anot jo, siekdami to išvengti vairuotojai nepaiso jokių kelio ženklų ir išdrįsta statyti mašinas, kur papuolė.

„Tai atspindi ir mūsų vairavimo kultūrą. Galbūt oro uoste reikėtų daugiau budinčių pareigūnų, kad pažeidėjai būtų dažniau fiksuojami ir baudžiami“, – svarstė pašnekovas.

Visgi jis abejojo, ar tai iš esmės pakeistų situaciją.

A. Pakėnas ne kartą pats stebėjo, kaip žmonės visais įmanomais būdais stengiasi patekti ten, kur už stovėjimą nereikėtų mokėti.

„Jeigu reikia sumokėti eurą ar du, taisyklės lietuviui nustoja galioti“, – bendrą elgesio modelį apibūdino instruktorius.  

Vilniaus oro uosto atstovai pažymi, kad jau kurį laiką vairuotojai ir taip gali palikti mašinas nemokamo stovėjimo aikštelėje prie terminalo, šioje aikštelėje nemokamai galima stovėti 15 minučių.

Piktnaudžiauja sąlygomis

Jį taip pat nemaloniai stebina tai, kad vairuotojai piktnaudžiauja savo galimybėmis. Oro uostas leidžia sustoti užvažiavime ir išlaipinti keleivius. Nors stovėti čia draudžiama, tautiečiai to nepaiso.

„O ką jie daro? Sustoja ir įjungia avarinį signalą, lyg tai suteiktų teisę stovėti, kiek tik reikia.

Palydėję keleivius ilgiausiai glėbesčiuojasi ir bučiuojasi, o grįžę prie automobilio teisinasi, kad štai tik išlaipino“, – piktinosi A. Pakėnas.

Jo vertinimu, sustojimas, kai reikia  išlaipinti automobilio keleivį, net su lagaminais neturėtų užtrukti ilgiau nei vieną minutę.

Visgi realybė kitokia – užvažiavime nuolatos stovi avariniais žibintais mirksinčios mašinos.

„Jei tokiam kažką pasakysi, tai pradės šaukti, kad taip galima. Dar paprašys parodyti, kur parašyta, kad sustojimas turi trukti ne ilgiau kaip 30 sekundžių.

Iš tiesų tai niekur neminima, bet juk reikia laikyti elementarios elgesio kultūros“, – dėstė pašnekovas.

A. Pakėnas priminė, kad prie oro uosto yra ženklas nurodantis, kad stovėti draudžiama.

Taip pat – aiškiai parodyta, kur galima palikti automobilį nemokamai, netrukdant kitiems žmonėms ar mašinoms.

Vairuotojams leidžiama sustojus iškrauti krovinį ar išlaipinti keleivį, bet po to jis turi pajudėti iš vietos.

„Pas mus kiekvienas šį ženklą ir eismo taisykles vertina pagal savo sugedimo laipsnį“, – konstatavo vairavimo mokytojas.

Oro uosto atstovai tikisi, kad naujos sistemos įrengimas padės spręsti būtent vairuotojų kultūros stygiaus problemą. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
REPORTERIS: narystės ES 20-mečio proga sveikinimai iš U. von der Leyen