Naują automobilį norėjusi pirkti moteris apstulbo nuo sąskaitų

Renkantis naują automobilį papildomų išlaidų ir įvairių sąlygų labirintas gerokai painesnis, nei gali atrodyti iš pirmo žvilgsnio. Tuo įsitikino vilnietė Ieva, nutarusi įsigyti kompaktinės klasės automobilį.

Kai kurie pardavėjai papildomai ima 300 eurų už automobilio prijungimą prie kompiuterio ir paruošimą naudoti.<br>„Reuters“/ „Scanpix“ asociatyvioji nuotr.
Kai kurie pardavėjai papildomai ima 300 eurų už automobilio prijungimą prie kompiuterio ir paruošimą naudoti.<br>„Reuters“/ „Scanpix“ asociatyvioji nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Ilona STEPONĖNĖ

Mar 13, 2016, 12:00 PM, atnaujinta Jun 1, 2017, 9:36 PM

Perkant naudotą automobilį nesunku apskaičiuoti, kiek jis dar papildomai kainuos.

Jei automobilis registruotas Lietuvoje, turi galiojančią techninę apžiūrą, o buvęs savininkas kartu su mašina perleidžia ir galiojantį privalomąjį vairuotojų civilinės atsakomybės draudimą, vienintelės išlaidos – 11,3 euro kainuojantis automobilio perregistravimas „Regitroje“.

Perkant neseniai įvežtą automobilį dar teks pridėti 14,45 euro už techninę apžiūrą ir 15,06 euro už valstybinio numerio ženklus. Štai ir viskas.

O štai įsigyjant naują automobilį papildomos išlaidos gali nemaloniai nustebinti.

Kainuoja ir norima spalva

Vilnietė Ieva, sumaniusi įsigyti naują kompaktinės klasės automobilį, jau po pirmųjų apsilankymų automobilių salone suprato, kad iš pirmo žvilgsnio atrodę pigiausi modeliai galutine kaina lenkia ir kai kuriuos gerokai brangesnius.

Kad reikia daugiau mokėti už automatinę pavarų dėžę, galingesnį variklį ir aukštesnio lygio komplektaciją, vairuotojos nenustebino, tačiau ji atkreipė dėmesį, jog skirtumai tarp to, kas yra įtraukta į papildomą kainą, – didžiuliai.

„Salono kilimėlių ir registracijos mokesčiai – 120–160 eurų, beveik visur už norimą spalvą skaičiuoja apie 400 eurų, viename salone net durelių nišas daiktams dėti papildomai apmokestino. Tai labai nustebino, – pasakojo Ieva. – Kai kurie pardavėjai papildomai ima mokestį ir už automobilio subalansavimą. Sakau, kas čia? Na, sako, prie kompiuterio prijungiame, paruošiame eksploatuoti.“

Už tokį priedą iš moters paprašė beveik 300 eurų.

Ievą papiktino, kad šių būtinų ir papildomai kainuojančių priedų dauguma pardavėjų kalbėdami apie automobilį neminėdavo, jie atsirasdavo tik atsiųstoje sąmatoje.

Vilnietė pastebėjo, kad dalį pridėtų mokesčių galima nusiderėti, bet taip pirkėjui tik sukuriama nuolaidos iliuzija, nes dėmesį patraukusi kaina buvusi dar mažesnė.

Masalas – maža kaina

Lietuvos autoverslininkų asociacijos (LAA) vadovas Rokas Knyva pripažino, kad lyg iš niekur atsirandantys mokesčiai nėra normalu.

„Tai net ne rinkodaros gudrybės, o nesąžiningas verslas. Tikslas – pagauti klientą nurodant mažesnę kainą. Esu girdėjęs apie panašius dalykus, bet tai nėra masinis reiškinys“, – sakė jis.

Pašnekovo manymu, pardavėjai į bazinę kainą turėtų įtraukti visuotinai suprantamus dalykus, be kurių automobilis negali išvažiuoti į gatvę, – pirmosios pagalbos rinkinį, gesintuvą ir pan. Tačiau LAA negali kištis į pardavėjų verslo sprendimus.

„Vieni pardavėjai tai įtraukia į nurodomą kainą, o kiti ima ieškoti, kur galima gauti papildomų pajamų. Tai yra pardavėjo ir pirkėjo susitarimas“, – sakė jis.

Kartėlio neturėtų likti

R.Knyva taip pat pabrėžė, kad pirkėjai gali painioti automobilių pardavėjų siūlomą kainą ir papildomus mokesčius, atsirandančius perkant automobilį išperkamosios nuomos būdu. Tuomet paprastai prisideda sutarties sudarymo mokestis, pradinė įmoka bei palūkanos.

Tačiau, jo manymu, bet kokiu atveju pardavėjai turėtų aiškiai pateikti ne tik automobilio, bet ir visų priedų kainą, o po apsilankymo salone pirkėjui neturėtų likti emocinio kartėlio.

„Gamintojai suinteresuoti, kad klientas būtų patenkintas ne tik automobiliu, bet ir aptarnavimu. Pirkėjo ir atstovybės bendravimas automobilio pirkimo metu ne baigiasi, o tik prasideda – vėliau žmogus grįžta į servisą dėl garantinės priežiūros.

Todėl bendravimas labai svarbu. Jei žmogui lieka nemalonių jausmų, tokias aplinkybes reikėtų vertinti kaip neprofesionalų pardavėjo darbą“, – tvirtino pašnekovas.

Priedai priklauso nuo modelio

Kurie visiems įprasti automobilio priedai įtraukti į automobilio kainą, o kurie kainuoja papildomai, skiriasi nelygu automobilio markė.

Trims markėms – „Nissan“, „Hyundai“ ir „Citroen“ – atstovaujančio salono „Fakto“ autocentro atstovas Vaidotas Kviklys tvirtino, kad įskaičiuoti priedai priklauso nuo kiekvieno modelio, bet tokie priedai kaip kilimėliai, pagalbos komplektas bei techninė apžiūra jų įmonėje papildomai nekainuoja.

Neišvengiamos išlaidos pirkėjui – automobilio registravimas bei signalizacija, jei automobilis perkamas išperkamosios nuomos būdu (tuomet automobilį privaloma drausti kasko draudimu, o tokiam draudimui signalizacija būtina).

Suklaidina ir nuotrauka

Pasak V.Kviklio, paprastai pirkėjai nesistebi, kad reklamoje matyta kaina „nuo...“ išauga pasirinkus norimus priedus, nors kartais matoma nuotrauka ir suklaidina.

„Būna, kad nuotraukoje pavaizduotas automobilis su 19 colių ratlankiais, o bazinės versijos jie 16 colių.

Reklamą matę žmonės tikisi už tą kainą gauti 19 colių ratus, bet paaiškiname, kad tai – tik iliustracija“, – sakė pašnekovas.

Jis tikino, kad paprastai ne pardavėjas, o gamintojas nusprendžia, ką įtraukti į automobilio kainą, o ką apmokestinti papildomai, todėl tos pačios markės automobilių kainos skirtinguose salonuose pernelyg nesiskiria.

Be to, kartais taikomos ir įvairios akcijos, per kurias gamintojas arba sumažina automobilio kainą, arba prideda papildomos įrangos.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.