Kodėl „Ferrari“ ateitis priklauso nuo „Tesla“ sėkmės?

Po ekonomikos krizės akcijų biržoje ilgą laiką buvo matomi tik trys autmobilių gamintojai. Dar 2010 metais į ją pirmieji žengė „General Motors“ ir „Tesla“, o šių metų pradžioje – „Fiat Chrysler“. Visai neseniai prie jų prisijungė ir „Ferrari“.

Ar ateityje liks vietos superautomobilių gamintojams labai priklausys nuo to, kaip „Tesla“ pavyks išspręsti transporto ir aplinkos taršos problemas.<br>Lrytas.lt montažas.
Ar ateityje liks vietos superautomobilių gamintojams labai priklausys nuo to, kaip „Tesla“ pavyks išspręsti transporto ir aplinkos taršos problemas.<br>Lrytas.lt montažas.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

2015-11-08 10:39, atnaujinta 2017-10-05 07:50

Taigi atvejai, kai automobilių gamintojai siūlo akcijas pasiūlo akcijas plačiajam investuotojų ratui ir jos pradedamos kotiruoti biržoje yra labai reti.

„Tesla“ pradėjo nuo kuklios 17 dolerių (15,6 euro) už akciją kainos. Tačiau jų vertė kilo neįtikėtinais tempais ir 2014 metais jos jau kainavo 300 dolerių (276 eurus). Tai reiškia, kad pirmieji investuotojai dabar gautų daugiau nei 1000 proc. pelną.

Pirmasis „Ferrari“ siūlymas buvo gerokai prašmatnesnis. Už akcijas buvo prašoma 52 dolerių (48 eurų) ir vien per pirmą dieną jos pabrango iki 60 dolerių (55 eurų), kol galiausiai kaina nusistovėjo.

Skirtinga strategija

Šie du gamintojai turi panašumų. Abiejų automobiliai kainuoja brangiau nei 100 tūkst. dolerių (92 tūkst. eurų), o nuo 0 iki 100 km/val. gali įsibėgėti greičiausiai nei per keturias sekundes. Tačiau žvelgiant į kompanijų filosofiją „Tesla“ smarkiai skiriasi nuo „Ferrari“.

Iš tiesų, amerikiečiai visai nenori būti lyginami su italais.

Visi „Ferrari“ modeliai turi tris bendras savybes – yra stilingi, greiti ir labai brangūs. Idealiu atveju, jie taip pat yra raudoni, tačiau gamintojas ties tuo nesikoncentruoja. Gamoje visuomet yra svarbiausias modelis. Pastarąjį dešimtmetį juo buvo „458 Italia“, o artimiausiu metu jį pakeis „488 GTB“.

Galingas ir triukšmingas variklis montuojamas už vairuotojo. Dviejų durų automobilio dizainas išraiškingas ir puošnus, tačiau visuomet skoningas. Naujojo modelio kaina siekia 240 tūkst. dolerių (220 tūkst. eurų).

„Tesla“ kol kas nesukūrė pagrindinio gamos modelio. Veiklą kompanija pradėjo nuo greito ir akiai patrauklaus „Roadsterio“, o jos vadovas Elonas Muskas pagrindines pajėgas skiria masiniam vartotojui skirto „Model 3“ parengimui.

Elektromobilis turėtų debiutuoti 2017 metais, o jo kaina neturėtų viršyti 35 tūkst. dolerių (32 tūkst. eurų).

Užvaldo vaizduotę

„Ferrari“ tiesiog užvaldo žmonių vaizduotę. Dauguma pamatę šiuos automobilius vaikystėje apie juos svajoja tol, kol pagaliau išgali įsigyti. Susidomėjimas prasideda dar vaikystėje ir tęsiasi visą gyvenimą.

„Tesla“ taip pat gali sužavėti, tačiau tai pasiekia racionalesniu būdu. Jei „Ferrari“ yra patrauklus dėl savo įvaizdžio, tai „Tesla“ žmones žavi tuo, kad su šiais elektromobiliais E.Muskas nori pakeisti pasaulį.

Nors toks modelis, kaip „Tesla Model S P85D“ kainuoja 130 tūkst. dolerių (120 tūkst. eurų), yra labai greitas ir priskiriamas prie prabangių automobilių, jų savininkai apie tai negalvoja. Šie elektromobiliai nėra perkami siekiant pasididžiuoti.

Tuo metu „Ferrari“ vairuotojas net ir to nenorėdamas skelbia visiems aplinkiniams apie savo turtus ir socialinę padėtį. „Tesla“ savo ruožtu nori priversti vairuotojus galvoti šiek tiek plačiau. Įskiepyti jiems mintį, kad brangus elektromobilis tiesiog yra aplinką teršiančio automobilio pamaina.

„Ferrai“ tikslai visai kitokie. Italai nori, kad žmonės svajones sietų su vienu iš jų automobilių. Itališkų modelių genuose yra lenktynės, taigi gatvėse jų galimybių ribų pasiekti nepavyks. Tačiau įsigijęs pirmąjį savo superautomobilį ir išvažiavęs juo pasivažinėti galbūt pasijustumėte ramesni.

„Tesla“ istorija dar tik prasideda, tuo metu išskyrus atėjimą į akcijų biržą „Ferrari“ reikšmingų naujienų artimiausiu metu vargu, ar bus. Šiuo metu potencialūs itališkų superautomobilių pirkėjai taip pat gali tapti ir „Tesla“ klientais.

Ribota gamyba prieš masinę

Amerikiečių tokia situacija netenkina. Tuo metu, kai naujai įsikūrę automobilių gamintojai išnyko „Tesla“ išliko, visų pirma, todėl, kad pardavinėjo brangias mašinas. Tačiau, jei E.Muskas nori mėgautis tokiu pat pelnu, kokį gauna „Ferrari“, jis turėtų iš esmės keisti verslo strategiją.

„Tesla“ yra prabangių automobilių gamintojas, kuris nori išvyti iš pasaulio visus „Volkswagen“, „Toyota“ ir kitas paprastas transporto priemones. Savo ruožtu „Ferrari“ visomis jėgomis stengiasi netapti masine gamyba užsiimančia kompanija.

Kompanijos vadovas nori parduoti daugiau nei 7 tūkst. automobilių per metus, tačiau jis nori, kad tai daugiausiai būtų brangesni 200 tūkst. dolerių (184 tūkst. eurų) kainuojantys „California T“ ir FF modeliai.

E.Musko tikslas yra iki 2020 m. pasiekti 500 tūkst. automobilių per metus gamybos apimtis. Ir jeigu viskas klostysis pagal planą, „Tesla“ pardavimai šiais metais bus septynis kartus didesni nei „Ferrari“.

Abi kompanijos puikiai įkūnijo nepajudinamas įkūrėjų vizijas. Enzo Ferrari norėjo konstruoti geriausius pasaulyje lenktyninius automobilius, o E.Muskas nori pakeisti kasdieninį transportą.

Apibendrinant galima pasakyti, kad „Ferrari“ yra ypatingas gamintojas ir tokiu privalo išlikti. „Tesla“ yra neeilinė kompanija šiuo metu, tačiau jei viskas klostysis pagal planą, po 20 metų tai bus eilinis elektromobilių gamintojas.

Tačiau jam gali pavykti išspręsti pagrindines transporto ir aplinkos taršos problemas ir sukurti pasaulį kuriame „Ferrari“ ir toliau galės puoselėti svajones.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.