„Bentley“ istorijos pradžia – kaip atsirado „Grand Tourer“ modeliai

2018 m. rugpjūčio 21 d. 11:49
Lrytas.lt
XVII-XVIII a. kilmingi Jungtinės Karalystės jaunuoliai dalyvaudavo „Grand Tour“ – nuotykių kupinoje kelionėje po visą Europą. 
Daugiau nuotraukų (1)
Šis terminas praėjus 200 metų įkvėpė automobilių kompanijas sukurti „Grand Tourer“ – modelį, kuris būtų patogus, patikimas ir leistų nuvažiuoti ilgus atstumus be nuovargio. 
Vienas tokių įkvėptųjų buvo W. O. Bentley – jo pavardę turintys automobiliai jau daugelį metų ekspertų laikomi vienais geriausių GT tipo modelių. 
Pavadinime užšifruota idėja
Aliuzija į XVII-XVIII amžiaus „Grand Tour“ keliones po Europą yra užšifruota pirmajame „Bentley“ modelyje – „3-Litre“. Jo pavadinime panaudotas ne Jungtinėje Karalystėje vyravusios, o metrinės matavimo sistemos vienetas – litras. 
Ši sistema XX a. pradžioje buvo populiariausia visoje kontinentinėje Europoje, tad W. O. Bentley tokiu būdu demonstravo automobilio galimybes keliauti už Didžiosios Britanijos ribų.
Išbandę pirmąjį „3-Litre“, klientai norėjo daugiau ir 1926 metais pasirodęs „Bentley 6 ½-Litre“ modelis įgyvendino lūkesčius. 
Tai buvo didesnis, galingesnis ir dar maloniau vairuojamas automobilis, o patobulinta 200 AG pasiekianti „Speed Six“ versija nugalėjo legendinėse 24 val. Le Mano lenktynėse.
Šiuolaikiniai „Bentley“ modeliai perėmė specialų tankų tinklą automobilio priekyje. 
Jį W. O. Bentley sugalvojo kaip radiatoriaus apsaugą nuo atskriejančių akmenų. Ilgainiui ji tapo ne tik praktiškumo, bet ir stiliaus detale.
1930-aisiais W. O. Bentley sukūrė tai, ką jis pats vadino šedevru – „8-Litre“. 
Šis modelis buvo toks galingas, kad gamintojas garantavo automobiliui 161 km/val. pasiekiamą greitį nepriklausomai nuo kėbulo – ar tai būtų kupė, ar kabrioletas. 
Tai buvo ne tik greitas, bet ir labai komfortiškas automobilis – tyla jo salone stebino daugelį tuometinių apžvalgininkų ir specialistų. 
„8-Litre“ buvo pagaminta tik 100, o iki šių dienų jų išliko dar mažiau. Šiandien prabangiausių tarpukario „Grand Tourer“ automobilių kainos siekia milijonus eurų. 
Metais vėliau visą pasaulį apėmė didžiulė finansinė krizė, tačiau „Bentley“ pagrindinių principų neatsisakė. 
„Derby Bentley“ su 120 AG išvystančiu 6 cilindrų varikliu buvo stilingas, elegantiškas ir patikimai sukonstruotas.
„Continental“ atsiradimas
Antrasis pasaulinis karas automobilių pramonės įmones pavertė karinių reikmenų gamyklomis – net ir po 1945-ųjų turėjo praeiti dar keleri metai, kol nuo konvejerių visu pajėgumu vėl pradėjo riedėti britiški automobiliai. 
„Bentley“ tai nutiko 1952 metais – pirmasis pokario automobilis buvo pavadintas „R-Type Continental“.
Pirmasis gamintojo po karo sukurtas automobilis buvo ilgas, žemas, turėjo žemėjančią stogo liniją, o jo galiniai ratai buvo pridengti dėl geresnės aerodinamikos. 
Dėl šių savybių ir galingo variklio „Bentley R-Type Continental“ galėjo laisvai pasiekti 161 km/val. greitį. 
Jungtinėje Karalystėje tuomet nebuvo greitkelių, tad entuziastai keldavosi į Europą ir keliaudavo čia. Tokią kryptį numatę kūrėjai ją įamžino automobilio pavadinime.
Pirmasis „Continental“ serijos modelis turėjo didelę įtaką visiems po jo pasirodžiusiems įpėdiniams. 
1991 metais Ženevos automobilių parodoje pristatytas naujos kartos „Continental R“ vizualiai buvo didesnis, erdvesnis, turėjo galingą variklį su turbokompresoriumi. 
XXI a. pradžioje debiutavo dar viena „Continental“ karta. 
Tai buvo visiškai naujas automobilis, kurio galingas W12 variklis leido pasiekti didesnį nei 300 km/val. greitį.
Bentleyprabangus automobilis^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.