Atskleidė, iš kur Kim Jong-unas gauna prabangiuosius „Mercedes“: paini schema ir pranykstantis laivas

Kim Jong–unas yra žinomas kaip prabangos mėgėjas. Jis gyvena vilose, turi didžiulę sportinių batelių kolekciją, o į susitikimus atvyksta šarvuotu „Mercedes–Benz“ ar „Rolls–Royce“. Tačiau kaip jie patenka į sankcijų sukaustytą Šiaurės Korėją? 

 Šarvuotas „Mercedes-Benz S600 Pullman Guard“ limuzinas (2008-2013 m.).<br>Gamintojo nuotr.
 Šarvuotas „Mercedes-Benz S600 Pullman Guard“ limuzinas (2008-2013 m.).<br>Gamintojo nuotr.
 Šarvuotas „Mercedes-Benz S600 Pullman Guard“ limuzinas (2008-2013 m.).<br>Gamintojo nuotr.
 Šarvuotas „Mercedes-Benz S600 Pullman Guard“ limuzinas (2008-2013 m.).<br>Gamintojo nuotr.
 Šarvuotas „Mercedes-Benz S600 Pullman Guard“ limuzinas (2008-2013 m.).<br>Gamintojo nuotr.
 Šarvuotas „Mercedes-Benz S600 Pullman Guard“ limuzinas (2008-2013 m.).<br>Gamintojo nuotr.
 Šarvuotas „Mercedes-Benz S600 Pullman Guard“ limuzinas (2008-2013 m.).<br>Gamintojo nuotr.
 Šarvuotas „Mercedes-Benz S600 Pullman Guard“ limuzinas (2008-2013 m.).<br>Gamintojo nuotr.
 Šarvuotas „Mercedes-Benz S600 Pullman Guard“ limuzinas (2008-2013 m.).<br>Gamintojo nuotr.
 Šarvuotas „Mercedes-Benz S600 Pullman Guard“ limuzinas (2008-2013 m.).<br>Gamintojo nuotr.
 Šarvuotas „Mercedes-Benz S600 Pullman Guard“ limuzinas (2008-2013 m.).<br>Gamintojo nuotr.
 Šarvuotas „Mercedes-Benz S600 Pullman Guard“ limuzinas (2008-2013 m.).<br>Gamintojo nuotr.
 Šarvuotas „Mercedes-Benz S600 Pullman Guard“ limuzinas (2008-2013 m.).<br>Gamintojo nuotr.
 Šarvuotas „Mercedes-Benz S600 Pullman Guard“ limuzinas (2008-2013 m.).<br>Gamintojo nuotr.
 Šarvuotas „Mercedes-Benz S600 Pullman Guard“ limuzinas (2008-2013 m.).<br>Gamintojo nuotr.
 Šarvuotas „Mercedes-Benz S600 Pullman Guard“ limuzinas (2008-2013 m.).<br>Gamintojo nuotr.
 Šarvuotas „Mercedes-Benz S600 Pullman Guard“ limuzinas (2008-2013 m.).<br>Gamintojo nuotr.
 Šarvuotas „Mercedes-Benz S600 Pullman Guard“ limuzinas (2008-2013 m.).<br>Gamintojo nuotr.
 Šarvuotas „Mercedes-Benz S600 Pullman Guard“ limuzinas (2008-2013 m.).<br>Gamintojo nuotr.
 Šarvuotas „Mercedes-Benz S600 Pullman Guard“ limuzinas (2008-2013 m.).<br>Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (10)

Lrytas.lt

Jul 29, 2019, 8:54 PM, atnaujinta Jul 29, 2019, 8:58 PM

Žurnalistams kartu su nepriklausomais tyrėjais pagaliau pavyko atsekti poros šarvuotų limuzinų kelią. 

Sekė automobilių kelionę

„Mercedes–Benz“ anksčiau teigė, kad neįsivaizduoja, kaip markės automobiliai patenka į Šiaurės Korėjos lyderio rankas. Mažai kas tikėjo, kad tai – tiesa. 

Kalbama apie šarvuotus aukščiausios klasės limuzinus, kurie tradiciškai siūlomi valstybių vadovams ir turtingiausiems žmonėms. 

Ir tai problema, nes prabangos prekių importas į Šiaurės Korėją yra draudžiamas. 

Turint omenyje, kad prabanga prieinama tik politikams ir kariuomenės vadams, nesunku suprasti tokių sankcijų logiką.

„New York Times“ kartu su pelno nesiekiančia organizacija „Center for Advanced Defense Studies“ pabandė atsekti dviejų „Mercedes–Benz“ limuzinų kelionę iki Šiaurės Korėjos. 

Tai nebuvo lengva, nes šiuos automobilius plukdę laivai stengėsi išvengti bet kokio sekimo.

Tai štai ką pavyko išsiaiškinti:

* 2018–ųjų birželis. Pirmoji stotelė – terminalas Roterdamo jūrų uoste. Nieko neįprasto – automobiliai yra dviejuose konteineriuose.

* Po 41 dienos laivas su automobiliais atvyksta į Dalianą – miestą Kinijoje.

* Iš Daliano konteineriai išplukdomi į Osaką Japonijoje.

* Iš Osakos automobiliai keliauja į Busaną Pietų Korėjoje. 

Čia prasideda įdomybės – į uostą atplaukia rusų laivas DN5505. Jis priklauso rusų verslininkams, greičiausiai Danilui Kazačukui, nors ir plaukioja su Togo vėliava.

Laivai registruojami ten, kur mokesčiai mažiausi – tai nieko keisto.

* Iš Busano išplaukęs laivas išjungia savo transponderį – įrenginį, leidžiantį sekti laivo judėjimą. Jis įjungiamas tik po 18 dienų, kai laivas sugrįžta į Pietų Korėją.

Vietoje automobilių – anglis

Kas įvyko per tas 18 dienų, kai laivas buvo nematomas? DN5505 atsikratė konteinerių su automobiliais ir vietoje jų gabena anglį.

DN5505 nėra pirmasis pavadinimas – anksčiau jis vadintas „Xiang Jin“ ir priklausė Šiaurės Korėjai. Pavadinimą ir savininkus jis pakeitė prieš pat šią naują misiją. 

„Xiang Jin“ tapo DN5505 – Togo vėliava pasipuošusiu laivu, priklausančiu Maršalo salose registruotai įmonei, kuri priklauso rusų verslininkui. Painu? Tikriausiai, kad ne be reikalo.

DN5505 laivą su automobiliais sekė dar prieš jam pasiekiant Kiniją – greičiausiai konteinerius norėta perimti anksčiau, bet kažkodėl tai nepavyko.

Laivas atsidūrė Rusijoje

Žurnalistai mano, kad iš Busano DN5505 keliavo į Vladivostoką, kur yra įsikūręs minėtas D. Kazačukas, kuris patvirtino perpardavęs limuzinus. 

Kam ir kaip jis neatsako – tai yra jo verslo paslaptis.

Spalio 7 dieną Vladivostoke buvo ir du Šiaurės Korėjos transportiniai lėktuvai. Tie patys lėktuvai, kurie iki šiol gabena prabangiuosius Kim Jong–uno limuzinus.

Minėti lėktuvai tapo tiesiogine jungtimi su Šiaurės Korėja. 

Sudėtingas maršrutas, rusų verslininko įsikišimas ir paslaptingas laivas sudaro tobulą dėlionę. 

Ar taip Kim Jong–unas gauna tik prabangos prekių? Tokiu būdu galima gauti ir kitų daiktų, kurie gali kelti grėsmę ir regiono saugumui.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.