Pasiūlymą informuoti apie trikojus išvadino didžiausia nesąmone, bet turi pasiūlymą ir policijai

Saugaus eismo ekspertai negali suprasti parlamentaro siekio įvesti tvarką informuoti ženklais apie trikojus greičio matuoklius. Jų teigimu, toks siūlymas skamba tiesiog kvailai, nes tai absoliučiai nedidintų eismo saugumo, o skatintų greičio mėgėjus toliau lakstyti gatvėmis.

Seimas nutarė svarstyti apie tai, kad vairuotojai kelio ženklais būtų informuojami apie visus kelio ruožuose naudojamus stacionarius ir mobiliuosius matuoklius.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Seimas nutarė svarstyti apie tai, kad vairuotojai kelio ženklais būtų informuojami apie visus kelio ruožuose naudojamus stacionarius ir mobiliuosius matuoklius.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Seimas nutarė svarstyti apie tai, kad vairuotojai kelio ženklais būtų informuojami apie visus kelio ruožuose naudojamus stacionarius ir mobiliuosius matuoklius.<br>M.Patašiaus nuotr.
Seimas nutarė svarstyti apie tai, kad vairuotojai kelio ženklais būtų informuojami apie visus kelio ruožuose naudojamus stacionarius ir mobiliuosius matuoklius.<br>M.Patašiaus nuotr.
Seimas nutarė svarstyti apie tai, kad vairuotojai kelio ženklais būtų informuojami apie visus kelio ruožuose naudojamus stacionarius ir mobiliuosius matuoklius.<br>D.Umbraso nuotr.
Seimas nutarė svarstyti apie tai, kad vairuotojai kelio ženklais būtų informuojami apie visus kelio ruožuose naudojamus stacionarius ir mobiliuosius matuoklius.<br>D.Umbraso nuotr.
Seimas nutarė svarstyti apie tai, kad vairuotojai kelio ženklais būtų informuojami apie visus kelio ruožuose naudojamus stacionarius ir mobiliuosius matuoklius.<br>M.Patašiaus nuotr.
Seimas nutarė svarstyti apie tai, kad vairuotojai kelio ženklais būtų informuojami apie visus kelio ruožuose naudojamus stacionarius ir mobiliuosius matuoklius.<br>M.Patašiaus nuotr.
Seimas nutarė svarstyti apie tai, kad vairuotojai kelio ženklais būtų informuojami apie visus kelio ruožuose naudojamus stacionarius ir mobiliuosius matuoklius.<br>M.Patašiaus nuotr.
Seimas nutarė svarstyti apie tai, kad vairuotojai kelio ženklais būtų informuojami apie visus kelio ruožuose naudojamus stacionarius ir mobiliuosius matuoklius.<br>M.Patašiaus nuotr.
Seimas nutarė svarstyti apie tai, kad vairuotojai kelio ženklais būtų informuojami apie visus kelio ruožuose naudojamus stacionarius ir mobiliuosius matuoklius.<br>M.Patašiaus nuotr.
Seimas nutarė svarstyti apie tai, kad vairuotojai kelio ženklais būtų informuojami apie visus kelio ruožuose naudojamus stacionarius ir mobiliuosius matuoklius.<br>M.Patašiaus nuotr.
Seimas nutarė svarstyti apie tai, kad vairuotojai kelio ženklais būtų informuojami apie visus kelio ruožuose naudojamus stacionarius ir mobiliuosius matuoklius.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Seimas nutarė svarstyti apie tai, kad vairuotojai kelio ženklais būtų informuojami apie visus kelio ruožuose naudojamus stacionarius ir mobiliuosius matuoklius.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Seimas nutarė svarstyti apie tai, kad vairuotojai kelio ženklais būtų informuojami apie visus kelio ruožuose naudojamus stacionarius ir mobiliuosius matuoklius.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Seimas nutarė svarstyti apie tai, kad vairuotojai kelio ženklais būtų informuojami apie visus kelio ruožuose naudojamus stacionarius ir mobiliuosius matuoklius.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Seimas nutarė svarstyti apie tai, kad vairuotojai kelio ženklais būtų informuojami apie visus kelio ruožuose naudojamus stacionarius ir mobiliuosius matuoklius.<br>M.Patašiaus nuotr.
Seimas nutarė svarstyti apie tai, kad vairuotojai kelio ženklais būtų informuojami apie visus kelio ruožuose naudojamus stacionarius ir mobiliuosius matuoklius.<br>M.Patašiaus nuotr.
Seimas nutarė svarstyti apie tai, kad vairuotojai kelio ženklais būtų informuojami apie visus kelio ruožuose naudojamus stacionarius ir mobiliuosius matuoklius.<br>M.Patašiaus nuotr.
Seimas nutarė svarstyti apie tai, kad vairuotojai kelio ženklais būtų informuojami apie visus kelio ruožuose naudojamus stacionarius ir mobiliuosius matuoklius.<br>M.Patašiaus nuotr.
Seimas nutarė svarstyti apie tai, kad vairuotojai kelio ženklais būtų informuojami apie visus kelio ruožuose naudojamus stacionarius ir mobiliuosius matuoklius.<br>T.Bauro nuotr.
Seimas nutarė svarstyti apie tai, kad vairuotojai kelio ženklais būtų informuojami apie visus kelio ruožuose naudojamus stacionarius ir mobiliuosius matuoklius.<br>T.Bauro nuotr.
Seimas nutarė svarstyti apie tai, kad vairuotojai kelio ženklais būtų informuojami apie visus kelio ruožuose naudojamus stacionarius ir mobiliuosius matuoklius.<br>M.Patašiaus nuotr.
Seimas nutarė svarstyti apie tai, kad vairuotojai kelio ženklais būtų informuojami apie visus kelio ruožuose naudojamus stacionarius ir mobiliuosius matuoklius.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (12)

