Elektromobilių taršos tyrimą „Tesla“ išdėjo į šuns dienas: viskas yra kitaip

„Tesla“ automobiliai nėra perkami vien dėl ekologijos, tačiau tai yra vienas iš svarbiausių elektromobilių pardavėjų argumentų. Tačiau Jungtinėje Karalystėje atliktas tyrimas parodė, kad tokios transporto priemonės nėra ekologiškos. 

„Tesla“ itin nepatiko, jų teigimu, nelygiaverčių modelių taršos palyginimas.<br> Gamintojo nuotr.
„Tesla“ itin nepatiko, jų teigimu, nelygiaverčių modelių taršos palyginimas.<br> Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jun 30, 2018, 10:35 AM

Įvertino vienoje šalyje

„Engaged Tracking“ atlikto tyrimo metu didžiausias dėmesys buvo skiriamas situacijai Jungtinėje Karalystėje. Pati kompanija yra įsikūrusi Londone, todėl rezultatai nėra negali būti taikomi visoms šalims. 

Jungtinėje Karalystėje maždaug pusė visos elektros energijos yra pagaminama deginant iškastinį kurą – tose šalyse, kuriose atsinaujinanti energetika yra geriau išplėtota, rezultatai būtų kitokie. 

„Tesla“ iš karto suskubo paneigti tyrimo rezultatus, tvirtindama, kad anksčiau JAV atlikti tyrimai parodė, kad elektromobiliai yra ekologiškesni už benzininius ir dyzelinius automobilius.

Įtraukė ne tik eksploataciją

Visgi tyrimai, kuriuos taip mėgsta Elono Musko vadovaujama kompanija, didžiausią dėmesį kreipė į taršą automobilio eksploatacijos metu. 

Tuo metu „Engaged Tracking“ įtraukė ir gamybos metu sukeliamą taršą. 

Elektromobilių gamyba aplinkai daro didesnę žalą nei tradicinių transporto priemonių, todėl svarstyklių skalės išsilygina. 

„Engaged Tracking“ skelbia, kad vidutinis Jungtinės Karalystės automobilis per metus nuvažiuoja apie 7800 mylių (12 553 kilometrus) ir išmeta 1,5 tonas anglies dvideginio. 

Vidutinis „Tesla Model S“ per metus aplinkai taip pat vidutiniškai kainuoja 1,5 tonas anglies dvideginio. 

Abu rodikliai apskaičiuoti įtraukiant ir gamybos metu išmetamą anglies dvideginį.

Automobilių koncernai seniai deda pastangas gerinti gamybos efektyvumą. 

„Audi“ didžiuojasi savo atsinaujinančios energetikos politika, „Volvo“ netgi atsisakė vienkartinių plastikinių indų visose savo patalpose, daug kitų gamintojų ruošiasi pereiti prie anglies dvideginio neskleidžiančios gamybos. 

„Tesla“ tam neturėjo laiko ir pinigų, o ir patys elektromobiliai yra kitokie – jiems reikia komponentų iš įvairių pasaulio vietų, o logistika ir ypač laivyba – teršia.

Pateikė savo argumentus

Būtų lengva viską pateikti kaip paprastą išvadą – „Tesla“  automobiliai kainuoja brangiau, o aplinką teršia lygiai tiek pat. Tačiau ne viskas taip paprasta. 

Visų pirma, tenka sutikti su „Tesla“ pastaba – vidutinis Jungtinės Karalystės automobilis yra mažesnis už jų „Model S“. 

„Engaged Tracking“ paskaičiavo, kad BMW i3 per metus į aplinką išmeta tik 1,3 tonas anglies dioksido, tačiau jo gabaritai yra visiškai kitokie. 

„Model 3“ būtų tinkamesnis subjektas tokiam tyrimui ir „Tesla“ teigia, kad šis modelis yra ekologiškesnis už konkurentą iš BMW.

Arba reikėtų lyginti „Model S“ su panašaus dydžio automobiliais. 

Jei elektromobilis atitinka vidutinį Jungtinės Karalystės automobilį, pavyzdžiui, S klasės „Mercedes-Benz“ ar mažesnį „Audi A6“, kokie būtų rezultatai ? 

„Model S“ už tiesioginius konkurentus pagal dydį būtų švaresnis.

Kita vertus, tenka sugrįžti prie dviejų faktų. Pirma, „Model S“ ir kiti „Tesla“ modeliai nėra parduodami tik kaip ekologiški automobiliai – jie suteikia gerokai daugiau. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.