Įrangos išbandymas
Kaip teigia Vilniaus miesto savivaldybės atstovas Gabrielius Grubinskas, prieš paleidžiant įrangą dirbti pilnu pajėgumu, reikia atlikti daug patikros darbų, kurie užtikrintų tinkamą matuoklio funkcionavimą.
Pastatyta įranga yra testuojama, kalibruojama, atliekama metrologinė patikra ir laukiama ekspertų vertinimo.
„Tik gavus specialistų išvadą, kad matuoklis veikia tiksliai ir yra tinkamas eksploatuoti, įranga pradeda fiksuoti pažeidimus, o ženklai, įspėjantys apie matuoklio testavimą – nukabinami“, – teigia G.Grubinskas.
Pažeidimų fiksavimas
Nors iš blyksčių galima pastebėti, kad testuojami greičio matuokliai atlieka savo funkciją, nufotografuojant pažeidėjo automobilį, tačiau testavimo metu surinkta medžiaga naudojama tik tikrinti ir tikslinti įrangos nustatymus.
Kadangi įranga dar nėra visiškai sukalibruota, remiantis jos duomenimis, negalima nubausti už galimą nusižengimą, nes nėra aišku, ar radaro rodomi duomenys yra teisingi.
„Protokolai už pažeidimus pradedami išrašyti tik tuomet, kai užbaigiama metrologinė greičio matuoklio patikra“, – patikina G.Grubinskas.
Savivaldybės atstovas itin akcentuoja, kad nepaisant to, jog nusižengimas nebus užfiksuotas, vairuotojai visuomet privalo važiuoti ne didesniu nei maksimaliai leistinu greičiu, nevažiuoti degant raudonam šviesoforo signalui bei laikytis kitų Kelių eismo taisyklių.
Nauji radarai
Šių metų pradžioje buvo pranešta, kad Vilniaus mieste bus įrengta 16 naujų matavimo įrenginių, kurie stebės ne tik automobilių greitį, bet kontroliuos ir raudono šviesoforo signalo bei A juostos pažeidimus.
Anot savivaldybės atstovo, užbaigti naujų matuoklių įrengimo darbus tikimasi artimiausiu metu, tačiau tiksli jų testavimo pabaigos data nėra numatyta.
Radarams pradėjus veikti, įspėjamieji ženklai apie įrangos testavimą bus nukabinti.