Policija: ne visi vairuotojai žino, kad jiems yra panaikinta teisė vairuoti – vertėtų pasitikrinti

2020-aisiais vairuotojo pažymėjimo neteko daugiau kaip 4 tūkst. vairuotojų. Palyginti su praėjusiais metais, skaičiai mažėja, tačiau pastebimas kitos statistikos augimas – prie vairo pagaunami vairuotojai, jau netekę vairuotojo pažymėjimo. Vairavimo ekspertai teigia, kad tokia situacija susiklostė dėl mažo kiekio policijos patrulių keliuose.

Šiemet vairuotojo pažymėjimo neteko daugiau kaip 4 tūkstančiai vairuotojų.<br>lrytas.lt fotomontažas
Šiemet vairuotojo pažymėjimo neteko daugiau kaip 4 tūkstančiai vairuotojų.<br>lrytas.lt fotomontažas
Šiemet vairuotojo pažymėjimo neteko daugiau kaip 4 tūkstančiai vairuotojų.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Šiemet vairuotojo pažymėjimo neteko daugiau kaip 4 tūkstančiai vairuotojų.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Šiemet vairuotojo pažymėjimo neteko daugiau kaip 4 tūkstančiai vairuotojų.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Šiemet vairuotojo pažymėjimo neteko daugiau kaip 4 tūkstančiai vairuotojų.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Šiemet vairuotojo pažymėjimo neteko daugiau kaip 4 tūkstančiai vairuotojų.<br>T.Bauro nuotr.
Šiemet vairuotojo pažymėjimo neteko daugiau kaip 4 tūkstančiai vairuotojų.<br>T.Bauro nuotr.
Šiemet vairuotojo pažymėjimo neteko daugiau kaip 4 tūkstančiai vairuotojų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Šiemet vairuotojo pažymėjimo neteko daugiau kaip 4 tūkstančiai vairuotojų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Šiemet vairuotojo pažymėjimo neteko daugiau kaip 4 tūkstančiai vairuotojų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Šiemet vairuotojo pažymėjimo neteko daugiau kaip 4 tūkstančiai vairuotojų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Šiemet vairuotojo pažymėjimo neteko daugiau kaip 4 tūkstančiai vairuotojų.<br>T.Bauro nuotr.
Šiemet vairuotojo pažymėjimo neteko daugiau kaip 4 tūkstančiai vairuotojų.<br>T.Bauro nuotr.
Šiemet vairuotojo pažymėjimo neteko daugiau kaip 4 tūkstančiai vairuotojų.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Šiemet vairuotojo pažymėjimo neteko daugiau kaip 4 tūkstančiai vairuotojų.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Šiemet vairuotojo pažymėjimo neteko daugiau kaip 4 tūkstančiai vairuotojų.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Šiemet vairuotojo pažymėjimo neteko daugiau kaip 4 tūkstančiai vairuotojų.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Šiemet vairuotojo pažymėjimo neteko daugiau kaip 4 tūkstančiai vairuotojų.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Šiemet vairuotojo pažymėjimo neteko daugiau kaip 4 tūkstančiai vairuotojų.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Šiemet vairuotojo pažymėjimo neteko daugiau kaip 4 tūkstančiai vairuotojų.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Šiemet vairuotojo pažymėjimo neteko daugiau kaip 4 tūkstančiai vairuotojų.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Šiemet vairuotojo pažymėjimo neteko daugiau kaip 4 tūkstančiai vairuotojų.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Šiemet vairuotojo pažymėjimo neteko daugiau kaip 4 tūkstančiai vairuotojų.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Šiemet vairuotojo pažymėjimo neteko daugiau kaip 4 tūkstančiai vairuotojų.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Šiemet vairuotojo pažymėjimo neteko daugiau kaip 4 tūkstančiai vairuotojų.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Šiemet vairuotojo pažymėjimo neteko daugiau kaip 4 tūkstančiai vairuotojų.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Šiemet vairuotojo pažymėjimo neteko daugiau kaip 4 tūkstančiai vairuotojų.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Šiemet vairuotojo pažymėjimo neteko daugiau kaip 4 tūkstančiai vairuotojų.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Šiemet vairuotojo pažymėjimo neteko daugiau kaip 4 tūkstančiai vairuotojų.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Šiemet vairuotojo pažymėjimo neteko daugiau kaip 4 tūkstančiai vairuotojų.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Šiemet vairuotojo pažymėjimo neteko daugiau kaip 4 tūkstančiai vairuotojų.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (16)

