Paryžiuje „Porsche“ pristatė aukso šulinį – naujausią „Cayenne“

Prieš daugiau nei dešimtmetį pristačiusi pirmąjį „Cayenne“ modelį, „Porsche“ įžengė į naują segmentą, ir šis žingsnis koncernui buvo itin sėkmingas.

Naujausios kartos "Porsche Cayenne" turės ir įkraunamą hibridinę versiją.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Naujausios kartos "Porsche Cayenne" turės ir įkraunamą hibridinę versiją.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Oct 3, 2014, 1:02 PM, atnaujinta Jan 28, 2018, 5:41 PM

Visame pasaulyje važinėja jau beveik 600 tūkst. pirmos ir antros kartos „Cayenne“ modelių, o naujausiasis debiutavo rytoj plačiajai visuomenei duris atversiančioje Paryžiaus automobilių parodoje. Iškart po to – ir Lietuvoje.

Rado nišą

„Cayenne“ eros pradžią žymi dvi datos. 1998 m. birželio 3 d. „Porsche“ paskelbė, kad išleis sportinį didelio pravažumo automobilį. Po 15 mėnesių, 1999 m. rugsėjo 17 d., kompanija paskelbė Leipcige (Vokietija) statysianti naują gamyklą šiam automobiliui surinkti. Šie žingsniai pažymėjo neįtikėtinos sėkmės pradžią.

Visureigio gamyba Leipcige pradėta 2002 m. rugpjūtį, o pirmieji modeliai prekybos salonus pasiekė 2003-aisiais. Vėlesniais metais pristatytos ir šio modelio sportiškesnės versijos „Cayenne S“, „Cayenne Turbo“ ir „Cayenne Turbo S“.

2007 metais sportinių automobilių gamintojas pristatė antros kartos „Cayenne“, kuris pasižymėjo naujais dizaino elementais, o pirmą kartą panaudota tiesioginio įpurškimo sistema DFI leido sumažinti sportiškiausio rinkoje visureigio degalų sąnaudas 8 procentais.

2009 m. koncernas pristatė ir dyzelinę „Cayenne“ versiją – tai buvo pirmas „Porsche“, varomas dyzelinu.

Trečioji karta dar taupesnė

Trečiosios kartos „Cayenne“, kuris buvo pristatytas tarptautinėje Ženevos automobilių parodoje, pažymėjo naujų standartų pradžią.

Šiame modelyje panaudotos itin pažangios variklio technologijos su automatine „Stop-Start“ funkcija, aštuonių laipsnių „Tiptronic S“ pavarų dėže, o transporto priemonės svoris sumažėjo 185 kilogramais.

Tai leido net 23 proc. pagerinti degalų sunaudojimo rodiklius, o anglies dvideginio emisijas sumažinti 26 procentais. Dar vienas svarbus žingsnis koncernui buvo pirmojo „Porsche“ hibridinio automobilio debiutas – tai buvo „Cayenne S Hybrid“ versija, pasirodžiusi 2010 metais.

Pardavimai pranoko lūkesčius

Nuo 2002-ųjų iki 2010-ųjų iš „Porsche“ koncerno išriedėjo net 276 tūkst. pirmos kartos „Cayenne“ modelių, o antros kartos versijų iki 2014 m. rugsėjo parduota net 303 tūkst. vienetų.

„Cayenne“ ne tik prisideda prie „Porsche“ pelno, bet ir suteikia finansinį pagrindą investuoti į ateities sportinių automobilių kūrimą.

Naujausias „Cayenne“ didelio pravažumo automobilis pristatytas Paryžiaus automobilių parodoje, per specialų „Volkswagen“ grupės vakarą.

„Porsche“ atstovė Lietuvoje „Prime Auto“ naująjį „Cayenne“ mūsų šalies pirkėjams taip pat ketina pristatyti šį spalį.

Naujasis „Cayenne“ bus dar aštresnio ir sportiškesnio dizaino. „Porsche“ dizaineriai ir inžinieriai iš naujo suprojektavo automobilio priekinę dalį, priekinius sparnus ir variklio dangtį. Šalia „Cayenne S“, „Turbo“, „Diesel“ ir „S Diesel“ modelių, pirkėjai pirmą kartą galės įsigyti ir iš tinklo įkraunamą hibridinę „Cayenne S E-Hybrid“ versiją.

Penkios versijos

Naujosios kartos „Cayenne“ turės penkias versijas: benzinines „Cayenne S“ ir „Cayenne Turbo“, dyzelines „Cayenne Diesel“ ir „Cayenne S Diesel“ bei hibridinę „Cayenne S E-Hybrid2“.

„Cayenne S E-Hybrid2“ bus montuojamas su benzininiu 3 l darbinio tūrio V6 varikliu su kompresoriumi ir elektriniu varikliu.

Bendra hibridinio visureigio galia bus 416 AG, o įsibėgėjimas iki 100 km/h užtruks vos 5,9 s. Varomas vien elektros varikliu „Cayenne S E-Hybrid2“ galės nuvažiuoti iki 36 km ir pasiekti maksimalų 125 km/val. greitį.

Kurdami naująjį „Cayenne S“ 3,6 l darbinio tūrio benzininį V6 variklį „Porsche“ inžinieriai įrodė, kad sumažinant cilindrų skaičių ir variklio kubatūrą galima ne tik išlaikyti, bet ir pagerinti variklio savybes.

„Cayenne S“ su naujuoju varikliu suvartoja vidutiniškai 9,5-9,8 l kuro 100 kilometrų – litru mažiau nei ankstesnis V8 variklis.

V6 agregatas su dvejomis turbinomis taip pat turi 20 AG daugiau ir iki 100 km/val. visureigiui leidžia įsibėgėti vos per 5,5 s – 0,4 s greičiau nei ankstesnis „Cayenne S“.

Greičiausioje versijoje – „Cayenne Turbo“ – bus montuojamas 4,2 l darbinio tūrio V8 variklis su turbina, kuris išvysto 520 AG pajėgumą. Nuo 0 iki 100 km/val. visureigis įsibėgės per 4,5s ir pasieks maksimalų 279 km/val. greitį.

Dyzeliniai „Cayenne“ varikliai pasižymi dar geresnėmis ekonomiškumo ir galios savybėmis. Dyzelinis 3 l darbinio tūrio „Cayenne Diesel“ išvysto 262 AG, o 100 kilometrų suvartos vos 6,6-6,8 l degalų.

Galingas „Cayenne Diesel S“ 4,2 l darbinio tūrio V8 variklis turi 385 AG ir 100 km įveiks suvartodamas tik 8 l dyzelino.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.