„General Motors“ kaltinama 303 žmonių žūtimis

Važiuodami „General Motors“ (GM) automobiliais su oro pagalvių defektais per avarijas jau žuvo 303 žmonės, praneša „The New York Times“.

Daugiau nuotraukų (1)

ELTA ir lrytas.lt inf.

Mar 14, 2014, 11:19 AM, atnaujinta Feb 15, 2018, 10:37 AM

Kaip rodo tyrimo, kurį atliko JAV automobilių saugumo centras, duomenys, 303 žmonės žuvo per avarijas važiuodami GM automobiliais su oro pagalvių defektais.

Šių metų sausį GM atšaukė visame pasaulyje 1,6 mln. automobilių, nes norėta pašalinti priežastis, dėl kurių transporto priemonių varikliai ar kiti komponentai, pavyzdžiui, oro pagalvės, gęsta ar išsijungia savaime.

Tąsyk kompanijos vadovybė pranešė tik apie 12 žūčių per avarijas, kai žmonės važiavo atšauktais 2003-2007 metų gamybos „Chevrolet Cobalt“ ir „Saturn Ion“ modeliais.

Tai patraukė JAV Kongreso komiteto dėmesį. Jis pranešė pradėjęs tyrimą dėl GM atlikto beveik 1,6 mln. transporto priemonių atšaukimo.

Tokio žingsnio bendrovė ėmėsi praėjusį mėnesį, nes transporto priemonėse buvo registruojami atvejai, kai dėl raktų ryšulio svorio, duobėtų kelių ar kitų priežasčių savaime pasisukdavo variklio uždegimo svirtelė, todėl užgesdavo variklis ar išsijungdavo dauguma automobilio elektrinių prietaisų. Tiesa, GM pripažįsta, kad kai kurie jos darbuotojai žinojo apie defektą dar nuo 2004 metų. Apie tai pranešė BBC.

Dėl techninės problemos jau žuvo 13 asmenų, todėl reikalo ėmėsi teisinės institucijos, be to ir pati GM pradėjo tyrimą bendrovės viduje. Tiesa, dienraštis „The New York Times“ nurodo, kad JAV saugumo reguliavimo pareigūnai per pastaruosius 11 metų gavo daugiau kaip 260 skundų, dėl netikėtai išsijungiančių GM automobilių.

Pareigūnai atsisakė tirti problemą, nurodoma pareiškime, todėl JAV Kongreso komitetas tirs ir Nacionalinės greitkelių ir eismo saugumo administracijos (NHTSA) atsaką vartotojams.

Komiteto pirmininkas Fredas Uptonas teigia tirsiantis tiek GM, tiek ir NHTSA veiksmus – ketinama išsiaiškinti, ar techninę kliūtį automobiliuose buvo galima aptikti ir pašalinti anksčiau.

Kai kurie ekspertai nurodo, kad galimas GM darbuotojų žinojimas apie sutrikimus ir dėl to kilę mirtini atvejai kelia GM rimtą grėsmę teisme. NHTSA jau pareikalavo iš gamintojos detalios informacijos apie tai, kada buvo sutrikimai pastebėti ir kaip buvo bandoma juos taisyti. Jeigu reguliavimo pareigūnai nustatys, kad apie sutrikimus buvo nepranešama pakankamai ilgai, GM laukia didžiulės baudos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.