Sunkiai suvokiama: Vilniuje policija negali užfiksuoti šių pažeidėjų – neturi tam reikiamos įrangos

Sostinės savivaldybė vis sulaukia gyventojų skundų dėl naktį triukšmą keliančių transporto priemonių. Skundų padaugėja šiltuoju metų sezonu, tačiau Vilniuje problemos nėra kaip spręsti, mat policija neturi reikiamos įrangos, todėl vairuotojų negąsdina ir kelis šimtus siekiančios baudos. Tuo metu kai kurie užsienio miestai triukšmadarių problemą bando spręsti įrengiant vadinamąsias garso kameras. Ar tokios galėtų atsirasti ir sostinėje?

Reidas Vilniuje.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Reidas Vilniuje.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
​Sostinės savivaldybė vis sulaukia gyventojų skundų dėl naktį triukšmą keliančių transporto priemonių.<br>Stop kadras.
​Sostinės savivaldybė vis sulaukia gyventojų skundų dėl naktį triukšmą keliančių transporto priemonių.<br>Stop kadras.
​Sostinės savivaldybė vis sulaukia gyventojų skundų dėl naktį triukšmą keliančių transporto priemonių.<br>Stop kadras.
​Sostinės savivaldybė vis sulaukia gyventojų skundų dėl naktį triukšmą keliančių transporto priemonių.<br>Stop kadras.
​Sostinės savivaldybė vis sulaukia gyventojų skundų dėl naktį triukšmą keliančių transporto priemonių.<br>Stop kadras.
​Sostinės savivaldybė vis sulaukia gyventojų skundų dėl naktį triukšmą keliančių transporto priemonių.<br>Stop kadras.
​Sostinės savivaldybė vis sulaukia gyventojų skundų dėl naktį triukšmą keliančių transporto priemonių.<br>Stop kadras.
​Sostinės savivaldybė vis sulaukia gyventojų skundų dėl naktį triukšmą keliančių transporto priemonių.<br>Stop kadras.
​Sostinės savivaldybė vis sulaukia gyventojų skundų dėl naktį triukšmą keliančių transporto priemonių.<br>Stop kadras.
​Sostinės savivaldybė vis sulaukia gyventojų skundų dėl naktį triukšmą keliančių transporto priemonių.<br>Stop kadras.
​Sostinės savivaldybė vis sulaukia gyventojų skundų dėl naktį triukšmą keliančių transporto priemonių.<br>Stop kadras.
​Sostinės savivaldybė vis sulaukia gyventojų skundų dėl naktį triukšmą keliančių transporto priemonių.<br>Stop kadras.
​Sostinės savivaldybė vis sulaukia gyventojų skundų dėl naktį triukšmą keliančių transporto priemonių.<br>Stop kadras.
​Sostinės savivaldybė vis sulaukia gyventojų skundų dėl naktį triukšmą keliančių transporto priemonių.<br>Stop kadras.
Daugiau nuotraukų (8)

Lrytas.lt

Aug 29, 2023, 9:04 PM

Motociklininkų sezonas dar nesibaigia. Gyventojai sako: dėl naktį važinėjančių motociklų negali ramiai miegoti.

„Gyvenu Lazdynuose. Ten pravažiuoja pavieniai motociklai, bet labai smarkiai. Nežinau, kokiomis jėgomis jie paleidžia savo motorus“, – „Lietuvos ryto“ televizijai pasakojo kalbinta vilnietė.

„Mes tikrai gauname skundų dėl transporto priemonių triukšmo, ypač dėl motociklų triukšmo, kas būna aktyviau šiltuoju metų laiku. Kalbant apie skaičius, geresniu oru būna po kelis skundus per savaitę, o blogesniu oru tų skundų mažiau. Žinot, Senamiestis, gatvės siauros, pastatai arti vieni kitų, tas garsas labai gerai girdimas. Pagrindinės miestų gatvės – tiesesnės, jos leidžia greičiau ar net chuliganiškai važiuoti“, – komentavo Vilniaus Administracinės veiklos skyriaus vedėjas Gintaras Leperskas.

