Valdžia dar nesutaria ar taršos mokestis yra reikalingas

Lietuvos socialdemokratų partijos (LSDP) vadovas Gintautas Paluckas sako, kad frakcijos nariai Seime valdančiųjų sumanymui įvesti vadinamąjį automobilių taršos mokestį nepritars.

Rytinės spūstys,eismas,oro tarša,Geležinio vilko gat.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Rytinės spūstys,eismas,oro tarša,Geležinio vilko gat.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Paluckas<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Paluckas<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Premjeras Saulius Skvernelis<br>T.Bauro nuotr.
Premjeras Saulius Skvernelis<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Oct 9, 2019, 2:28 PM, atnaujinta Oct 9, 2019, 3:12 PM

„Tai, ką siūlo valdantieji, nėra joks taršos mokestis.

Tikrasis taršos mokestis yra kuro akcizas: kuo didesnis variklio tūris, kuo daugiau kuro sudegini, tuo daugiau susimoki.

„Valstiečių“ siūlymas – tai vienkartinis turto mokestis. Įsigijai, susimokėjai ir toliau teršk kiek nori, daugiau jau nemokėsi. Tam mes Seime nepritarsim“, – Eltai teigė G. Paluckas.

G. Palucko teigimu, valdančiųjų siūlomas mokestis taršos problemų nespręs ir smogs tiems, kurie pinigų naujesniems automobiliams neturi.

„Lietuva nesugrius, jei šis mokestis bus įvestas, bet pirmiausiai ir skausmingiausiai jis palies tuos, kurie neturi pinigų naujesniems automobiliams.

Priminsiu, jog taršos mokestį per akcizą jie ir taip susimoka.

Viešasis transportas yra vienintelė nepasiturinčiųjų alternatyva tam senam automobiliui, tačiau apie kokius nors rimtesnius pokyčius šioje srityje valdantieji tyli, kaip ir apie viešojo transporto klausimą kaimo vietovėse, kur alternatyvų privatiems automobiliams kol kas nėra“, – vertino G. Paluckas.

Saulius Skvernelis sako, kad toks žingsnis Lietuvai yra būtinas

„Aš manau, kad šitą žingsnį mes privalome žengti dėl taršos mažinimo, čia esminis dalykas“ – žurnalistams sakė S. Skvernelis.

„Finansiškai mūsų laukia nekokia ateitis, mes turime pateikti ambicingą planą dėl CO2 emisijos mažinimo ir tų priemonių vis mažėja ir mažėja. Tai čia yra pirmas žingsnis“, – sakė jis.

Pasak S. Skvernelio, norintieji į Lietuvą įvežti taršų automobilį, turi žinoti, kad už tai reikės susimokėti.

„Mes turime ieškoti būdų, kad Lietuva nebūtų senų, taršių automobilių importo šalimi“, – pabrėžė jis.

Aplinkos ministerija siūlo įvesti vienkartinį automobilių taršos mokestį ir jį tiesiogiai susieti su išmetamu anglies dvideginio kiekiu.

Mokesčių dydis galėtų siekti nuo keliasdešimties eurų iki 1400 eurų. Dyzelinu varomi automobiliai būtų apmokestinami kelis kartus daugiau nei transporto priemonės varomos benzininiais varikliais.

Ministerija siūlo, kad mokestį reikėtų mokėti kiekvieną kartą atlikus registraciją. Planuojama, kad mokestis įsigalios jau kitų metų pradžioje.

Projekto aiškinamajame rašte nurodoma, kad į biudžetą būtų surenkama 29 mln. eurų per metus.

Jeigu įstatymas bus priimtas, dabartiniai taršių automobilių valdytojai neturės mokėti taršos mokesčio. Jį turės mokėti tie, kurie taršių transporto priemonių valdytojais bus tapę nuo 2020 metų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.