Saugumo specialistai įvertino du naujausius modelius šeimai

„EuroNCAP“ saugumo specialistai išbandė du Europos rinkoje debiutavusius šeimyninius sedanus - „Ford Mondeo“ ir „Volkswagen Passat“.

Najajame "Mondeo" keleivius saugo saugos diržuose integruotos oro pagalvės.<br>Gamintojo nuotr.
Najajame "Mondeo" keleivius saugo saugos diržuose integruotos oro pagalvės.<br>Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Dec 4, 2014, 5:46 PM, atnaujinta Jan 19, 2018, 11:01 PM

Abu jie buvo įvertinti penkiomis saugumo žvaigždutėmis.

„Mondeo“ keleiviams – pripučiami saugos diržai

Po Europos nepriklausomos saugumo bandymų institucijos „Euro NCAP“ atliktų testų, ekspertai puikiai įvertino bendrą „Ford Mondeo“ pasyvaus saugumo lygį ir išskyrė pirmą kartą įdiegtas pažangias „Pre-Collision Assist“ su „Pedestrian Detection“ (PD) ir „Inflatable Rear Seatbelt“ saugumo technologijas.

„Ford Mondeo“ yra pirmasis „Ford“ modelis, kuriame įdiegta susidūrimų prevencijos technologija „Pre-Collision Assist“ su specialiai pėsčiųjų apsaugai pritaikytu „Pedestrian Detection“ (PD) moduliu.

Ši technologija sukuria saugią automobilio vairavimo aplinką, nes modulis skenuoja aplinką ir atpažįsta automobilio veikos zonoje esančius pėsčiuosius. Aptikus objektą, suveikia perspėjimo signalas ir, jei vairuotojas nereaguoja, automatiškai aktyvuojami stabdžiai.

Iš kitų panašių sistemų „Ford“ kūrinys išsiskiria gerokai tiksliau nustatomais objektais bei gebėjimu visiškai perimti automobilio kontrolę.

Į savo „Mondeo“ modelius „Ford“ pirmą kartą Europos rinkoje įdiegė ir „Inflatable Rear Seatbelt“ technologiją. Įvykus avarijai, keleivio saugos dirže esančios oro pagalvės išsipučia tiek, kad apsaugotų keleivio kūną nuo sunkių sužalojimų. Tai užtikrina penkis kartus mažesnį sužalojimų skaičių nei įprastinis keleivio saugos diržas.

Prekyboje „Mondeo“ pasirodys kaip keturių durų sedanas, penkerių durų hečbekas arba versija su universaliu kėbulu. Taip pat - „Mondeo Hybrid“ hibridinė modifikacija bei numatomas AWD modelis.

„Passat“ pakartojo rezultatą

Neseniai rinkoje pasirodęs ir dabar į finalinį Lietuvos „Metų automobilio 2015“ septynetuką patekęs „Volkswagen Passat“ pakartojo pirmtako sėkmę, kuris 5 saugos žvaigždutėmis buvo įvertintas 2010 metais.

Per šiuos daužymus „Passat“ surinko 85 proc. visų galimų saugumo taškų.

Mažuosius keleivius patikimai saugo ant galinės sėdynės esantys tvirti ISOFIX fiksatoriai, leidžiantys patikimai pritvirtinti įvairių matmenų ir konstrukcijų vaikiškas kėdutes. Šie tvirti fiksatoriai ir ortopediškai suformuotos originalios „Volkswagen“ vaikiškos kėdutės su nugaros ir juosmens išlinkimų struktūrą atkartojančiais išlinkimais pelnė 87 proc. visų galimų vaikų saugą užtikrinančio saugumo taškų.

Vertintojams ypač patiko saugiai suformuotos visų keleivių galvos atramos, labai sumažinančios kaklo traumos pavojų smūgio į galą metu bei visose sėdynėse įrengti įspėjimo apie neužsegtą saugos diržą jutikliai.

Elektroninių saugos priemonių srityje aukštus įvertinimus garantavo vaizdo kameromis ir jutikliais pagrįsta „Front Assist” erdvės priešais automobilį aktyvaus stebėjimo sistema, prie kurios jungiamos ir glaudžiai sąveikauja daugelis kitų vairavimo saugumą užtikrinančių priemonių: avarinis miesto stabdys, pakartotinio susidūrimo išvengimo stabdys ir pan.

Susidūrimo metu vairuotoją ir keleivius saugo didelis oro pagalvių rinkinys, kuriame be jau seniai tradicinėmis tapusių vairuotojo ir atjungiamos priekinio keleivio saugos oro pagalvių yra šoninės juosmens oro pagalvės, galvą apsaugančios pripučiamos užuolaidos bei vairuotojo ir priekinio keleivio kelius apsaugančios apatinės oro pagalvės.

Eismo saugumą užtikrinančių papildomų vairavimo pagalbininkų sąraše - „PreCrash“ susidūrimų prevencijos sistema, važiavimo eismo kamštyje pagalbininkas ir net priekabos buksyravimo pagalbininkas su priekabos stabilizavimo sistema.

„Euro NCAP“ įvertinimas suteiktas „Volkswagen Passat“ su sedano ir universalo kėbulu.

Kaip daužomi automobiliai?

„Euro NCAP“ (naujų automobilių saugos įvertinimo programa) – esminis automobilių saugos standartas, sukurtas 1997 metais. Tad jau daugelį metų Euro NCAP daužymo testai laikomi vienu svarbiausių automobilio saugumo patikrinimo būdų.

Taip tikrinamas visų su automobiliu sąveiką patiriančių eismo dalyvių – suaugusių ir vaikų, keleivių sauga, pėsčiųjų saugumas ir saugos įrangos veikimas.

Suaugusiųjų keleivių (įskaitant vairuotoją) saugumo patikrą sudaro 64 km/val. greičiu ir su 40 proc. perdengimu atliekamas priekinis smūgis į aliuminio barjerą, 50 km/val. greičiu atliekamas šoninis smūgis į vairuotojo dureles ir 29 km/val. greičiu - šoninis smūgis į stulpą.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.