„Volkswagen“ klastočių dėmė krito ant visos Vokietijos

Amerikiečius ir kitų šalių pirkėjus maustęs „Volkswagen“ koncernas įklimpo: kalbama apie dešimtis milijardų eurų sieksiančius nuostolius. Tačiau žalos neišvengs ir kiti Vokietijos automobilių gamintojai.

Apgaulingoji „Volkswagen“ sistema.<br>AP nuotr.
Apgaulingoji „Volkswagen“ sistema.<br>AP nuotr.
Jau atsistatydinusį M.Winterkorną koncerno darbuotojai vadino diktatoriumi.
Jau atsistatydinusį M.Winterkorną koncerno darbuotojai vadino diktatoriumi.
Daugiau nuotraukų (2)

„Lietuvos rytas“

Oct 3, 2015, 5:00 AM, atnaujinta Oct 12, 2017, 4:51 AM

Tai, ką „Volkswagen“ kūrė daugelį metų, sunaikinta. Ir įvaizdis, ir kompanijos vertė, o svarbiausia – klientų pasitikėjimas.

Atrodė, kad toks skandalas visiškai neįsivaizduojamas. Tačiau neseniai paaiškėjo, kad Vokietijos koncernas jau daug metų dyzeliniuose automobiliuose įrengdavo apgaulingus kompiuterinės programinės įrangos prietaisus.

Jie bandymų stende rodė gerus išmetamųjų dujų rodiklius, tačiau išriedėję į pasaulio miestų gatves automobiliai paskleisdavo didesnį kenksmingų dalelių kiekį, nei leidžiama.

Kirtis – į paširdžius

„Volkswagen“, apgaudinėdamas klientus, ne tik save įstūmė į gilią prarają. Šis skandalas pakenkė vokiečių įvaizdžiui visame pasaulyje.

Juk Vokietijos ekonomikos šerdis – pramonė. Ši šalis garsėjo garbingais, patikimais ir atsakingais inžinieriais.

Ne veltui „Audi“ savo reklamose pabrėždavo, kad šie automobiliai turi ne tik techninį, bet ir moralinį pranašumą. Būtent pastarojo dabar neliko.

Blogiausia, kad paslydo būtent „Volkswagen“, norėjęs suderinti įmonės, darbuotojų ir valstybės interesus.

Šis koncernas turi stiprią įmonės tarybą, o Žemutinės Saksonijos žemei priklauso 20 proc. jo akcijų.

Bet šįsyk niekas nepadėjo. Keletas nesąžiningų žmonių sunaikino visos įmonės ir jos kokybės ženklą: „Made in Germany“ dabar reiškia ir plataus masto apgavystę.

„Skandalas dėl „Volkswagen“ byloja apie pasikeitusius JAV ir Vokietijos vaidmenis kovojant su oro tarša.

Itin žaliems vokiečiams nemalonu, kad jie leido įvykti šiam skandalui, o jam atskleisti jiems prireikė degalus neva ryjančių amerikiečių“, – rašė Amerikos žurnalas „National Journal“.

Nukentės ir kiti?

Dabar jau atsistatydinęs „Volkswagen“ valdybos vadovas Martinas Winterkornas savo koncernui seniai buvo iškėlęs tikslą tapti pirmuoju pasaulyje ir gaminti daugiau automobilių nei „Toyota“.

Jis reikalavo plėtros, plėtros ir dar kartą plėtros. Jis norėjo išauklėti amerikiečius, kad jie atsisakytų neigiamos nuostatos dyzelinių automobilių atžvilgiu. Todėl teko juos apgaudinėti, kad dyzeliniai varikliai esantys švarūs.

Būtent toks vokiškas moralės bei didybės manijos derinys ir kainavo M.Winterkornui postą, o „Volkswagen“ ir Vokietijai – gerą vardą.

Dėmė krinta ir ant konkurentų. Ne veltui „Mercedes-Benz“ ir BMW iškart puolė tikinti, kad jie neįrengdavę jokių apgaulingų kompiuterinės programinės įrangos prietaisų. Tačiau šešėlio atsikratyti nelengva.

Teks atseikėti milijardus

M.Winterkorno atsistatydinimas – tik pradžia. Skandalo priežastis teks išnarplioti naujajam „Volkswagen“ vadovui Matthiui Mülleriui. Jis iki šiol dirigavo „Porsche“.

Jam bus sunku. Tie 6,5 milijardo eurų, kuriuos „Volkswagen“ koncernas skyrė krizei įveikti, yra tik pradžia. Bent jau taip teigė vienas įtakingiausių Amerikos teisininkų Steve‘as Bermanas.

Jis, sėkmingai kovojęs teismuose su „Toyota“, „Enron“, „Exxon“, „Visa“ ir „Mastercard“, jau atstovauja 47 „Volkswagen“ klientams, kurie jaučiasi apgauti.

Jungtinių Valstijų teisė numato, kad vėliau prie ieškinių gali prisijungti kiti klientai.

S.Bermanas tikisi lengvo žaidimo, nes „Volkswagen“ pripažino savo kaltę.

„Nė kiek neabejoju, kad laimėsiu šią bylą. Šiuo atveju net nekyla klausimo, ar „Volkswagen“ atsakinga. Kalbama apie tai, kiek jis privalės sumokėti.

Tikiuosi greito teismo proceso – maždaug poros metų“, – kalbėjo S.Bermanas.

Bet tai – dar ne viskas. Ieškinius gali pareikšti ir amerikiečiai, kurie onkologinės plaučių ligos priežastimi įvardys azoto oksido išmetimo lygį.

O kur dar vokiečių gamintojams gresiančios baudos, kurios vien JAV gali siekti iki 18 milijardų dolerių.

Buvęs vadovas – diktatorius

Neįtikėtina, kad apie apgaulę nieko nežinojo buvęs koncerno vadovas M.Winterkornas. Jis rūpinosi kiekviena detale ir vadovavo kaip diktatorius.

Bet keista, kad koncerne, kur darbuojasi daugiau nei 40 tūkst. tyrėjų ir kūrėjų, per visus tuos metus niekas apie tai neprabilo.

Gal tai susiję su M.Winterkorno vadovavimo stiliumi? „Mūsų koncerne tvyro baimės atmosfera.

Jei vadovas sako, kad mes privalome tai padaryti, niekas nedrįsta prieštarauti, jog tai neįmanoma“, – anksčiau kalbėjo vienas „Volkswagen“ darbuotojų.

Galbūt tai ir buvo pagrindinė skandalo priežastis?

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.