60–70 decibelų triukšmas gali sukelti galvos skausmą, svaigimą, cypimą ausyse, nemigą. Pavyzdžiui, šlamantys medžių lapai skleidžia 15 decibelų triukšmą, įprastas žmogaus kalbėjimas siekia 40 decibelų. Motociklų su duslintuvu skleidžiamas triukšmas – 80 decibelų, riaumojantis motociklas – apie 95 decibelus.

Motociklą metus vairuojantis Markus sako: kritikos dėl skleidžiamo triukšmo nesulaukia, mat motociklas nėra galingas.

„Šiaip nematau tame problemos, nes tai yra motociklas, jis turi būti garsesnis už mašiną – jis turi tokią konstrukciją, variklis ne po kapotu“, – šnekėjo jis.

Anot specialistų, techninės apžiūros dėl per didelio skleidžiamo garso neįveikia vos 2 proc. transporto priemonių. Daugiausia – motociklai.

„Absoliuti dauguma į techninę apžiūrą atvažiuoja su standartiniais išmetimo sistemos slopintuvais ir jie be problemų praeina. Bet problema atsiranda, kai tą duslintuvą žmogus pakeičia, nuima originalą ir užsideda tokį, kuris leidžia padidinti variklio galią ir žaisti su triukšmu – tai užtrunka porą minučių, jei tik žmogus moka naudotis veržliarakčiu, atsuktuvu“, – sakė Techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ atstovas Renaldas Gabartas.

Itin triukšmingi motociklai gatvėse atsiranda, kai vairuotojai, bandydami padidinti variklio efektyvumą, sumontuoja specialius duslintuvo vidurius arba tiesiog pašalina triukšmo mechanizmus.

„Atvažiavę į apžiūrą, dalis valdytojų tikrai žino, kad jų sistema modifikuota. Jie sugeba tuos trūkumus slėpti – į duslintuvo vidų prikiša kempinių, kas sumažina garsą, sureguliuoja sistemą. Dėl to per techninę apžiūrą, atrodo, tikrini, transporto priemonę – viskas gerai, nematai tų kempinių“, – kalbėjo „Transporto studijos“ ekspertas Dainotas Ragelis.

Asociacijos atstovas R.Gabartas sako: transporto priemonių triukšmingumas tikrinamas tik techninės apžiūros stotyse. Sostinėje policija kontroliuoti triukšmingų vairuotojų negali – neturi tam reikiamos įrangos.

„Jie prašė mūsų pagalbos paskolinti triukšmo matavimo prietaisus, nes kol kas patys policijos pareigūnai tokių dalykų neturi. Rugsėjo mėnesį esame sutarę daryti reidą. Kol neprasidės nuolatinis tikrinimas keliuose, ko gero, situacija keisis labai mažai“, – manė jis.

Kai kuriuose užsienio miestuose su triukšmautojais gatvėse bandoma kovoti įrengiant vadinamas „garso kameras“. Niujorke jos panašios į greičio matuoklius, tačiau su mikrofonu, fiksuojančiu transporto priemonių triukšmą. Jeigu pravažiuojantis automobilis ar motociklas skleidžia garsą, viršijantį 85 decibelus, jį užfiksuoja kamera, o informacija perduodama policijai. Taip su triukšmautojais bando kovoti ir Olandijos miestai – Amsterdamas ir Roterdamas.

„Žinome, kad tokios techninės galimybės yra. Pasitarsime su policijos pareigūnais, ar tokia priemonė jiems padėtų. Tada ieškosime sprendimų“, – pabrėžė G.Leperskas.

Lietuvoje už naktį keliamą triukšmą pažeidėjams numatyta administracinė atsakomybė. Bauda už pirmą kartą padarytą pažeidimą siekia nuo 100 iki 600 eurų. Už antrą kartą – nuo 500 iki 1 tūkst. eurų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: kokia infliacijos Lietuvoje ateitis?