Lrytas.lt

Jan 3, 2021, 9:46 PM, atnaujinta Jan 4, 2021, 12:09 PM

Neblaivumas ir viršytas greitis

Lietuvos kelių policijos tarnybos specialios paskirties skyriaus viršininkas Tadas Juozumas teigė, kad teisė vairuoti atimama tada, kai padaromas Kelių eismo taisyklių (toliau – KET) pažeidimas, už kurį Administracinių nusižengimų kodekse yra numatyta ne tik piniginė nuobauda, bet, atitinkamai, ir teisės atėmimo terminas.

Jei už tam tikrą pažeidimą yra numatyta, kad gali būti skiriamas teisės vairuoti atėmimas, bet neprivalomas, ir nepadarytas pakartotinis nusižengimas, surašant administracinį nurodymą teisė vairuoti neatimama.

T.Juozumas pabrėžė, kad teisė vairuoti gali būti atimta ir pagal sveikatos įstaigos pažymą, kurioje nurodoma, kad asmuo dėl savo sveikatos būklės negali tam tikrą laiką vairuoti transporto priemonių.

„Dažniausiai vairuotojai netenka teisių, nes buvo neblaivūs, viršijo leistiną važiavimo greitį, pavojingai ar chuliganiškai vairavo arba nesilaikė lenkimo taisyklių“, – kalbėjo T.Juozumas.

2020 metais teisė vairuoti transporto atima iš 2 274 neblaivių vairuotojų. Nustatytą važiavimo greitį viršjo nuo 31 km/val. ir daugiau kaip 50 km/val. – 963 žmonės. Pavojingai ar chuliganiškai vairavo net 400 vairuotojų. Visi šie vairuotojai buvo palikti be teisių.

„Tos pačios rūšies padarytas KET pažeidimas per vienus metus, pirmiausia, asmeniui užtraukia didesnę piniginę nuobaudą. Jei už šį pažeidimą įstatyme yra numatyta ir galimybė skirti teisės vairuoti atėmimą, tai įvertinus visas aplinkybes, prie piniginės nuobaudos gali būti skiriamas ir teisės vairuoti atėmimas“, – pasakojo T.Juozumas.

Anot pareigūno, ne visi vairuotojai žino, kad iš jų atimamos teisės, nes greičiausiai asmuo neatidžiai perskaitė administracinio nusižengimo protokolo turinį, kuriame aiškiai išdėstyta nusižengimo esmė, aplinkybės bei taikoma atsakomybė.

T.Juozumas tvirtino, kad kiekvienu konkrečiu atveju, kai vairuotojui, pažeidusiam KET reikalavimus, pažeidimo padarymo vietoje skiriamas teisės vairuoti atėmimas, policijos pareigūnas, įteikdamas administracinio nusižengimo protokolo kopiją, paaiškina žodžiu, kokia nuobauda skirta, kur ją sumokėti ir kad nuo baudos sumokėjimo dienos pradeda galioti teisės vairuoti atėmimo terminas.

Vairuotojai nebijo

Saugaus vairavimo mokytojas Artūras Pakėnas pastebi, jog už greičio viršijimą netekti teisių yra labai sudėtinga, mat greitį reikia viršyti daugiau nei 50 km/val.

Pasak vairavimo eksperto, psichologiškai žmonės mano, viršyti 10 km/val. yra normalu ir to net nelaiko pažeidimu: „Net policija neslepia, kad virš 20 km/val. radaruose nustatyta“.

„Keistai atrodo. Arba leiskime viršyti 20 km/val. arba, jei teigiame, kad taip daryti negalima, taip ir sakykime. Policininkai sako, kad negalima viršyti greičio, bet jei 20 km/val. viršysime, tai kaip ir nieko nebus“, – svarstė vairavimo ekspertas.

A.Pakėnas sakė, kad su vairuotojais, kurie du kartus per metus viršijo 30 km/val., galima jau būtų kalbėtis apie teisių atėmimą: „Pas mus vairuotojai pripratę lakstyti, todėl taip staigiai pakeitimų daryti negalime, daugeliui vairavimas susijęs su darbu. Jei trečdalis vairuotojų liktų be teisių, atsirastų socialinių pasekmių“. 