„Žinių radijas“

2020-10-15 18:32

Seimas nutarė svarstyti Administracinių nusižengimų kodekso pataisas, kuriomis siūloma įtvirtinti, kad vairuotojai kelio ženklais būtų informuojami apie visus kelio ruožuose naudojamus stacionarius ir mobiliuosius teisės pažeidimų automatinius fiksavimo prietaisus.

Automobilių žurnalistas Vitoldas Milius mano, kad tokie įspėjamieji ženklai yra nesamonė ir turi likti nežinamumo faktorius, nes reikia laikytis visų Kelių eismo taisyklių (KET).

„Tas siūlymas skamba kvailai, nes tai nepadidintų saugumo. Vairuotojai, privažiavę prie tos atkarpos, kuri pažymėta, kad priekyje stovi greičio matuoklis, važiuos 90 km/val., tačiau, kai ta atkarpa baigsis, važiuos – 120 km/val.

Visą laiką žinosime, prie kurios mokyklos stovi trikojis ir ten važiuosime 30 km/val., o prie kitos jau 50 km/val. Dabar taisyklės vienodos visiems. Jei manome, kad greitis nustatytas per mažas ar per didelis – turime jį pakeisti“, – kalbėjo V.Milius.

Automobilių žurnalistas sakė, kad kiek tenka jam važinėti po įvairias šalis ir dažniausiai prie stacionarių greičio matuoklių pastatyti perspėjimo ženklai, o prie mobiliųjų matuoklių jų nėra.

„Ką tada daryti policijai, kuri važinėja su nežymėtais automobiliais? Priekyje turi važiuoti automobilis, kuris perspėja, kad policija atvyksta ir reikia sumažinti greitį?“ – ironiškai svarstė V.Milius.

Automobilių žurnalistas nori palinkėti pareigūnams parinkti vietas trikojams sąžiningai, kad jos būtų pavojingos ir kontrolė būtų prasminga. O ne kontroliuoti ten, kur bus daugiau pažeidėjų, nors ta vieta visiškai nepavojinga. Jis mano, kad vairuotojai yra ne laukiniai ir supranta, kad, kur yra pavojus, reikia sumažinti greitį.

Tuo metu teisininkas Petras Ragauskas mano, kad šios pataisos argumentai teisingi, tačiau nežino, ar jie svarūs.

„Viskas priklauso nuo valstybės pozicijos, ko ji siekia su tais greičio matuokliais. Jei siekia, kad vietose, kurios šiuo metu pavojingos, sumažėtų grėsmė, ženklas padės tikslą pasiekti. Tačiau jei norime visus įbauginti ir perspėti, kad greičio pažeisti nepatartina, nes tave gali pagauti – nepadės“, – aiškino P.Ragauskas.

Kyla įtarimų dėl trikojų

Teisininkas svarsto, kad gal reikėtų daryti eksperimentus, pavyzdžiui, vienus metus perspėti apie greičio matuoklius, o kitus – ne, ir žiūrėti, kaip yra geriau. Be to, anksčiau, kai buvo įrengti paprasti greičio matuokliai, nebuvo ženklų, todėl reikėtų paieškoti, ar įrengus tuos ženklus pagerėjo avaringumo būklė.

„Kam parduotuvėse įspėja apie įrengtas kameras? Juk gali gaudyti tuos niekadėjus, tačiau sprendimas yra kitoks. Taip darydami jie sumažina nusikaltimų skaičių, nes žmonės nerizikuoja suprasdami, kad juos lengva bus teisme identifikuoti“, – teigė P.Ragauskas.

