Vilniuje užfiksavo labai neįprastai pastatytą ambasados automobilį: bet ar vairuotojas galėjo pasielgti kitaip?

Kartu su populiarėjančiais elektriniais ir hibridiniais automobiliais pastebimi ir nauji iššūkiai. Vilnietis Mantas prie Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro, automobilių aikštelėje, užfiksavo „Volvo“ hibridinį automobilį, kuris buvo pastatytas gana neįprastai – ne tarp baltų, automobiliui skirtų juostų.

Sostinės gyventojai nepraleidžia nė vieno vairuotojo pažeidimo pro akis.<br>lrytas.lt fotomontažas
Sostinės gyventojai nepraleidžia nė vieno vairuotojo pažeidimo pro akis.<br>lrytas.lt fotomontažas
Tačiau iš nuotraukų matyti, kad vieta, kur turėtų būti įkraunamamas hibridinis automobilis, laidais nėra sujungta su įkrovimo stotele.<br>lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Tačiau iš nuotraukų matyti, kad vieta, kur turėtų būti įkraunamamas hibridinis automobilis, laidais nėra sujungta su įkrovimo stotele.<br>lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Sostinės gyventojai nepraleidžia nė vieno vairuotojo pažeidimo pro akis.<br>lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Sostinės gyventojai nepraleidžia nė vieno vairuotojo pažeidimo pro akis.<br>lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Sostinės gyventojai nepraleidžia nė vieno vairuotojo pažeidimo pro akis.<br>lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Sostinės gyventojai nepraleidžia nė vieno vairuotojo pažeidimo pro akis.<br>lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Sostinės gyventojai nepraleidžia nė vieno vairuotojo pažeidimo pro akis.<br>lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Sostinės gyventojai nepraleidžia nė vieno vairuotojo pažeidimo pro akis.<br>lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Oct 22, 2021, 6:00 AM, atnaujinta Oct 22, 2021, 12:46 PM

Naujienų portalas lrytas.lt išsiaiškino, kad ši transporto priemonė priklauso Ukrainos ambasadai.

„Automobilio vairuotojas, atsižvelgdamas į įkrovimo kabelio fizines ypatybes, jo ilgį ir paties automobilio įkrovimo jungčių vietą, neturėjo kitos išeities, kaip tik pastatyti automobilį tokiu būdu. Dėl šios priežasties buvo užimta dryžuota kelio dalis“, – aiškino Ukrainos ambasados atstovas.

Tačiau iš nuotraukų matyti, kad vieta, kur turėtų būti įkraunamamas hibridinis automobilis, laidais nėra sujungta su įkrovimo stotele.

Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato atstovas Tomas Bražėnas minėjo, kad, remiantis Kelių eismo taisyklėms (KET), eismo dalyvių elgesys grindžiamas savitarpio pagarba ir atsargumu. Be to, nurodyta, kad Lietuvos keliuose eismą gali apriboti kelio ženklai, kelių ženklinimas, kurių vairuotojai privalo laikytis.

Taip pat numatyta, kad, jeigu tai įmanoma dėl transporto priemonės gabaritų, transporto priemonė turi būti statoma stovėjimo vietos, paženklintos siaura ištisine horizontaliojo ženklinimo linija, ribose.

Jei šis automobilis nepriklausytų diplomatinei užsienio šalies atstovybei, vairuotojas būtų baudžiamas nuo 30 iki 90 eurų bauda.

Naujienų portalui lrytas.lt T.Bražėno pasiteiravus, ar asmeniui, kuris pažeidė taisykles, nes nepasiekė įkrovimo stotelės, vis tiek būtų taikoma bauda, teigė, kad šis faktas nėra pateisinama priežastis pažeisti KET reikalavimus.

Įrengta labai seniai

Nuotraukoje, kurioje, pasak Ukrainos ambasados, įkraunamas automobilis, galima įžvelgti, kad ši stotelė priklauso „Ignitis“ tinklui. „Ignitis“ ryšių su visuomene projektų vadovas Lukas Zadarackas akcentavo, kad ši stotelė yra pirmoji elektromobilių greito įkrovimo stotelė Lietuvoje.

Stotelė įrengta dar 2014 m., kai nebuvo elektromobilių įkrovimo prieigų įrengimo standartų. Dėl šios priežasties kai kuriems naujos kartos elektromobilių vairuotojams pasitaiko situacijų, kuomet nepavyksta  įkrauti dėl vietos ir įkrovimo kabelio ilgio trūkumo.

„Tokių atvejų pasitaiko itin retai ir tik elektromobiliams, kurie turi sumontuotą įkrovimo lizdą priekinėje automobilio dalyje bei tik iš vienos pusės“, – pabrėžė L.Zadarackas.

Pasak pašnekovo, pastaruoju metu įkrovimo stotelės įrengiamos taip, kad jose paprastai bei patogiai galėtų būti įkrauti bet kokio tipo elektromobiliai ir ateityje nekiltų panašių problemų.

Supranta pažeidėjo poelgį

Autožurnalistas Vitoldas Milius supranta, kodėl pažeidėjas taip pasistatė hibridinį automobilį, tačiau mano, kad jis galėjo nepažeisti taisyklių, nes įkraunamas hibridas gali važiuoti varomas benzinu.

„Tačiau, jeigu turi tik elektrinę transporto priemonę ir atvažiuoji į kažkurią stotelę ar miestą, kai reikia važiuoti toliau, bet stotelėje įkrovimo laidas nepasiekia stotelės, tai tenka pažeisti Kelių eismo taisykles. Net pačiam teko susidurti su tokia situacija ir elektromobilį statyti ant šaligatvio“, – pripažino autožurnalistas.

V.Milius pastebėjo ir kitą problemą – vairuotojai elektromobilius stato įkrovimo stotelėse, nors tuo metu net nekrauna transporto priemonės. Jam su šia situacija teko susidurti ir pačiam. Atvažiavęs įkrauti elektromobilį rado dvi transporto priemones, kurios užėmė vietą, bet nekrovė pačių automobilių.

„Jei atvažiuoji ir įkrovimo stotelė yra tuščia – visada galėsi įkrauti elektromobilį ir nepažeisti KET. Tačiau dažnai atvažiavus randi paliktą „Spark“ ar kitą automobilį, o savininko šalia nebūna...

Kai kuriems vairuotojams atrodo, kad įkrovimo stotelė yra puiki vieta palikti savo transporto priemonę, tačiau to negalima daryti“, – teigė V.Milius.

Naujienų portalas lrytas.lt primena, kad rugpjūčio pradžioje netoli Vilniaus rotušės buvo užfiksuotas automobilis su airiškais numeriais. Galbūt žmonės pro jį praeitų nieko nepagalvoję, tačiau tokio vaizdo praleisti jie tikrai negalėjo – transporto priemonės ratai stovėjo ant pėsčiųjų ir dviračių tako. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.