Parodų rakštis: ir ką gi jie čia daro?

Prie vieno automobilio valandų valandas praleidžiantys žmonės fotografuoja kiekvieną mažiausią detalę, kiša galvas po automobilių sėdynėmis, iš arti tyrinėja visus kėbulo linkius ir matuoja keisčiausias detales.

Automobilių parodose gausu keisčiausias vietas matuojančių ir fotografuojančių lankytojų.<br>T.Bauro nuotr.
Automobilių parodose gausu keisčiausias vietas matuojančių ir fotografuojančių lankytojų.<br>T.Bauro nuotr.
Bene įžūliausia pastarojo meto kopija – kiniškas „Landwind X7“, atrodantis identiškai kaip „Range Rover Evoque“.<br>I.Steponėnės nuotr.
Bene įžūliausia pastarojo meto kopija – kiniškas „Landwind X7“, atrodantis identiškai kaip „Range Rover Evoque“.<br>I.Steponėnės nuotr.
Smalsūs parodos lankytojai valandų valandas fotografuoja smulkmenas.
Smalsūs parodos lankytojai valandų valandas fotografuoja smulkmenas.
Automobilių parodose gausu keisčiausias vietas matuojančių ir fotografuojančių lankytojų.<br>T.Bauro nuotr.
Automobilių parodose gausu keisčiausias vietas matuojančių ir fotografuojančių lankytojų.<br>T.Bauro nuotr.
Automobilių parodose gausu keisčiausias vietas matuojančių ir fotografuojančių lankytojų.<br>T.Bauro nuotr.
Automobilių parodose gausu keisčiausias vietas matuojančių ir fotografuojančių lankytojų.<br>T.Bauro nuotr.
Automobilių parodose gausu keisčiausias vietas matuojančių ir fotografuojančių lankytojų.<br>T.Bauro nuotr.
Automobilių parodose gausu keisčiausias vietas matuojančių ir fotografuojančių lankytojų.<br>T.Bauro nuotr.
Automobilių parodose gausu keisčiausias vietas matuojančių ir fotografuojančių lankytojų.<br>T.Bauro nuotr.
Automobilių parodose gausu keisčiausias vietas matuojančių ir fotografuojančių lankytojų.<br>T.Bauro nuotr.
Automobilių parodose gausu keisčiausias vietas matuojančių ir fotografuojančių lankytojų.<br>T.Bauro nuotr.
Automobilių parodose gausu keisčiausias vietas matuojančių ir fotografuojančių lankytojų.<br>T.Bauro nuotr.
Automobilių parodose gausu keisčiausias vietas matuojančių ir fotografuojančių lankytojų.<br>T.Bauro nuotr.
Automobilių parodose gausu keisčiausias vietas matuojančių ir fotografuojančių lankytojų.<br>T.Bauro nuotr.
Automobilių parodose gausu keisčiausias vietas matuojančių ir fotografuojančių lankytojų.<br>T.Bauro nuotr.
Automobilių parodose gausu keisčiausias vietas matuojančių ir fotografuojančių lankytojų.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (10)

Ilona Steponėnė („Lietuvos rytas“)

Mar 29, 2016, 10:40 AM, atnaujinta May 31, 2017, 8:04 AM

Prie vieno automobilio valandų valandas praleidžiantys žmonės fotografuoja kiekvieną mažiausią detalę, kiša galvas po automobilių sėdynėmis, iš arti tyrinėja visus kėbulo linkius ir matuoja keisčiausias detales.

Ir per Ženevos automobilių parodą, ir kitose automobilių parodose per žiniasklaidai skirtas dienas galima pamatyti ne vieną tokių „žurnalistų“ grupę.

Tačiau vieša paslaptis, kad šie žmonės – ne žurnalistai ir ne pirkėjai, o automobilių gamintojams iš Rytų dirbantys žmonės, kurių darbas – kuo detaliau aprašyti geidžiamiausius vakarietiškus modelius.

Išmatuoja kiekvieną mažmožį

Padirbti laikrodžiai, rankinės, vaistai ar mobilieji telefonai seniai nebėra vienintelės klastotės, kurių gamyba verda Kinijos gamyklose. Be jokios gėdos kopijuojamas ir automobilių dizainas.

Į parodas atvykstančius darbuotojus labiausiai domina naujausi „premium“ segmento markių modeliai – BMW, „Audi“, „Mercedes-Benz“, „Land Rover“, tačiau nespjaunama ir į paprastesnius.

