S. Skvernelis: savaiminiu tikslu tapo pinigų plėšimas iš vairuotojų

Demokratų sąjungos „Vardan Lietuvos“ pirmininkas Saulius Skvernelis kritikuoja Vidaus reikalų ministerijos (VRM) siūlymą peržiūrėti Administracinių nusižengimų kodeksą dėl galiojančių baudų. „VRM eilinį kartą rodo gyvenimą paralelinėje visatoje“, – taip šiuos siūlymus apibendrino S.Skvernelis.

Saulius Skvernelis.<br>V.Skaraičio nuotr.
Saulius Skvernelis.<br>V.Skaraičio nuotr.
Agnė Bilotaitė<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Agnė Bilotaitė<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2023-11-21 08:04, atnaujinta 2023-11-21 08:05

„Šiandienos naujiena – dar daugiau griežtesnių ir didesnių baudų. Nors patys pripažįsta, kad surenka tik 16 proc. paskirtų baudų, net neieško būdų, kaip užtikrinti, kad atsakomybės sulauktų visi pažeidėjai!

Deja, tenka pripažinti – savaiminiu tikslu tapo pinigų plėšimas iš vairuotojų. Neįvertinant realaus ruožo avaringumo, kaip grybų po lietaus pridygo greičio matuoklių – tiek, kad, matyt, jau vienas kitą jie kontroliuoja. Kad maža nepasirodytų – dar į krūmus pakelėse trikojų prikaišiojama...

Baudų neužtenka, nes nesurenkama, tai nusprendė atiminėti teisę vairuoti viršijus greitį 30 km/h (tiesa, jau baustiems)! Tik sėkmės surandant nenubaustą, kai tiek radarų, trikojų, fotoaparatų“, – socialiniame tinkle „Facebook“ komentavo S. Skvernelis.

Jo žodžiais, tai yra akivaizdus nesusivokimas situacijoje – nuobaudų sistema Lietuvoje esą viena griežčiausių jau dabar, „bet kai nesugebama užtikrinti nuobaudos neišvengiamumo principo, tai siūlomos totalios nesąmonės.“

„Pridėkime tai, kad normalios eismo kontrolės ir prevencijos beveik neegzistuoja, kelių infrastruktūros būklė tragiška ir vyšnia ant torto – kelių policijos, kaip specializuotos eismo kontrolės institucijos, panaikinimas! Visa tai grąžino jau užmirštą reiškinį – karą keliuose – į realybę ir mūsų leksikoną.

Bilotaitei ir iš esmės politine figūra tampančiam generaliniam komisarui Požėlai, akivaizdu – per sunki lyderystės našta teko“, – rašė S.Skvernelis.

A.Bilotaitė: negalime toleruoti ciniškų vairuotojų

Vidaus reikalų ministrės A. Bilotaitės teigimu, yra būtinos ir kompleksinės priemonės, kurios užkirstų kelią daryti daugkartinius nusižengimus.

„Kad išvengtume skaudžių nelaimių ateityje, ypatingą dėmesį privalome skirti kovai su daugkartiniais ir šiurkščiais kelių eismo taisyklių pažeidėjais. Negalime toleruoti piktybiškų ir ciniškų vairuotojų, kuriuos šiuo metu galiojančios baudos neatgraso nuo pasikartojančių pažeidimų keliuose“, – teigė A. Bilotaitė.

VRM siūlymu, reikėtų didinti baudas už greičio viršijimą – skirti nuo 30 iki 60 eurų baudą už 11–20 km/val. viršijimą (dabar galioja 12–30 eurų bauda) bei nuo 60 iki 120 eurų už 21–30 km/val. viršijimą (dabar galioja 30–90 eurų bauda).

Taip pat siūloma atimti teisę vairuoti, viršijus greitį daugiau kaip 30 km/val., kai vairuotojas jau buvo kartą baustas. Ministerija pažymi, kad baudos už greičio viršijimą neperžiūrėtos nuo 2008 metų ir neatitinka dabartinio pragyvenimo lygio ir gaunamų pajamų.

Išsisukinėjimas nuo baudų tampa verslu

VRM teigimu, kai kurie asmenys siūlo savo kontaktus, kad būtų nurodyti pažeidėjais, tačiau baudų nemoka.

Nesumokėjusiems baudų už KET pažeidimus VRM siūlo neleisti naudotis savo automobiliais iki baudų sumokėjimo. VRM duomenimis, 2021 metais už KET pažeidimus skirtų baudų yra sumokėta 36 proc., praėjusiais metais – 28 proc., o šiais metais iš iki lapkričio 1 dienos skirtų baudų yra sumokėta tik 16 proc.

Dėl šios priežasties VRM Finansų ministerijai ir Valstybinei mokesčių inspekcijai siūlo peržiūrėti baudų už paskirtus administracinius nusižengimus išieškojimo procedūras.

Kitoms ministerijoms pagal veiklos sritis siūloma parengti pasiūlymus dėl prieigos prie nebūtinųjų paslaugų, pavyzdžiui, lizingo, transporto priemonės pirkimo ar kelionės bilieto pirkimo ribojimo apimties plėtimo, jei asmuo nesumokėjo visų paskirtų baudų už administracinius nusižengimus. Pažeidėjui per nustatytą terminą nesumokėjus baudos, atsakomybė tektų laiduotojui.

Taip pat VRM siūlo, kad automobilio savininkas, davęs vairuoti savo transporto priemonę ryšių su Lietuva neturinčiam asmeniui, privalėtų laiduoti už pažeidėjui paskirtos baudos sumokėjimą.

„KET pažeidėjui per nustatytą terminą nesumokėjus baudos, atsakomybė tektų laiduotojui. Automobilio savininkui nesumokėjus baudos, turėtų būti ribojamas vairuotojo pažymėjimo išdavimas ar keitimas, o transporto priemonei stabdoma teisė dalyvauti eisme“, – rašoma ministerijos išplatintame pranešime. VRM nuomone, Rizikos grupės asmenų sąrašą tikslinga taip pat papildyti pakartotinai vairuojančiais be teisės vairuoti, vairuojančiais chuliganiškai ir viršijusiais greitį virš 50 km/val. Ministerija siūlo išplėsti pareigūnų įgaliojimus tikrinti, ar tokie asmenys laikosi apribojimų ir nevairuoja, bei esant reikalui – siųsti jiems įspėjimus.

Šalies keliuose pastebimos nerimą keliančios tendencijos

Pasak VRM, pastaraisiais metais suprastėjo šalies eismo įvykių statistika – padaugėjo eismo įvykių ir žūčių juose, nors keliuose sumažėjo žuvusių pėsčiųjų. Mažiau eismo įvykių sukelia ir neblaivūs vairuotojai ir neturintys teisės vairuoti. Per 10 šių metų mėnesių šalies keliuose įvyko 2 513 eismo įvykiai, kuriuose žuvo arba buvo sužeisti žmonės. Iš viso šiemet eismo įvykiuose žuvo 128 žmonės, VRM duomenimis, tai 24 žmonėmis daugiau nei per praėjusių metų tą patį laikotarpį.

Daugiausia žuvusiųjų – transporto priemonių vairuotojai. Žuvę automobilių vairuotojai sudaro 41 proc. visų žuvusių eismo dalyvių, keleiviai – 26 proc., pėstieji – 26 proc.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: ką reiškia kandidato R. Žemaitaičio pasitraukimas iš Seimo?