Teisininkui kyla įtarimų matant trikojus mieste, nes jam išoriškai atrodo, kad dabar jie pastatyti tik tam, kad surinktų kuo didesnes baudas. Jis pateikė pavyzdį – Savanorių prospekto kalną Vilniuje, kai važiuoji į Kauną arba Trakus. P.Ragauskas niekada nematė toje vietoje avarijos, tačiau ten stovi greičio matuoklis, kuris matuoja greitį.

Vis tik naujienų portalas lrytas.lt primena, jog šioje įkalnėje praėjusių metų pabaigoje avarijos metu žuvo žmogus. 

Argumentai – juokingi

Saugaus eismo ekspertas Vigilijus Sadauskas teigė, kad argumentai, kuriais grindžiama tokia pataisa įspėti apie trikojus, yra juokingi. Vyras mano, kad kompetentingas žmogus pateiktų argumentus, kodėl reikalingi tie ženklai.

„Kai dirbi policijoje, galvoji, kad niekada nebūsi baudžiamas, nes turi pažymėjimą. Visą tą laiką problemų nematai, tačiau kai atsirandi paprasto žmogaus vietoje, prasideda problemos.

Greičio matuokliai statomi tam, kad surinktų baudas arba tikimasi, kad toje vietoje vairuotojas sulėtins greitį. Žmogus sulėtina greitį dažniausiai tada, kai jam praneša, kad toje vietoje tave kontroliuos ir gali būti nubaustas. Vairuotojas, matydamas ženklą, sumažins greitį, todėl toje vietoje sumažės eismo įvykių“, – aiškino V.Sadauskas.

Saugaus eismo ekspertas teigė, kad jei mes siekiame, jog nebūtų eismo įvykių tam tikrose vietose, reikia statyti greičio matuoklį ar patruliuoti ir priversti vairuotojus sulėtinti greitį.

„Kai buvo miestuose leistinas greitis daugiau kaip 50–60 km/val., savivaldybėms buvo leidžiama padidinti tam tikrose atkarpose greičio limitą, tačiau niekur nebuvo norima to padaryti.

Jei norime pinigų surinkti – statome matuoklius tose vietose, kur vairuotojai tikrai viršija greitį. Jei stovi ženklas, kur greitis turi būti 50 km/val. ir pravažiuoja apie 100 tūkst. automobilių 65 km/val. bei nei vienas nepatenka į eismo įvykį per penkerius metus, klausimas, ar teisingas ir logiškas tas ženklas? Jei jis neteisingas, tose vietose pastačius greičio matuoklį – tikrai surinksi pinigų“, – kalbėjo V.Sadauskas.

Saugaus eismo ekspertas mano, kad tokius įstatymus turėtų spręsti specialistai, o ne policininkas, kuris dirbo 20 metų kriminaluose ir dabar pradėjo vadovauti eismo saugumui. Jis pridūrė, kad juk nenorėtume, jog gydytojas kuris dirbo su odos ligomis, pradėtų operuoti mums širdį.

„Niekas nenori, kad prie jų namų važinėtų 90 km/val. Žmonių paklausus, ar jie nori, kad prie jų namų stovėtų paslėptas trikojis ir toliau visi važinėtų dideliu greičiu, ar stovėtų įspėjamieji ženklai, kad stovi trikojis ir visi sulėtintų greitį... Reikia būti visišku asilu ar politiku, kad sakytų, jog tai blaško dėmesį. Juk važiuodami kelyje neieškome, kur stovi trikojis.

Aš sutinku su idėja, tačiau perskaitęs tuos argumentus... Mano dvyliktokas vaikas būtų pasakęs protingesnių argumentų“, – aiškino V.Sadauskas.

Nėra pinigų rinkimo įrankis

Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys teigė, kad dalį vairuotojų jau pasiekė informacija, kad trikojai egzistuoja.

„Ši priemonė nėra pinigų rinkimo įrankis – tai priemonė, kurią naudoja policija, kad pakeistų vairuotojų sąmonę bei saugus greitis ir taisyklių laikymąsis taptų norma“, – aiškino V.Grašys.

Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas tvirtino, kad Kelių eismo taisyklės galioja visoje Lietuvoje ir jų reikia paisyti. Vairuotojas privalo suvokti, kad bet kokiu metu ir bet kurioje vietoje gali būti užfiksuotas viršijant greitį, jei to įspėjamojo ženklo ir nėra.

„Tas ženklinimas, manau, yra perteklinis. Keliose valstybėse yra net draudžiama pažymėti greičio matuoklius, pavyzdžiui, Vokietijoje, Šveicarijoje ar Austrijoje“, – pastebėjo V.Grašys.

Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas teigė, kad trikojai pastatyti tuose ruožuose, kurie yra pavojingi ir avaringi. V.Grašys pasidalijo, kad gauna palankius vertinimus apie trikojus bei prašymus, kad atsirastų dar papildomai tam tikrose vietose.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
REPORTERIS: prokurorai baigė ikiteisminį tyrimą dėl R. Žemaitaičio