Trys dalykai, apie kuriuos būtina pagalvoti perkant pirmąjį automobilį

Tėvų namus palikę ir į kitus miestus studijuoti išvykę pirmakursiai turėjo pasirūpinti gyvenamąja vieta, o kitas svarbus žingsnis – įsigyti pirmąjį automobilį. Tačiau prieš renkantis jį reikia gerokai pasvarstyti.

123rf nuotr.
123rf nuotr.
Anot draudikų, jauni ir mažai patyrę vairuotojai sukelia apie dešimtadalį eismo įvykių, nors avarijos paprastai nebūna didelės.<br>„123rf.com“ nuotr.
Anot draudikų, jauni ir mažai patyrę vairuotojai sukelia apie dešimtadalį eismo įvykių, nors avarijos paprastai nebūna didelės.<br>„123rf.com“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Ilona Steponėnė („Lietuvos rytas“)

Oct 9, 2016, 9:53 AM, atnaujinta May 11, 2017, 6:04 AM

Aštuonioliktojo gimtadienio laukiantys vyresniųjų klasių moksleiviai taip pat nekantrauja į mokyklą atvažiuoti savo mašina.

Tad kokį automobilį geriausia pirkti jaunam vairuotojui?

Nori gražių ratlankių

Skelbimų portalo Rinka.lt vadovas Gediminas Dijokas pasakojo, kad paprastai perkantiems mašiną žmonėms svarbiausia yra jos kaina ir tai, kiek suvartoja degalų. Bet jauni vairuotojai paprastai nelieka abejingi ir automobilio išvaizdai.

„Gražūs ratlankiai jiems – tiesiog būtinas automobilio atributas, – juokavo pašnekovas. – Modeliai su lengvo lydinio ir didesnio skersmens ratlankiais visuomet sulaukia daugiau tokių pirkėjų dėmesio.“

Tačiau G.Dijokas patarė, kad norai renkantis pirmąjį automobilį vis dėlto neturėtų užgožti racionalumo.

„Labiausiai automobilį puošia elementari tvarka. Jei jaunas vairuotojas savo transporto priemonę nuolat plaus, salone nekaups šiukšlių ir rūpinsis jos technine būkle, bet koks modelis atrodys gražiai“, – tvirtino pašnekovas.

Tėvų pranokti nederėtų

Dar prieš pradedant automobilio paieškas G.Dijokas patarė nustatyti sumą, už kurią mašina bus perkama. Reikia atsidėti pinigų ir draudimui, žieminėms padangoms, nenumatytoms remonto išlaidoms.

Tuomet svarbu įvertinti jauno vairuotojo poreikius. Jei automobilis bus naudojamas daugiausia važinėti po miestą, praktiškiau rinktis kompaktišką hečbeką su benzininiu varikliu.

Tačiau jeigu jaunuolis planuoja kiekvieną savaitgalį grįžti į tėvų namus ir pakeliui pavežti keletą draugų, verta pasidairyti jau dyzelinu varomo universalo.

Kokią sumą skirti pirmajam automobiliui, priklauso nuo kiekvienos šeimos finansinių galimybių. Tačiau galioja dvi taisyklės: į mašiną nereikėtų žvelgti kaip į investiciją, o jaunuoliui priklausanti neturėtų būti brangesnė už tėvų automobilius.

Tenka mokėti už klaidas

Paprastai pirmajam automobiliui tenka atkentėti visas jauno vairuotojo klaidas – netaisyklingai perjungtą pavarą, nepastebėtą duobę ar smulkias (ir ne tik) avarijas.

Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas įspėjo, kad tikimybė pakliūti į avariją ypač didelė per pirmuosius metus vos gavus vairuotojo pažymėjimą, kad ir koks būtų žmogaus amžius.

„Tai susiję su pasitikėjimo trūkumu, nemokėjimu kelyje daryti greitų sprendimų.

Nepatyrę vairuotojai gali sankryžoje paskutinę minutę apsispręsti pasukti arba sugalvoti staigiai stabdyti.

Dar viena tokių avarijų priežastis – nesilaikoma saugaus atstumo“, – vardijo draudikas.

Jaučiasi labai įgudę

„ERGO Insurance“ duomenimis, jaunesnių nei 25 metų vairuotojų avarijos sudaro apie 10 proc. visų eismo įvykių keliuose.

Jos paprastai nebūna didelės – vidutinė vienos avarijos, į kurią patenka jaunesnis kaip 25 metų jaunuolis, žala pernai siekė 809 eurus (2014 metais – 860 eurų).

Dažniausios tokių nemalonių įvykių priežastys – per didelis pasitikėjimas savo jėgomis ir per didelis greitis.

Tiesa, įžūlių ir pernelyg savo įgūdžiais pasitikinčių jaunų vairuotojų mažėja, tačiau jų sukeltų avarijų pasekmės būna daug liūdnesnės.

„Per pirmuosius savarankiško vairavimo metus vairuotojai išmoksta numatyti situaciją, pradeda jausti ne tik savo, bet ir kitų automobilių ar stovėjimo aikštelių gabaritus, jaučiasi tvirčiau.

Vairuojant labai svarbu matyti bendrą vaizdą, jausti, kaip gali pasielgti šalia važiuojančio automobilio vairuotojas. Nepatyrę vairuotojai būna taip susikoncentravę, kad tokių dalykų nemato“, – aiškino R.Bieliauskas.

Kainos gali apstulbinti

Pirmajam automobiliui išlaidauti nevertėtų ne tiktai dėl didesnės smulkių avarijų rizikos, bet ir todėl, kad šiek tiek pasivažinėjęs jaunas vairuotojas geriau supras, kokios mašinos jam iš tiesų reikia.

Paprastai pirmuoju automobiliu vairuotojai pavažinėja 1–2 metus, todėl protingiausia rinktis populiarų modelį – pavyzdžiui, „Volkswagen Polo“ ar „Golf“, „Opel Astra“, „Hyundai i30“.

Norintiems brangesnių modelių labiau tiktų trečiosios serijos BMW ar „Audi A4“.

Didesnių ir galingesnių automobilių jauniems vairuotojams patartina vengti ne tik dėl didesnių degalų sąnaudų ir brangesnių padangų, bet ir dėl privalomojo vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo kainos.

O ji gali gerokai nustebinti. Pavyzdžiui, civilinės atsakomybės draudimo polisas metams Vilniuje gyvenančiam, 12 metų vairavimo stažą turinčiam ir 2 litrų darbo tūrio mašiną vairuojančiam žmogui kainuoja apie 130–140 eurų.

Tačiau draudikų skaičiuoklėse vietoj 32 metų įrašius 19, o vietoj 12 metų stažo pažymėjus „iki 1 metų“, iššoka jau kelis kartus didesnis skaičius – 398 eurai per metus.

„Jauni vairuotojai paprastai pirmiausia įsigyja automobilį, o po to svarsto apie draudimą. Bet patartina perkant mašiną įvertinti ne tik draudimo kainas, bet ir savo vairavimo patirtį, galimybes.

Kalbant apie automobilius, daugiausia įmokos dydį lemia variklio galingumas, markė ir degalų tipas“, – aiškino R.Bieliauskas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.