„Audi“ sukurtos sintetinės dujos – išsigelbėjimas nuo taršos?

Sintetinis metanas, žinomas „Audi e-gas“ pavadinimu, yra „Audi“ bendrovės naujų kuro rūšių kūrimo padalinio specialistų pastangomis išrastos gamtinėms dujoms identiškos dirbtinės dujos.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Feb 13, 2014, 6:55 PM, atnaujinta Feb 16, 2018, 8:39 AM

Vokietijoje, Vertlės mieste, pastatytoje sintetinio metano gamykloje dujos gaminamos iš atsinaujinantiems šaltiniams priskiriamų komponentų, kurių cheminių reakcijų atlikimui naudojama „žalia”, iš atsinaujinančių energijos šaltinių (saulės, vėjo ir pan. jėgainių) gaunama elektros energija.

Sintetinis metanas taršos praktiškai nedidina, nes kūrenant šias dujas į atmosferą išmetamo CO2 kiekis beveik atitinka minėtų dujų gamybai reikalingą CO2 kiekį. Todėl naudojant tokias dujas, CO2 balansas atmosferoje išlieka nepakitęs.

Netrukus gatvėse pasirodysiantis „Audi A3 Sportback g-tron“ – naujos suspaustomis dujomis varomų „Audi“ modelių šeimos pradininkas ir svarbi nuolat plečiamos suspaustomis dujomis varomų automobilių infrastruktūros dalis.

Nuo ketvirtadienio Vokietijoje esančiose „Audi“ atstovybėse pradedami priiminėti užsakymai naujam „Audi A3 Sportback g-tron“, kainuojančiam nuo 25,9 tūkst. eurų. Pageidaujantys važinėti dar ekologiškiau galės įsigyti specialią „Audi e-gas“ degalų kortelę, leidžiančią už fiksuotą mėnesinį mokestį naudoti naujuosius gamintojo degalus.

Vertlės sintetinio metano gamyklos vadovybė žada visiškai patenkinti suspaustomis dujomis varomų „Audi“ vairuotojų degalų poreikį ir į bendruosius Vokietijos suspaustų dujų dujotiekius patiekti tiek sintetinių dujų, kiek sunaudoja visi dujinių „Audi“ vairuotojai.

Kadangi pastarųjų šiuo metu kol kas nedaug, sintetinio metano dujų gamyklos apimtys kol kas viršija šiuos poreikius ir prisideda prie bendro šalies aprūpinimo gamtinėmis dujomis.

Pačių dirbtinių suspaustų dujų šiuo metu įmanoma įsigyti apie 650 Vokietijos suspaustų dujų degalinių, kur degalus galima įsipilti su „Audi e-gas“ kortele.

Į 14,95 euro mėnesinį jos mokestį įskaitytas vidutinio vairuotojo mobilumo poreikius visiškai tenkinantis suspaustų dujų kiekis, kurį įsipareigoja ir pagaminti į bendro pobūdžio dujotiekius išleisti Vertlės gamykla.

Viršijus šią sumą, toliau važinėjama Vertlės gamyklos produkcija „nepadengtomis” gamtinėmis dujomis.

Naujasis suspaustomis dujomis varomas automobilis – neatsiejama „Audi“ bendrovės įgyvendinamos tvaraus ir tausojančio mobilumo strategijos dalis. Šios strategijos tikslas – nuosekliai vystyti visas alternatyvaus kuro rūšis naudojančias transporto priemones, suteikiant klientui optimalų ir techniškai tobuliausią pasirinkimą.

Strategija apima alternatyvių konstrukcijų transporto priemones – elektromobilius ir įvairių konstrukcijų dujinius ir hibridinius automobilius.

„Audi A3 Sportback g-tron“ ratus suka 81 kW (110 AG) galios 1,4 litro darbinio tūrio TFSI variklis, kurio degalams naudojamos įprastos suspaustos gamtinės dujos arba neseniai „Audi“ bendrovės išrastas sintetinis metanas komerciniu pavadinimu „Audi e-gas“.

Vidutinės degalų sąnaudos: 3,2 - 3,3 kg suspaustų dujų 100 km kelio. Toks dujų kiekis kainuoja maždaug 3,5 euro. Šiuo metu Vokietijoje yra per 650 suspaustų dujų degalinių ir jų skaičius kasmet didėja.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.