Su vaikais taksi keliaujančios šeimos verčiamos rizikuoti

Turite mažamečių vaikų ir ketinate vykti su jais taksi automobiliu? Veikiausiai teks ne tik rizikuoti mažylio sveikata, bet ir tapti įstatymo pažeidimo liudytoju. Mat jūsų mažylį privaloma vežti specialioje kėdutėje, tačiau tokių turi vos keli vežėjai.

Daugiau nuotraukų (1)

Liucija Lenkauskaitė

Apr 21, 2014, 3:34 PM, atnaujinta Feb 14, 2018, 12:45 PM

Pastarieji atkerta, kad savo vaikais dažniau nesirūpina patys tėvai, į taksi automobilius sodindami po 3 ir daugiau savo atžalų. Anot taksistų, dažnai pasitaiko, kad tėvai pyksta, kai vairuotojai atsisako vežti vaikus bet kaip.

Specialios sėdynės jau nebeprašo

Dažnai taksi paslaugomis besinaudojanti vilnietė Jurgita S. portalui lrytas.lt teigė susidurianti su šia problema jau seniai. Kadangi moters šeima neturi automobilio, važiuodama į polikliniką ar atostogauti ji kviečiasi taksi. Šiai šeimai dar nėra pasitaikę, kad iškviestas taksi turėtų specialią sėdynę. Dabar tėvai net neprašo dispečerės, kad reikia kėdutės, ir neinformuoja, kad keliaus su mažu vaiku.

„Tai - bergždžias reikalas. Kartą pasikalbėję su vienu taksistu supratome, kad jie paprasčiausiai automobilyje neturi kur tų kėdučių dėti. Manau, šis klausimas sunkiai gali būti išspręstas taip, kad ir vaikas būtų saugus, ir bendrovė nenukentėtų“, – teigė vilnietė.

Papildomas vaikų vežimo taksi apmokestinimas, anot jos, irgi nėra priimtina.

„O kur žmogaus teisės, vaiko teisės keliauti? Klientas, šiuo atveju – vaikas, neturėtų būti nuskriaustas. Kaip jį vien dėl to, kad jis yra vaikas, mes diskriminuosime tokiu būdu? Manau, tai būtų neteisinga socialiniu požiūriu“, – sakė ji.

Moteris baiminosi, kad jeigu valdžia pradės griežtai bausti taksi vairuotojus už tokį nusižengimą, gali nutikti taip, kad taksistai tiesiog pradės nebevežti žmonių su vaikais.

Padėtis - absurdiška

O ką apie tai mano Taksi paslaugų teikėjų asociacijos prezidentas Ričardas Kriukovas? Jis tikrai turėtų žinoti, kaip taisyklingai vežti mažamečius keleivius.

Prezidentas paaiškino, kad nemažai tėvų turi savas specialias nešiojamąsias kėdutes, kurios prisegamos saugos diržais. Jeigu tokios kėdutės jie neturi, paprastai, kviesdamiesi taksi, jie perspėja iš karto, kad jos reikės. „Dispečerė tada ieško automobilio su kėdute“, – tikino R.Kriukovas.

Kėdučių yra ir dispečerinėse. Jeigu yra pageidavimas, vairuotojas kėdutę iš ten paima.

„Kiekviena mašina negali turėti kėdučių. Jos užima pusę bagažinės ar galinės sėdynės. Specialių priemokų klientams netaikome, jeigu jie vežasi vaiką mūsų kėdutėje. O ji juk kainuoja, taip pat kainuoja nuvažiavimas iki dispečerinės ir atgal. Prarandamas ir laikas. Padėtis gana absurdiška“, – teigė pašnekovas.

Papildomas vaikų kelionės apmokestinimas, anot Taksi paslaugų teikėjų asociacijos prezidento, irgi nėra išeitis:  „Man, kaip piliečiui, kaip vadovui, mažo vaiko vežimo apmokestinimas skamba socialiai nepriimtinai. Ranka nekyla“.

Pažeidimų – tūkstančiai

Lietuvos kelių policijos tarnyba (LKPT) informavo, kad teisės aktai nenumato jokių išlygų vežant vaikus taksi automobiliais. Vairuotojas privalo užtikrinti, kad vežami vaikai būtų prisegti atitinkamomis prisegimo sistemomis.

„Saugus vaikų vežimas yra vairuotojo prievolė. Mūsų vaikų sveikata ir gyvybė yra didžiausias turtas, tad primename, kad vežant vaikučius būtina pasirūpinti jų saugumu“, – pabrėžiama LKPT atsiųstame laiške.

Pagal Kelių eismo taisyklių skirsnį apie saugos diržų naudojimą, žemesni kaip 135 centimetrų ūgio vaikai automobiliu vežami tik specialiose jų ūgiui ir svoriui pritaikytose atitinkamos grupės sėdynėse. Penkių grupių kėdutės pritaikytos vaikams pagal jų svorį.

Taip pat draudžiama ant priekinės sėdynės vežti vaiką specialioje jo ūgiui ir svoriui pritaikytoje kėdutėje, kurios atlošas atsuktas į priekinį stiklą, jeigu priekinė sėdynė apsaugota saugos pagalve. Ši nuostata netaikoma, jeigu priekinės saugos pagalvės veikimo mechanizmas išjungtas. Už vaikų vežimo taisyklių pažeidimą vairuotojas baudžiamas nuo 100 iki 200 litų bauda. Tokia pat veika, padaryta asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio pirmojoje dalyje numatytą pažeidimą, – užtraukia baudą nuo dviejų šimtų iki trijų šimtų litų arba teisės vairuoti transporto priemones atėmimą vienam mėnesiui. Anot Kelių policijos, 2013 metais eismo įvykiuose Lietuvoje žuvo vienuolika vaikų, o nukentėjo net 697. Praėjusiais metais išaiškinti net 23 818 pažeidimų, susijusių su saugos diržų taisyklių nesilaikymu.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
REPORTERIS: oro balionui atsitrenkus į žemę, iš krepšio ėmė kristi žmonės