Legendinių Londono taksi ateitis – kino ir indo rankose

Garsieji Londono taksi turėtų užkariauti pasaulį. Bet to siekia ne anglai, o du užsienio verslininkai: vienas iš Indijos, kitas – iš Kinijos.

Londone iki šiol zuja vizitine kortele tapę taksi automobiliai, bet netrukus jie neatitiks griežtesnių ekologijos standartų.
Londone iki šiol zuja vizitine kortele tapę taksi automobiliai, bet netrukus jie neatitiks griežtesnių ekologijos standartų.
Klasikinio dizaino Londono taksi automobiliai, nepraradę kaprizingojo „juodojo kebo“ žavesio, bus siūlomi ir kitiems didmiesčiams.<br>„ViDA Press“ nuotr.
Klasikinio dizaino Londono taksi automobiliai, nepraradę kaprizingojo „juodojo kebo“ žavesio, bus siūlomi ir kitiems didmiesčiams.<br>„ViDA Press“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2016-09-24 16:06, atnaujinta 2017-05-12 03:18

Didžiausia automobilio markės vertė priklauso nuo to, kiek ženklas žinomas ir atpažįstamas.

Tuo įsitikinęs Kinijos pramonės magnatas Li Shufu, nors jo įkurtos kompanijos „Geely“ mašinoms pasiekti tokio lygio nepavyko nė iš tolo.

Prie vertingiausiųjų Li Shufu nepriskiria nei „Mercedes-Benz“, nei „Porsche“, tiktai du Didžiosios Britanijos prekės ženklus – „Rolls-Royce“ ir Londono taksi.

Pirmąjį jis pagerbė išleidęs „Geely“ modeliu, kuris yra tokių pat formų kaip „Rolls-Royce“.

O prieš trejus metus jis įsigijo ir visas Londono „Taxi Company“ akcijas, taip išgelbėjęs įmonę nuo bankroto.

Mėgina įsiūlyti užsienyje

Koventrio mieste ilgai buvo gaminami visų atpažįstami juodu laku padengti taksi automobiliai. Įmonė buvo kone monopolininkė, o dėl to ją ištiko savotiška stabligė, kuriai įveikti reikės milžiniškų investicijų.

Li Shufu jau metė 300 milijonų svarų sterlingų (dabartiniu kursu – 358,8 mln. eurų) įmonei atgaivinti. Koventrio pakraštyje jau stovi dar neįrengtas fabrikas, kuriame nuo 2017-ųjų pabaigos bus gaminami naujos kartos Londono taksi.

Turėdami šiuolaikinius elektros variklius jie turėtų atitikti griežtesnius teršalų išmetimo standartus, kurie Didžiosios Britanijos sostinėje pradės galioti nuo 2018-ųjų.

Klasikinio dizaino Londono taksi automobiliai, nepraradę kaprizingojo „juodojo kebo“ žavesio, bus siūlomi ir kitiems didmiesčiams.

Šiuo metu didžiuosiuose Europos miestuose vyksta reklaminė Londono taksi akcija.

Konkurentai nesnaudžia

Idėja Didžiosios Britanijos taksi etaloną paversti šiuolaikine, į klasikinį apdarą įvilkta transporto priemone įkvėpė ir konkurentą, kurio apsukos kur kas greitesnės.

Įmonių grupė „Frazer-Nash“ jau pagamino pirmuosius elektra varomų taksi automobilių „New Metrocab“ egzempliorius – penki jau mėginami Londone.

Šie automobiliai gana panašūs į originalius, todėl Londono „Taxi Company“ savininkui pasirodė, kad konkurentai nusižiūrėjo iš jo.

Kinijos verslininkas Li Shufu pareiškė ieškinį įmonių grupei „Frazer-Nash“, tačiau pralaimėjo jau pirmosios instancijos teisme.

Ambicingi indo užmojai

„Metrocab“ – tradicijomis garsėjančio Londono taksi konkurentas, kuris ilgai buvo rinkos lyderio šešėlyje, nes jo modeliai atrodė kaip furgonai.

Prieš 15 metų bendrovė bankrutavo. Ją vėliau perėmė įmonių grupė „Frazer-Nash“ ir 2014-aisiais pristatė naują „Metrocab“.

„Frazer-Nash“ savininkui ir komercijos direktoriui Amalui Siddiqi kaltinimai plagiatu visiškai nerūpi. Anot jo, dizainas yra mažiau svarbus nei automobilio patogumas ir efektyvumas.

Pietų Indijos mieste Bangalore išaugęs inžinierius norėtų naująjį „Metrocab“ pateikti kaip savo įmonės grupės technologijų įvairovės vizitinę kortelę.

Turi atitikti standartus

„Frazer-Nash“ įmonių grupei priklauso oro uostų įrenginių, anglių pluošto medžiagų gamybos kompanijos, automobilių prekės ženklas „Bristol“, akumuliatorių gamykla Nordhauzene (Vokietija), kuri turėtų tiekti „Metrocab“ ličio jonų baterijas.

„Frazer-Nash“ savininką gaubia paslapties skraistė. Koncerno būstine jis pasirinko į pietvakarius nuo Londono esantį pastatą, kuriame kadaise gyveno Antrojo pasaulinio karo belaisvis nacis Rudolfas Hessas.

Prie sodybos prigludusiame didžiuliame parke A.Siddiqi įkurdino įvairių tipų elektromobilius, tarp jų – ir „New Metrocab“ egzempliorių.

Jo variklis pagamintas pagal serijinio hibrido principą: elektrinis variklis varo ratus, o nedidelis benzino variklis tampa laikinu elektros srovės agregatu, kai baterija yra tuščia. Tuomet 100 kilometrų sunaudojama tik apie 3 litrus degalų.

Su įkrauta baterija automobilis gali įveikti iki 50 kilometrų visiškai neteršdamas oro.

Todėl tokio hibrido turėtų pakakti, kad mašina atitiktų griežtesnius ateities standartus.

Toliau griežia dantį

Londono „Taxi Company“ irgi lygiuosis į „New Metrocab“ ir montuos į automobilius hibridinius variklius.

Tiesa, užsimenama, kad jų baterija bus talpesnė.

Bet bendrovės valdybos pirmininkas Peteris Johansenas kol kas atsisakė komentuoti juos aplenkusių konkurentų privalumus ar trūkumus.

Jis tik užsiminė, kad dėl dizaino bus bylinėjamasi toliau, nes jau pateikta apeliacija aukštesnės instancijos teismui.

Tad kokie bus elektra varomi naujieji Londono taksi automobiliai, tvirtai atsakyti dar sudėtinga. („Spiegel.de“, LR)

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.