Turtuolis už senovinį „Ferrari“ nepagailėjo 100 mln. litų

Tarp turtingiausių pasaulio žmonių vis labiau įsitvirtina nerašyta taisyklė: jei garaže nėra senovinio „Ferrari“, tavo kolekcija nieko verta. Nenuostabu, kad šie itališki automobiliai brangsta, rašo „Lietuvos rytas“.

Toks 1957 metais pagamintas „Ferrari 250 Testa Rossa“ parduotas už 100 mln. litų.<br>„RM Auction“ nuotr.
Toks 1957 metais pagamintas „Ferrari 250 Testa Rossa“ parduotas už 100 mln. litų.<br>„RM Auction“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Ilona Staškutė

Feb 6, 2014, 7:29 AM, atnaujinta Feb 16, 2018, 4:06 PM

Nerestauruotas 1957-ųjų „Ferrari 250 Testa Rossa“ Didžiojoje Britanijoje parduotas už 24 mln. svarų sterlingų (apie 100 mln. litų). Tai didžiausia suma, kada nors sumokėta už automobilį šioje šalyje, ir brangiausias visų laikų „250 Testa Rossa“.

Už tokius pinigus būtų galima nusipirkti 28 naujausius italų modelius „LaFerrari“, jei jie dar nebūtų išparduoti, arba 128 „paprastus“ „F12 Berlinetta“.

Išskirtinis automobilis pirmą kartą viešumoje pasirodė 1957-ųjų „24 Le Mano valandų” lenktynėse.

Tąkart jis finišo nepasiekė, bet automobilio vertę pakėlė tai, kad vėliau su juo Buenos Airių ir Sibringo trasose važiavo garsūs lenktynininkai Philas Hillas ir Peteris Collinsas.

Baigęs pasirodymus lenktynių trasose automobilis „Ferrari“ buvo padovanotas Detroite įsikūrusiam Henry Fordo muziejui. Jis ten prastovėjo 30 metų, kol 1997aisiais buvo parduotas.

Kam automobilį pardavė paskutinis šeimininkas – senovinių modelių prekeivis Tomas Hartley jaunesnysis, neatskleidžiama, nors jis patvirtino, kad pirkimo–pardavimo sandoris išties įvyko.

Turint galvoje, kad brangusis „250 Testa Rossa“ dalyvavo ne vienose lenktynėse, o jį vairavo buvęs „Formulės 1“ čempionas, buvo galima tikėtis aukštos kainos, tačiau 100 mln. litų – itin daug netgi už labai retą egzempliorių.

Pastaruoju metu senovinių „Ferrari“ kainos auga tarsi ant mielių.

Turtingiausi automobilių gerbėjai juos laiko būtina kolekcijos dalimi, o verslininkai įžvelgia pelningą investiciją.

2009 metais toks pat puikios būklės „250 Testa Rossa“ buvo parduotas už 12,2 mln. JAV dolerių (apie 31,2 mln. litų). 2011-aisiais toks modelis parduotas už 16,39 mln. JAV dolerių (apie 41,9 mln. litų).

Kiti „Ferrari“ modeliai taip pat brangsta neįtikėtinai greitai. 2012-ųjų vasarį 1964 metais pagamintas „Ferrari 250 GTO“ parduotas už beveik 32 mln. JAV dolerių (81,2 mln. litų).

Tų pačių metų pabaigoje nežinomas pirkėjas už 1962-ųjų „250 GTO“ paklojo 35 mln. JAV dolerių (apie 89,5 mln. litų), o pernai spalį „250 GTO“ tapo brangiausiu kada nors nupirktu automobiliu.

Už 1964-ųjų „24 Le Mano valandų“ nugalėtojui Jeanui Guichet priklausiusį automobilį pirkėjas nepagailėjo 54 mln. JAV dolerių (apie 138 mln. litų).

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.