EK teigimu, Vokietijos automobilių gamybos grupei „Volkswagen“ priklausanti švedų kompanija su dar penkiais sunkvežimių gamintojai susitarė dėl kainų, ir susitarimas galiojo 14 metų.
ES konkurencijos komisarė Margrethe Vestager sakė, kad „vietoj to, kad tartųsi dėl kainų, sunkvežimių gamintojai turėjo konkuruoti vienas su kitu, taip pat ir mažinant taršą“.
Skelbiama, kad Komisija su kitais kartelio nariais susitarė dar pernai, tačiau „Scania“ atsisakė bendradarbiauti. Kitos kompanijos pripažino kaltę, joms buvo skirta bendra 3 mlrd. Eurų bauda.
„Šiandienos sprendimas pažymi mūsų tyrimą dėl tikrai labai ilgai – 14 metų – veikusios kartelio“, – pažymėjo komisarė.
Bendrovėms „Daimler“, DAF, „Iveco“, MAN ir „Volvo/Renault“ baudos buvo skirtos pernai liepą. Kartu su „Scania“ joms tenka devyni iš dešimties Europoje parduotų sunkvežimių. Šios bendrovės su Briuseliu susitarė slaptos susitikimo metu viename „jaukiame“ Briuselio viešbutyje, pažymėjo Komisija.
Apie egzistuojantį kartelį Komisijai pranešė MAN. Po to buvo pradėtas tyrimas, prasidėjęs nuo kratų stambių gamintojų biuruose 2011 metais.
Skelbiama, kad bendrovės buvo ne tik sutarusios dėl kainų, bet ir susitarusios atidėti ir vėliau ant vartotojų pečių perkelti išlaidas, susijusias su taršos mažinimo technologijomis.
Šis faktas suduoda itin rimtą smūgį „Volkswagen“, kuri tik atsigauna po kilusio dyzelinių lengvųjų automobilių taršos duomenų klastojimo skandalo. Tačiau ryšys su „dyzelgeitu“ šiuo atveju nebuvo nustatytas, nurodė EK.