„Formulės-1“ inžinierius patarė, kaip sukonstruoti pačią greičiausią muilinę lenktynėms

Rugsėjo 15 dieną Kaune pirmą kartą vyksiančiose „Red Bull“ muilinių lenktynėse dalyvaus daugiau nei 70 komandų. Norą dalyvauti lenktynėse išreiškė daugiau nei 250 komandų, kurios jau pristatė muilinių brėžinius.   

„Red Bull“ komandos vyriausiasis inžinierius Robas Marshallas.<br> Organizatorių nuotr.
„Red Bull“ komandos vyriausiasis inžinierius Robas Marshallas.<br> Organizatorių nuotr.
„Red Bull“ komandos vyriausiasis inžinierius Robas Marshallas.<br> Organizatorių nuotr.
„Red Bull“ komandos vyriausiasis inžinierius Robas Marshallas.<br> Organizatorių nuotr.
 „Red Bull“ muilinių lenktynių akimirkos.<br> Organizatorių nuotr.
 „Red Bull“ muilinių lenktynių akimirkos.<br> Organizatorių nuotr.
 „Red Bull“ muilinių lenktynių akimirkos.<br> Organizatorių nuotr.
 „Red Bull“ muilinių lenktynių akimirkos.<br> Organizatorių nuotr.
 „Red Bull“ muilinių lenktynių akimirkos.<br> Organizatorių nuotr.
 „Red Bull“ muilinių lenktynių akimirkos.<br> Organizatorių nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

2019-07-31 16:29

Net 74 komandos pateko į pagrindinį etapą ir jau pradėjo gaminti savo egzotiškus bolidus. 

Dalyviams į pagalbą skuba F-1 komandos vyriausiasis inžinierius Robas Marshallas, pasidalinęs savo žiniomis, kurios gali padėti nugalėti kuriant mašiną „Red Bull“ muilinių lenktynėms.

Kasmet visuose pasaulio žemynuose vykstančios „Red Bull“ muilinių lenktynės sutraukia minias žiūrovų, kuriuos stebina bebaimiai pilotai, išdrįsę lenktyniauti su savo gamybos bemotoriais bolidais, kurie neretai būna labai žaismingi. 

Didžiausias galvos skausmas dalyviams yra klausimas – kaip greitai ir lengvai sukurti mašiną, kuri būtų greičiausia ir sugebėtų atlaikyti lenktynių trasos išbandymus. 

Visus atsakymus apie bolidus geriausiai žino F-1 čempionate lenktyniaujančios „Red Bull“ komandos vyriausiasis inžinierius R. Marshallas.

Jis yra neatsiejamas nuo „Red Bull“ komandos sėkmės „Formulė-1“ lenktynėse. 

Nuo paauglystės pomėgio taisyti senus motociklus ir aistros kariniams lėktuvams iki komandos vyriausiojo inžinieriaus pareigų – toks R. Marshallo kelias. Stipriausios jo savybės – išmanymas apie greitį ir patikimumą. 

R. Marshellas linkėjo sėkmės Lietuvos vyksiančių „Red Bull muilinių lenktynių“ dalyviams ir davė penkis svarbiausius patarimus:

1. Naudokite tvirtą pagrindą

Pradėkite nuo to, kas nuo seno garsėja, kaip pagrįstai įrodytas tvirtas pagrindas. 

Matome labai daug muilinių, sukurtų remiantis dviračio ar kartingo dizainu ir jų elementais – tokie bolidai turi neblogas galimybės. 

Jums reikės stiprių ratų ir stiprių ašių, nes lenktynės nėra sklandus važiavimas – trasoje yra daug iškilimų ir šuolių. 

Dažnai matome, kaip muilinės pakyla į orą pravažiavusios kliūtį. 

Viskas vyksta greitai ir atrodo, kad padėtis kontroliuojama, tačiau nusileidus lūžta ar išsiskečia ratai. 

Viskas – tuo lenktynės baigėsi. Muilinės turi būti tvirtos, nesverti per daug ir turėti tinkamai suteptus guolius.

2. Teisingai pasirinkite važiuoklę

Jei muilinė yra pastatyta ant teisingai pasirinktos važiuoklės – ant tvirto rėmo ir keturių ratų – ant jos viršaus galite primontuoti bet ką. 

Galite rinktis kad ir 10 pėdų aukščio kalėdinį pyragą arba kažką kitą. 

Tačiau nepamirškite, kad viskas, kas bus sutvirtinta tik dviem ar keturiomis medinėmis lentomis, subyrės po pirmojo nelygumo kelyje.

Ypač sudėtingo dizaino bolidai dažnai nepasiekia kalno papėdės ir nebaigia lenktynių. 

Kai kurie bolidai tikrai atrodo įspūdingai, jie būna sukurti savo rankomis ir dažnai nuo nulio, tačiau jie per lėti ir subyra, nes kažkas juose neveikia.

3. Kaip sukurti greitą muilinę?

Norint kuo greičiau važiuoti, reikia kiek įmanoma sumažinti vairuotojo kūno svorį. 

Greičiausias bolidas bus toks, kuriame vairuotojas sėdės kiek įmanoma žemiau ir tarp ratų, o ne aukštai, nes tada šis bus linkęs apvirsti. 

Ideali muilinė primins senus lenktyninius automobilius. 

Dėl aerodinaminių savybių dauguma tokių automobilių buvo lašo formos su keturiais išsikišusiais ratais. Toks pasirinkimas – teisingas kelias į sėkmę.

4. Atkreipkite dėmesį į aerodinamiką

Tai gali skambėti kvailai, tačiau aerodinamika tikrai turi reikšmės. 

Jei virš plokščių paviršių pritaisysite aukštai išsikišančius daiktus, tai jus sulėtins. 

Nėra tokio bolido, kuris nesusidurtų su oro pasipriešinimu, todėl, jei norite būti greitesni, venkite išsikišančių detalių. 

5. Pati geriausia muilinė

Aš ieškočiau vaikiško kartingo – mieliau rinkčiausi pedalais varomą, nei varikliu. 

Naudočiau priekinę ašį ir vairo mechanizmą ir pritvirtinčiau stiprius ratus. Jeigu pagrindo detales tvirtinsite lentomis ar kitomis netvariomis medžiagomis, jis gali lengvai subyrėti. 

Taip pat, labai svarbu, kad jūsų ratų stipinai būtų stiprūs. Kaip pagrindą dizainui pasirinkčiau legendinį britų naikintuvą „Spitfire“. Reikėtų tik nuimti sparnus – tai būtų nuostabu.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
REPORTERIS: Lietuvoje prasideda intensyviausių karinių pratybų ciklas