„Sutinku žmonių, kurie vairuoja 5–10 metų transporto priemonę ir jų niekada nėra sustabdę policininkai patikrinti dokumentų. Atima žmogui šešiems mėnesiams vairuotojo pažymėjimą, o jam į darbą reikia. Kokia tikimybė, kad šis žmogus nevažiuos, jei prieš ta jo niekas taip ilgai nestabdė?

Valstybė pasisako už saugų eismą, tačiau kai kurie vairuotojai važinėja be teisių. Pirmiausia, reikia nuspręsti, kaip mūsų veiksmai skiriasi nuo žodžių. Jeigu norime rezultatų, reikėtų taikyti griežtesnę kontrolę, nes dabar dauguma vairuotojų mano, kad greičio viršijimas yra nepavojingas“, – stebisi vairavimo ekspertas.

Anot pašnekovo, anksčiau būdavo didesnė stabdymo kontrolė, o dabar turime mažai Kelių policijos, todėl ji tampa nepajėgi susitvarkyti su visomis užduotimis.

Visur tave stebi kiti

Vairavimo instruktorius Kastytis Povilaitis minėjo, jog tokiai didelei daliai vairuotojų atimamos teisės greičiausiai dėl to, nes žmonės įsitikinę, kad nebus pagauti bei ne visi žino, kad jei kertama ištisinė linija arba yra lenkiamas kitas automobilis, gali iš tavęs atimti teises.

K.Povilaitis prisimena, kad vienas žmogus neteko teisės vairuoti, nes stovėjo spūstyje ir nusprendė, kad reikia apsisukti ir važiuoti kitu maršrutu, mat vėlavo į susitikimą. Tokiu būdu, kirto ištisinę liniją ir neteko teisių.

Anot pašnekovo, dauguma vairuotojų važinėja su registratoriais ir, pastebėję pažeidimą, perduoda įrašą pareigūnams.

Vairavimo instruktorius taip pat prisiminė vieną atvejį, kai vairuotojas prie prekybos centro nusprendė patobulinti vairavimo įgūdžius ant slidžios kelio dangos, tačiau pažeidimą užfiksavo kameros prie prekybos centro. 

Pašnekovas pasakojo, kad į pažeidėjų kursus vairuotojai dažniausiai atvyksta dėl greičio viršijimo, važiavimo esant neblaiviems, lenkimo taisyklių ir ištisinės linijos pažeidimų bei nesustojimų prie „Stop“ ženklo.

„Vairuotojai „Stop“ ženklą vertina kaip vietą sumažinti greitį, o ne sustojimą“, – pastebi K.Povilaitis.

Po truputį mažėja

Nuo sausio iki lapkričio mėnesio teisė vairuoti atimta iš 4 660 vairuotojų. 2019 metais skaičius buvo didesnis – nustatyti 5 263 atvejai.

Policijos pareigūnai šiais metais išaiškino 10 402 asmenis, kurie vairavo transporto priemones, nors teisės tam neturėjo. 2019 metais tokių žmonių buvo 9 453.

Už KET pažeidimus, nustatyto važiavimo greičio viršijimą teisės vairuoti neteko 109 asmenys, kurie neturėjo dvejų metų vairavimo stažo. 2019 metais tokių vairuotojų buvo daugiau – net 127.

Baudos už greičio viršijimą

Nustatyto greičio viršijimas daugiau kaip 30 km/val., bet ne daugiau kaip 40 km/val., užtraukia baudą vairuotojams nuo 120 iki 170 eurų

Nustatyto greičio viršijimas daugiau kaip 40 km/val., bet ne daugiau kaip 50 km/val., užtraukia baudą vairuotojams nuo 170 iki 230 eurų.

Nustatyto greičio viršijimas daugiau kaip 50 km/val. užtraukia baudą vairuotojams nuo 450 iki 550 eurų ir neturintiems teisės vairuoti transporto priemones asmenims – nuo 450 iki 700 eurų.

Pradedančiųjų vairuotojų bauda priklauso nuo transporto priemonės masės, sėdimų vietų ir kitų dalykų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.