Pavyzdžiui, 2013-aisiais Frankfurto automobilių parodoje pasirodžius naujajam „Nissan X-Trail“ apie valandą praleidau sėdėdama ant laiptų prie gamintojo stendo ir rašydama straipsnį.

Visą tą laiką stebėjau ir du vyrus, kurie su statybine rulete kruopščiai matavo kiekvieną bagažinės linkį ir viską užrašinėjo į storą sąsiuvinį. 

Baigę raustis bagažinėje jie pasišalino nuo visureigio. Matuotojų nedomino nei salonas, nei kėbulo dalys, nes savo darbo dalį jie jau buvo padarę.

Pažvelgus į automobilius atidžiai tyrinėjančių matuotojų užrašus galima pastebėti, kad kai kurie nesislėpdami nešiojasi schemas ir lenteles, kuriose reikia užpildyti, pavyzdžiui, kiek automobilyje yra garsiakalbių, kokio jie dydžio, galingumo, kaip išdėstyti ir t.t.

Užčiaupia teismų grėsmė

Tokių keistų svečių automobilių parodose kasmet tik daugėja ir jie įžūlėja – praėjusioje Frankfurto automobilių parodoje vienas toks matuotojas įlenkė BMW variklio dangtį ir lyg niekur nieko pasišalino.

Tačiau gamintojai apie šią problemą viešai nekalba. Nieko keista – pramoninis šnipinėjimas, intelektinio turto vagystė ir kopijavimas yra labai rimti kaltinimai.

Paprastas darbuotojas negali prabilti apie tokius kaltinimus didžiulės korporacijos vardu, o automobilių gamintojų vadovų ištarti žodžiai galėtų duoti pradžią ilgiems ir brangiems teismo procesams.

Vaikyti tokių keistų lankytojų taip pat nėra galimybių, nes parodose apsilanko gausybė svečių ir niekas nenori atkreipti dėmesio į save skandalu.

Tačiau neoficialiai gamintojų atstovai pripažįsta, kad tai – nesuvaldomas šnipinėjimo procesas.

Nelaukia, kol galės įsigyti

Automobilių gamintojams, daugiausia Kinijos, gerokai greičiau ir pigiau atsiųsti keletą darbuotojų į Europą, kur jie nuodugniai aprašo dominantį automobilį, nei palaukti, kol geidžiamas modelis bus išleistas į prekybą ir tuomet jį nusipirkus ištyrinėti savo gamykloje.

Vis tiek dažniausiai kopijuojamos ne technologijos, o naujų automobilių dizainas.

Todėl netrukus po naujo BMW ar „Land Rover“ debiuto Kinijos keliuose jau pasirodo keisčiausiais pavadinimais išmargintos šių modelių kopijos.

Paprastai Vakarų šalyse net nepasirodo informacija apie tokį „naują“ kinišką modelį. Kopijų gamintojai jas parduoda tik vidaus rinkoje ir stengiasi pernelyg nesiviešinti už savo šalies ribų.

Kinai kopijuoja įžūliai

Bet bene įžūliausia pastarojo meto kopija – kiniškas „Landwind X7“ visureigis, atrodantis identiškai kaip „Land Rover“ sukurtas „Range Rover Evoque“.

Meistriškai nukopijuota ne tik automobilio išorė, bet ir salonas. Čia kinai panaudojo ir šiek tiek savo dizaino elementų bei įdėjo gerokai didesnį informacinės sistemos ekraną.

„Landwind X7“ net nedaug atsilieka techninėmis charakteristikomis – jis varomas 190 arklio galių varikliu, turi 8 laipsnių automatinę pavarų dėžę ir sveria 75 kg mažiau nei „Evoque“.

Didžiausias skirtumas atsiskleidžia automobilių kainoje – „Evoque“ kainuoja nuo 33 tūkst. eurų, o „Landwind“ – tik 18,9 tūkst. eurų. Kinijoje šis skirtumas dar didesnis, nes ten „Evoque“ kaina prasideda nuo 56 tūkst. eurų.

Jau anksčiau viena didžiausių ir solidžiausių Kinijos įmonių „Geely“ pagamino nepaprastai į „Rolls-Royce Phantom“ panašų limuziną, „Dongfeng“ gamina visureigius, atrodančius kaip legendinis „Hummer H1“, „Lifan 320“ beveik nesiskiria nuo „Mini Cooper“, o įvairių dizaino elementų galima pastebėti netikėčiausiose vietose.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.