Nauja tvarka sostinėje stipriai auklėja vairuotojus: daugiau kaip tūkstantis pažeidėjų jau gerokai paplonino pinigines

Vilniaus miesto savivaldybės žiniomis, nuo kovo iki rugpjūčio pirmųjų mėnesio dienų sostinėje priverstinai nutempta 1157 automobilių, kurie buvo palikti vietose, kuriose grubiai pažeidžiamos Kelių eismo taisyklės (KET). Vairuotojams teko ir gerokai paploninti pinigines – susimokėti už vilkiką, patį pažeidimą bei dar papildomus mokesčius.

Dėl KET pažeidimų sostinėje nuo kovo priverstinai nutempta 1157 automobilių.<br>V.Skaraičio nuotr.
Dėl KET pažeidimų sostinėje nuo kovo priverstinai nutempta 1157 automobilių.<br>V.Skaraičio nuotr.
Atliekų tvarkymui daugiabučių kiemuose dažniausiai trukdo ne vietoje palikti gyventojų automobiliai.<br>D.Umbraso nuotr.
Atliekų tvarkymui daugiabučių kiemuose dažniausiai trukdo ne vietoje palikti gyventojų automobiliai.<br>D.Umbraso nuotr.
Dėl KET pažeidimų sostinėje nuo kovo priverstinai nutempta 1157 automobilių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Dėl KET pažeidimų sostinėje nuo kovo priverstinai nutempta 1157 automobilių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Atliekų tvarkymui daugiabučių kiemuose dažniausiai trukdo ne vietoje palikti gyventojų automobiliai.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Atliekų tvarkymui daugiabučių kiemuose dažniausiai trukdo ne vietoje palikti gyventojų automobiliai.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Atliekų tvarkymui daugiabučių kiemuose dažniausiai trukdo ne vietoje palikti gyventojų automobiliai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Atliekų tvarkymui daugiabučių kiemuose dažniausiai trukdo ne vietoje palikti gyventojų automobiliai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Sep 1, 2022, 8:52 AM, atnaujinta Sep 1, 2022, 10:13 AM

Socialinėje erdvėje praeiviai tam tikrose grupėse vis dar pasidalija filmuota medžiaga ar nuotraukomis, taip viliantis, kad vairuotojas pamatys ir dar suspės patraukti transporto priemonę. Tačiau jei mašiną jau pastebėjo ir užfiksavo patruliuojantys pareigūnai, transporto priemonės savininkas jau nieko negali padaryti – automobilį tenka sekti iki specialios aikštelės ir sumokėjus už transportavimo sunkvežimio darbą bei KET pažeidimą.

Automobilis tokiais atvejais perstatomas arba į artimiausią esančią leistiną neapmokestintą stovėjimo vietą arba į saugomą aikštelę, o už visas paslaugas ir KET pažeidimus vairuotojui tenka susimokėti.

Kol kas nemato poreikio didinti pajėgumų

Dar metų pradžioje Viešosios tvarkos skyriaus pareigūnai, „Susisiekimo paslaugų“ ir Vilniaus atliekų sistemos administratoriaus (VASA) kontrolieriai, rajonų seniūnai sudarė KET pažeidimų sąrašus, pagal kuriuos buvo sukurti patruliavimo maršrutai.

Jų metu specialus transportavimo sunkvežimis su viešosios tvarkos pareigūnu stebi, ar nėra neatsakingai paliktų transporto priemonių. Kaip portalui lrytas.lt teigė Viniaus miesto savivaldybės viešosios tvarkos skyriaus vedėjas Andzej Dinikis, kol kas dar tik svarstoma ar didinti patruliavimo mieste pajėgumus.

„Šiuo metu įmonė, kuri laimėjo viešą konkursą ir vykdo priverstinį nuvežimą, neturi antro vilkiko, atitinkančio reikalavimus ir galinčio priverstinai nuvežti automobilius“, – komentavo jis.

A.Dinikio teigimu, daugiausia priverstinai nutempti automobilių teko senamiesčio ir naujamiesčio rajonuose.

Tačiau Vilniaus atliekų sistemos administratoriaus (VASA) atstovai teigė, kad dažniausiai apie ne vietoje paliktus automobilius pareigūnams tenka pranešti Pašilaičių, Justiniškių, Šeškinės mikrorajonuose.

Senamiestyje ir Naujamiestyje neteko nutempinėti, patikino atstovai.

Anksčiau savivaldybės atstovai teigė, kad patruliuoti daugiabučių kiemuose nežadama – didžiausias dėmesys bus kitoms miesto vietoms. Tačiau, A.Dinikio teigimu, yra automobilių, nutemptų ir iš daugiabučių kiemų. Jie trukdė kitų transporto priemonių eismui, kėlė pavojų, atliekų surinkimo įmonių darbuotojai negalėjo išvežti šiukšlių.

Taip pat automobilis gali būti nutemptas, jei jis pastatytas ant arba šalia pėsčiųjų perėjų, dviračių ir pėsčiųjų tako, ištisinių linijų, šaligatvio, nepaliekant vietos judėti kitiems eismo dalyviams bei sankryžų, kai transporto priemonė riboja kitų eismo priemonių saugumą, užstojant matomumą.

Prieš statant mašiną – jau pagalvoja

„Tai yra efektyvi priemonė ir pastebimi pasikeitimai. Pavyzdžiui, anksčiau gyventojai mašinas statydavo net nesusimastydami, arba galvodami, kad atsipirks tik „baudele“, dabar to nebedaro“, – apie šios priemonės efektyvumą kalbėjo savivaldybės atstovas.

„Automobilio transportavimo kaina sieks apie 50 eurų, o jei automobilis bus nuvežtas į saugojimo aikštelę, pažeidėjui teks susimokėti dar ir už automobilio saugojimą – suma gali siekti iki 10 eurų už parą“, – metų pradžioje skelbė savivaldybė.

VASA atstovai portalui lrytas.lt taip pat patikino, kad dėl netvarkingai paliktų automobilių kiemuose dažniausiai ir nebūna išvežtos mišrios atliekos.

„VASA Vilniuje per savaitę fiksuoja 70–90 KET pažeidimų, kurie trukdo išvežti atliekas. Automobiliai kiekvienu atveju nenutempiami, bet šią priemonę naudojame kiekvieną savaitę“, – skaičiavo jie.

Įmonės pastebėjimu, ne vietoje paliktų automobilių per šiuos metus nesumažėjo. „Nutempus automobilį toje vietoje kuriam laikui sumažėja pažeidimų, matyt, gyventojai vieni kitiems dalijasi, bet vėliau pažeidimų padaugėja“, – įvardijo pastebimą tendenciją.

VASA atstovų teigimu, patruliavimo mastai Vilniuje galėtų būti platesni. „Taip pat reiktų daugiau nutempimo automobilių (tralų), dabar jis tik vienas Vilniuje, tad tenka laukti kada jis bus laisvas“, – dėstė jie.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.