„Dacia“ markė švenčia 50 metų jubiliejų – kas įvyko per tą laiką

„Renault“ grupei priklausanti „Dacia“ markė šiemet švenčia 50-ties metų jubiliejų – pirmasis gamintojo modelis 1100 nuo konvejerio nuriedėjo dar 1968 metais.

 „Dacia“ automobilių istorija prasidėjo 1968 metais, kaip pasirašius sutartį su „Renault“ buvo pastatyta nauja gamykla. <br> Gamintojo nuotr.
 „Dacia“ automobilių istorija prasidėjo 1968 metais, kaip pasirašius sutartį su „Renault“ buvo pastatyta nauja gamykla. <br> Gamintojo nuotr.
 „Dacia“ automobilių istorija prasidėjo 1968 metais, kaip pasirašius sutartį su „Renault“ buvo pastatyta nauja gamykla. <br> Gamintojo nuotr.
 „Dacia“ automobilių istorija prasidėjo 1968 metais, kaip pasirašius sutartį su „Renault“ buvo pastatyta nauja gamykla. <br> Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Aug 2, 2018, 2:07 PM

Tais pačiais metais Rumunijoje buvo atidaryta pirmoji lengvųjų automobilių gamykla.

Per penkiasdešimt metų kompanija pasikeitė neatpažįstamai. Šiandien „Dacia“ siūlo neblogą kainos ir kokybės ir santykį, kadangi automobiliai yra gaminami naudojant „Renault“ mazgus ir platformas. 

„Renault“ ir „Dacia“ bendradarbiavimas siekia kur kas senesnius laikus. Jau pirmieji šiuolaikiniai rumuniški automobiliai ir buvo kuriami pasitelkus prancūzų patirtį.

Nacionalinis automobilis

Ten, kur dabar šalia Piteščio (Rumunija) miesto yra automobilių gamykla, gamybinės patalpos įrengtos dar 1943 metais – tuomet čia ketinta rinkti lėktuvų variklius, o po karo buvo gaminamos sunkvežimių ir traktorių dalys. 

Praėjus dviem dešimtmečiams buvo nuspręsta padedant užsienio specialistams pradėti nacionalinio lengvojo automobilio gamybą. 

Buvo deramasi su keliomis Vakarų Europos kompanijoms, kol galiausiai 1966 metais pasiektas susitarimas su „Renault“ ir pasirašyta 10-ties metų bendradarbiavimo sutartis.

1968 metais iškilo ir nauja gamykla. Kadangi pagal licenciją numatytas gaminti „Renault 12“ dar nebuvo debiutavęs net Prancūzijoje, pirmuoju modeliu tapo licencinė „Renault R8“ versija „Dacia 1100“. 

1969 metais pasirodė šiuolaikiškas „Dacia 1300“ (minėto „Renault 12“ pagrindu), kuris buvo eksportuojamas ir į kitas Rytų Europos šalis.

Sutarties pabaiga ir sunkmetis

1976 metais baigėsi dešimties metų sutartis su „Renault“. Buvo deramasi dėl naujo kontrakto ir licencinio „Renault 18“ gamybos. Deja, bet sutartis taip ir nebuvo pasirašyta, o gamykloje buvo tęsiama „Renault 12“ – „Dacia 1300“ gamyba.

Nors tuo metu šalies ekonominė situacija tik blogėjo, o automobilių kokybė – prastėjo, Piteščio gamykloje dirbo daugiau kaip 20 tūkst. žmonių, kurie kasdien surinkdavo daugiau kaip 300 automobilių. 

Čia buvo tęsiama atnaujinto „Dacia 1310“ gamyba, kuri turėjo ir sportišką trijų durelių versiją. Taip pat 1983 metais debiutavo pirmasis pikapas „Dacia 1304“.

Po 1989 metais šalyje įvykusios revoliucijos buvo gaminama daug skirtingų modelių – gamą papildė „Dacia 1325 Liberta“, komercinis „Dacia 1309“, kuris net buvo eksportuojamas į Kiniją. 

1995 metais pasirodė visiškai naujas „Dacia Nova“ – nors pastarasis modelis laikytas šiuolaikišku, į jį vis dar buvo montuojamas prieš ketvirtį amžiaus sukurtas variklis.

„Renault“ grupės markė

1999 metais buvo pasirašyta sutartis su buvusiais partneriais „Groupe Renault“ – grupė už 51 proc. įmonės akcijų sumokėjo 50 mln. JAV dolerių, o „Dacia“ tapo prancūzų grupės dalimi. 

Be to, naujieji savininkai įsipareigojo iki 2004 metų pradėti 5000 eurų kainuojančio automobilio gamybą, taip pat į gamyklos atnaujinimą ir procesų modernizavimą investuoti 219 mln. JAV dolerių.

„Logan“ – šis šiandien puikiai žinomas automobilis debiutavo 2004 metų birželį ir buvo tas pažadėtasis, 5000 eurų kainuojantis naujasis „Dacia“. 

Modelis sulaukė sėkmės ir jau pirmaisiais metais gerokai viršijo pardavimų planus. „Renault“ priėmė sprendimą juo prekiauti ir Vakarų Europoje.

2006 metais debiutavo vienatūris „Logan MCV“, po metų – komercinė jo versija, taip pat pikapas. 

2008 metais pasirodė pirmosios kartos „Sandero“ hečbekas – kuris greitai tapo populiariausiu Rumunijos eksporto modeliu. 

O 2010 metais pasirodęs visureigis Duster“ labai greitai tapo visų laikų populiariausiu „Dacia“. Šio modelio pirmą kartą buvo pagaminta daugiau kaip 1 mln. automobilių.

Naujos kartos modeliai

2012 metais ankstesnės X90 kartos modelius pakeitė naujos X52 platformos automobiliai.

Taip pat buvo atidaryta gamykla Tanžere (Marokas), kur surenkami „Dokker“, „Dokker Van“ ir „Lodgy“. 

2016 metais visiškai atnaujinta „Dacia“ automobilių išvaizda, o „Logan“, „Logan MCV“ ir „Sandero“ pradėti komplektuoti su automatinėmis pavarų dėžėmis.

2017 metais pabaigoje debiutavo naujasis „Duster“ – antroji populiaraus visureigio karta.

Jame pirmą kartą „Dacia“ pasiūlė tokią įrangą, kaip aplinkinio vaizdo kameras, automatinę klimato kontrolę ir pagerino salono apdailos kokybę.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.